خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

باز کردن گرفتگی لوله با محلول لوله بازکن خانگی

معرفی ۶ محلول لوله بازکن خانگی جهت باز کردن لوله

باز کردن گرفتگی لوله با محلول لوله بازکن خانگی

همانطور که مستحضر هستید گرفتگی لوله برای بهترین سیستم لوله کشی هم ممکن است رخ بدهد که چنین شرایطی چندان خوشایند نیست چراکه علاوه بر ایجاد کثیفی و آلودگی باعث انتشار بوی نامطبوع در منزل هم می شود. همه ما کم و بیش با علائم اخطار و گرفتگی لوله فاضلاب آشنا هستیم که به عنوان نمونه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

وقتی زمان تخلیه آب سینک طول می کشد یا فاضلاب توالت به کندی تخلیه می شود و بوی بدی از آنها استشمام می شود یا هنگام دوش گرفتن در حمام احساس می کنیم زیر پایمان پر از آب شده؛ همه این موارد نشانه هایی هستند که به ما اخطار می دهند به زودی با انسداد و گرفتگی لوله فاضلاب مواجه خواهیم شد. در ادامه مختصری در مورد محلول های قوی لوله بازکنی توضیح خواهیم داد و پس از آن آموزشی در خصوص ساخت محلول لوله بازکن خانگی ارائه خواهیم داد.

بهترین و قوی ترین محلول لوله بازکن خانگی!

اگر تصور می‌کنید بهترین و قوی ترین لوله بازکن خانگی اسیدهای مختلف و قوی هستند، سخت در اشتباه هستید. اسیدهای لوله بازکن از جمله روشهای قدیمی و با هزینه کم به حساب می آید و به همین دلیل معمولا اولین راهی است که برای رفع گرفتگی لوله به ذهن می‌رسد. محلول های لوله بازکن صنعتی که در بازار به فروش می‌رسند شاید گرفتگی ها را باز کنند اما همزمان می‌توانند آسیب‌های جدی را به تأسیسات لوله کشی و حتی خود مصرف‌کننده وارد کند. به این صورت که این محلول های صنعتی به دلیل خاصیت اسیدی قوی‌ای که دارند باعث خوردگی لوله‌های فاضلاب شده و اثر نامطلوبی روی لوله کشی ساختمان می‌گذارند و همچنین گازهای متصاعد شده از این نوع اسیدهای لوله بازکنی می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی برای فرد شود و در صورت برخورد با پوست باعث سوختگی بسیار شدید شود.

حالا که متوجه شدید یک لوله بازکن اسیدی دقیقا چه بلای ناخوشایندی بر سر شما و سیستم لوله‌کشی ساختمان‌تان می آورد و استفاده کردن آنها نه برای توالت مناسب است و نه برای آشپزخانه؛ تصمیم گرفتیم در این مقاله روش های لوله بازکنی توسط محلول خانگی را به شما بیاموزیم تا به کمک این آموزش های کامل از روش های نه چندان پیچیده لوله بازکنی سر در بیاورید و با گرفتگی لوله ها مقابله کنید. با مطالعه این آموزش دیگر نیاز نیست تا برای هر گرفتگی ساده در لوله فاضلاب با لوله بازکنی تماس بگیرید و هزینه اضافی پرداخت کنید. چراکه می توانید خودتان لوله بازکن خود باشید. به کمک محلول های خانگی لوله بازکنی شما خودتان لوله بازکن خودتان خواهید بود.

تشخیص صحیح گرفتگی؛ شرط اول لوله بازکنی

یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث می شود گرفتگی لوله را به طور کامل باز کنید تشخیص نوع گرفتگی لوله فاضلاب می باشد. یک ضرب المثلی است که می گوید شرط پاسخ صحیح به سؤالات این است که خود سؤال را به طور کامل متوجه شده باشی پس اگر بتوانید گرفتگی لوله را به خوبی تشخیص دهید آن وقت می توانید گرفتگی آن را به راحتی باز کنید. مهمترین دلایل گرفتگی لوله مو و پرز، روغن و چربی، ورود اشیاء به داخل لوله، دستمال کاغذی و نوار بهداشتی، ورود مصالح ساختمانی به داخل لوله و … می باشد. در نتیجه بسته به نوع گرفتگی لوله فاضلاب (سطحی، سخت و نیمه سخت) می توانیم از روش های مختلفی برای رفع آن استفاده کنیم منتها در این بخش می خواهیم به طور خاص روش لوله بازکنی توسط محلول خانگی را توضیح دهیم که از نوع گرفتگی های سطحی می باشد.

اگرچه رفع گرفتگی لوله کار آسانی نیست و شرکت های خدمات فنی و لوله بازکنی با متخصصین و سرویس کاران باتجربه اقدام به رفع گرفتگی لوله می کنند اما این به معنی آن نیست که شما نمی توانید گرفتگی لوله های خود را رفع کنید. در حقیقیت تکنسین های این حوزه هم با دشخیص دقیق علت گرفتگی بهترین روش برای باز کردن لوله را انتخاب می کنند. شما هم به کمک آموزش های کامل می توانید از روش های نه چندان پیچیده لوله بازکنی سر در بیاورید و با گرفتگی لوله ها مقابله کنید.

 آموزش ساخت چند نوع محلول لوله بازکنی در خانه

اگر شما هم با گرفتگی لوله های فاضلاب مشکل دارید و به طور مداوم لوله های شما دچار گرفتگی می شوند، پس حتما باید این مطلب را بخوانید تا روش ساخت محلول لوله بازکن خانگی و رفع گرفتگی لوله به وسیله آن را بیاموزید. اگر گرفتگی سطحی بود، سراغ ریختن اسید در چاه فاضلاب نروید بلکه در این حالت بدون نیاز به قویترین محلول لوله باز کن اسیدی، با روش‌های غیر شیمیایی و بدون خطر هم ممکن است گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کرد. محلول های خانگی علاوه بر اینکه ساده هستند و به راحتی ساخته می شوند، بی خطر نیز می باشند و برای ساکنین مشکلی ایجاد نمی کنند. روش های مختلفی برای تهیه محلول لوله بازکن خانگی وجود دارد که در ادامه به طور کامل انواع روش ها و مراحل ساخت و استفاده آن را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

پس از ارائه توضیحات کلی در خصوص انواع گرفتگی و روش های رفع آن، بهتر است به موضوع اصلی که همان روش باز کردن گرفتگی لوله (گرفتگی سطحی) با محلول های خانگی است بپردازیم.

۱- استفاده از آب گرم

مایه اصلی در این روش لوله بازکنی آب گرم است یعنی از آب گرم برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده می کنیم. پس برای شروع، نیم گالن آب گرم آماده کنید و به یک باره آن را داخل لوله فاضلاب بریزید تا هم موانع را از سر راه خود بردارد و هم به کمک خاصیت گرمایی ای که دارد فضولات را جدا کرده و در خود حل می کند. این کار را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شوید دیگر با این روش نمی توان گرفتگی را رفع کرد. این روش راحت ترین و سریع ترین راه لوله بازی می باشد. البته باید در نظر داشته باشید اگر برای رفع گرفتگی توالت از این روش کمک می گیرید به هیچ وجه از آب جوش استفاده نکنید چون باعث شکستگی و ترک خوردن کاسه توالت می شود.

۲- استفاده از مواد شوینده به همراه آب گرم

یک فنجان پودر شوینده یا مایع شوینده را در ۱۰ لیتر آب گرم حل کنید تا آب کف آلود شود سپس در سه مرحله این محلول ساختگی را داخل لوله فاضلاب بریزید. این محلول با توجه به خاصیت لیزبودنی که برایش ایجاد شده بین فضولات نفوذ کرده و مانند روان کننده عمل می کند. در آخر بهتر است بعد از گذشت مدت زمانی ۵ لیتر آب گرم هم داخل لوله بریزید تا دوباره با مواد شوینده ای که در لوله فاضلاب باقی مانده مخلوط شود و کارایی بیشتری را از خود نشان دهد. این کار را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شوید دیگر با این روش نمی توان گرفتگی را رفع کرد.

۳- استفاده از جوش شیرین و سرکه

ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را مستقیم و به صورت خشک در لوله فاضلاب مسدود شده بریزید سپس به همان مقدار سرکه را نیز داخل لوله بریزید (با توجه به میزان گرفتگی می توانید مقدار جوش شیرین و سرکه را بیشتر کنید) و بلافاصله راه آن را با پارچه ببندید تا این ترکیب اسیدی ساختگی از لوله خارج نشود. بدانید که ترکیب این مواد با هم باعث می شود خاصیت اسیدی دو چندان شده و مانند یک آتشفشان کوچک صدای فش فش زیادی از خود تولید کنند که اگر سر لوله باز باشد از این محل خارج می شود لذا شما با نگه داشتن سر لوله به وسیله پارچه مانع از خارج شدن این مواد می شوید.

این مرحله یکی از اصلی ترین مراحل استفاده از این محلول می باشد. حال اجازه دهید نیم ساعت در همین وضعیت بماند، سپس پارچه را بردارید و ۴-۵ لیتر آب گرم را یکدفعه درون لوله بریزید. فشار ناشی از سرازیر شدن آب گرم به همراه این مواد اسیدی باعث رفع گرفتگی های لوله می شود که در نتیجه باز شدن راه آب را مقابل چشمان خود شاهد خواهید بود. در صورت لزوم می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا رفع گرفتگی به صورت کامل انجام شود. توضیحات کامل لوله بازکنی با جوش شیرین را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.

۴- استفاده از جوش شیرین و نمک

نصف فنجان نمک و نصف فنجان جوش شیرین را داخل لوله مسدود شده بریزید (برای عملکرد بهتر محلول، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید) سپس داخل لوله ۴ لیتر آب گرم را با فشار بریزید. آب گرم و این ترکیب تبدیل به واکنش شیمیایی می شوند که می توانند اقدام به رفع گرفتگی لوله فاضلاب نمایند. در موارد نیاز می توانید این کار را چندین بار انجام دهید.

۵- استفاده از جوش شیرین و نمک

 ابتدا یک سوم فنجان سرکه را با یک سوم فنجان نمک ترکیب کنید، سپس فوراً این ترکیب را داخل لوله فاضلاب بریزید زیرا بر اثر ترکیب این دو ماده با هم گازی از آن متصاعد می شود که حالت جوشش دارد. در این صورت باید قبل از تمام شدن این جوشش، ترکیب را بدون فوت وقت وارد لوله فاضلاب و یا چاه کنید. حدود یک ساعت بعد آب گرم را با فشار زیاد به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا صبح در همین حالت بماند. 

۶- استفاده از نوشابه های گازدار

شاید در ظاهر نوشابه یک مایع ساده و یک نوشیدنی به نظر برسد اما ترکیبات و گاز نوشابه چیزی است که آن را به یک لوله بازکن قدرتمند خانگی یا براق کردن سطوحی مثل لاستیک ماشین تبدیل می کند. برای این کار کافی است یک بطری نوشابه بزرگ را داخل لوله فاضلاب و یا چاه توالت بریزید. سپس نیم ساعت اجازه دهید در همین حالت بماند تا نوشابه کار خود را انجام دهد. در آخر با ریختن آب گرم زیاد درون لوله می توانید رفع گرفتگی را تست کنید.

به کمک آموزش هایی که برای شما در نظر گرفتیم الآن می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و با روش طبیعی، گرفتگی های سطحی لوله‌ را باز کنید. پس به کمک این روشهای خانگی می‌توانید هر چند بار یکبار که لازم است لوله هایتان را شستشو دهید تا از گرفتگی در امان بمانید.

به جای لوله بازکنی از گرفتگی لوله پیش گیری کنید

ساده ترین راه پیشگیری از گرفتگی لوله جلوگیری از ورود مواد زائد (جامد) به لوله است، شاید پیش خودتان فکر کنید این روش خیلی ساده و پیش پا افتاده است ولی بیشتر افرادی که دچار مشکل مسدودی لوله می شوند این نکته را رعایت نکرده اند. برای این کار می توانید توری های مخصوص را حدالامکان جلوی ورودی سینک ظرفشویی و لوله ها بگذارید تا تفاله های چای و باقی مانده مواد غذایی را بگرید و از ورود آنها به داخل لوله جلوگیری کنید. روش دیگر پیشگیری این است که هرگز چربی یا روغن را داخل ظرفشویی نریزیم چون به مرور باعث ایجاد رسوبات سخت در لوله می شوند. کارآمدترین راه پیشگیری، تخلیه هر چند روز یکبار آب گرم در لوله می باشد که این کار می تواند رسوباتی را که به تازگی در لوله ایجاد شده اند را با خود ببرد و هیچگونه آسیبی هم به لوله وارد نکند.

به هر حال در صورتی که مشکلی در این خصوص داشتید، می توانید با ما تماس گرفته و آن را در میان بگذارید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید. برای رفع گرفتگی های سخت و مشکل ساز می توانید از خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی کاوه هم استفاده کنید. سرویس کاران حرفه ای و با تجربه ما در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما هستند.  

یک پاسخ به “معرفی ۶ محلول لوله بازکن خانگی جهت باز کردن لوله”

  1. این روش های خانگی رو بی خیال بشید، محلول صاف بهترین محلول لوله بازکنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *