خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

لوله بازکنی با سیم جالباسی

آموزش مرحله به مرحله باز کردن چاه توالت با سیم جا لباسی

لوله بازکنی با سیم جالباسی

باز کردن چاه توالت برای خیلی ها به یک معضل تبدیل شده که هر هفته یا هر ماه گریبان گیر آن می شوند. در بسیاری از منازل و ساختمان ها گرفتگی چاه توالت به کرار ایجاد می شود و افراد نمی داند که باید چطور آن را باز کنند. درحالیکه روش باز کردن چنین گرفتگی هایی بسیار ساده و آسان است.

شاید شما هم جزء کسانی باشید که با گرفتگی چاه توالت مشکل دارید و در هنگام مواجهه با آن نمی دانید که باید چه کاری انجام دهید. اما باید به شما بگوییم که یکی از ساده ترین انواع گرفتگی های لوله، گرفتگی چاه توالت است که روش باز کردن آن نیز بسیار آسان می باشد.

ما می خواهیم به شما روش باز کردن آسان گرفتگی توالت را آموزش دهیم تا از این به بعد هنگام مواجهه با گرفتگی توالت خودتان بتوانید بدون نگرانی گرفتگی را باز کنید و دیگر نیازی به لوله بازکن نداشته باشید. پس تا انتها با ما همراه باشید و این مطلب آموزشی را با دقت مطالعه کنید تا برای خود یک لوله بازکن حرفه ای شوید.

چرا در چاه توالت گرفتگی ایجاد می شود؟

شاید بد نباشد که پیش از ارائه راهکار برای باز کردن چاه توالت ابتدا علت ایجاد گرفتگی را به شما توضیح دهیم تا با ماهیت گرفتگی آشنا شوید. اینطور هم موضوع برای شما روشن می شود و هم می توانید آموزش لوله بازکنی را بهتر درک کنید. خب به موضوع اصلی خودمان باز گردیم. علت اصلی گرفتگی توالت چیست؟ اصلا چرا چاه توالت می گیرد؟

مشکل از جایی شروع می شود که ساکنین ساختمان پس از استفاده از توالت، فلاش تانک را نمی کشند که هیچ، یک آفتابه آب هم در کاسه توالت خالی نمی کنند. این باعث می شود فضولات در سیفون توالت باقی بماند. باقی ماندن مدفوع در سیفون توالت شروع مشکل است. چرا؟

به خاطر این که اگر هر فرد پس از استفاده از توالت و دفع فضولات همین رفتار را تکرار کند و هیچ آبی در سیفون خالی نکند همینطور به حجم مدفوع داخل سیفون اضافه می شود و پس از چند مرتبه در نهایت حجم زیادی مدفوع داخل سیفون انباشته و سفت می شود. انباشته شدن مدفوع داخل سیفون توالت باعث بسته شدن مسیر فاضلاب و ایجاد گرفتگی سخت در چاه توالت می شود.

بالا زدن فاضلاب از توالت

با بروز گرفتگی در سیفون توالت دیگر هیچ مسیری برای عبور آب و فاضلاب وجود نخواهد داشت. اینطور می شود که فرد می گوید هنگام استفاده از توالت ناگهان فاضلاب از چاه توالت بالا زد و داخل کاسه توالت جمع شد. در این زمان تازه فرد متوجه ایجاد مشکل در سیفون توالت شده است و گرفتگی چاه توالت را گزارش می کند. حال آنکه باید پیش از این به فکر گرفتگی توالت می بود. درست زمانی که پس از دفع فضولات باید فلاش تانک را می کشید اما نکشید!

مراحل باز کردن گرفتگی سیفون توالت با سیم فلزی (سیم جالباسی)

روش های مختلفی برای برای باز کردن چاه توالت وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیم فلزی یا سیم جالباسی است. گرچه فنر لوله بازکن در این نوع گرفتگی بسیار کمک کننده است اما استفاده از سیم مفتولی هم تا حد زیادی می تواند موثر باشد. پس اگر شاهد گرفتگی چاه توالت بودید می توانید با استفاده از یک سیم فلزی مثل سیم جالباسی برای باز کردن آن اقدام کنید.

در ادامه مراحل باز کردن چاه توالت با سیم جالباسی آموزش داده شده است.

۱- یک عدد جالباسی فلزی را کشیده و صاف کنید

در این روش ما برای باز کردن لوله فاضلاب توالت نیاز به یک سیم صاف و بلند داریم. جالباسی فلزی گزینه ای مناسب برای این کار است. یک عدد جالباسی فلزی را بردارید و با فشار جوش های آن را بشکنید تا قطعات آن آزاد شود. سپس آن را صاف و کشیده کنید تا بتوانید آن را داخل چاه توالت فرو کنید.

برای این کار می توان از سیم فلزی مفتولی هم استفاده کرد. اگر در خانه سیم مفتولی بلند در اختیار دارید می توانید به جای جالباسی از آن استفاده کنید. سیم باید در حدی مقاومت داشته باشد که هنگام فشار وارد کردن به آن خم نشود.

۲- پارچه ای کوچک به سر سیم ببندید

پس از حاضر شدن سیم (مفتول یا جالباسی) یک تکه پارچه کوچک بردارید. می خواهیم پارچه را به سر سیم ببندیم. پارچه را مچاله یا تا کنید و آن را روی سر سیم قرار دهید طوری که نوک تیز آن را بپوشاند. سپس با نخ یا نوار چسب آن را محکم به سیم ببندید. با این کار می خواهیم سر تیز سیم را بپوشانیم تا در برخورد با سیفون و لوله های فاضلاب باعث آسیب رسیدن آنها نشود.

۳- سر سیم را داخل چاه توالت فرو کنید

انتهای سیم را با دست بگیرید و سر آن را وارد لوله فاضلاب توالت کنید. اگر گرفتگی در توالت فرنگی ایجاد شده باید قسمتی از سیم را خم کنید تا امکان وارد شدن به سیفون توالت فرنگی را داشته باشد. سیم را فشار دهید تا به خوبی وارد لوله فاضلاب شود.

۴- سیم را خوب بپرخانید

برای باز شدن گرفتگی باید داخل لوله فاضلاب و سیفون توالت را به خوبی از مدفوع پاک کنید. برای انجام این کار باید سیم را در جهات مختلف حرکت دهید و آن را بپرخانید. دقیقا شبیه به زمانی که می خواهید با قاشق ته مانده ماست داخل دبه را تمیز کنید. این کار باعث می شود پارچه سر سیم مدفوع چسبیده به قسمت های مختلف لوله را از آن جدا کند.

۵- سیم را از لوله فاضلاب بیرون بکشید

پس از باز شدن مدفوع داخل سیفون دیگر کار ما با سیم تمام شده است. سیم را از چاه توالت به آرامی بیرون بکشید. برای بیرون کشیدن سیم اصلا عجله نکنید چون ممکن است پارچه سر سیم که حالا کثافات زیادی به آن چسبیده و سنگین شده در برخورد به دیواره لوله ها از سیم جدا شده و داخل سیفون برگردد. اینطور دوباره برای شما مشکل ایجاد می شود. پس سیم را به آرامی خارج کنید و پس از تمیز کردن، آن را برای گرفتگی های احتمالی بعدی کنار بگذارید.

۶- فلاش تانک را بکشید

پس از پایان کار و رفع گرفتگی باید فلاش تانک را بکشید تا با فشار آب ورودی باقی مانده مدفوع و فضولات داخل سیفون شسته شده و از سیفون خارج شود. اگر فلاش تانک ندارید یک آفتابه آب داخل توالت خالی کنید.

توجه داشته باشید که این روش برای باز کردن گرفتگی های ناشی از مدفوع طراحی شده است که در سیفون توالت یا قسمت های ابتدای لوله فاضلاب ایجاد شده باشد. برای باز کردن گرفتگی های موجود در عمق لوله های فاضلاب باید از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی استفاده شود.

اگر گرفتگی توالت با مدفوع باشد قاعدتا با این روش باز خواهد شد. اگر با انجام مراحل فوق گرفتگی توالت باز نشده است یا مراحل را به درستی و با دقت انجام نداده اید و یا این که گرفتگی توالت شما به دلیل انباشت مدفوع نیست و به دلیل دیگری ایجاد شده است.

روش پیشگیری از گرفتگی چاه توالت

مشاهده کردید که بروز گرفتگی در توالت می تواند تا چه اندازه مشکل ساز شود و برای باز کردن آن باید چه مراحلی را طی کرد. از این روی بهترین راهکار برای حل مشکل پیشگیری از گرفتگی توالت با مدفوع است. برای پیشگیری از این رخداد باید پس از هر بار استفاده از توالت فلاش تانک را بکشید یا داخل آن یک آفتابه آب خالی کنید تا فضولات موجود در سیفون با فشار آب از سیفون خارج شود.

گرفتگی چاه توالت

با انجام این کار دیگر هیچ وقت با گرفتگی سیفون توالت با مدفوع مواجه نمی شوید. اما اگر به آن توجه نشود، سیفون یا همان شترگلو دچار گرفتگی شده و مسدود می شود و نیاز است عملیات لوله بازکنی انجام شود. دقت کنید که برخی از گرفتگی های ناشی از مدفوع به اندازه ای سخت می شوند که با سیم هم نمی توان آنها را باز کرد و ناچار باید از فنر لوله بازکنی برای باز کردن آنها استفاده شود.

جمع بندی:

پس از هر بار ورود مدفوع به چاه توالت باید فلاش تانک کشیده شود تا هیچ مدفوعی داخل سیفون نماند. اگر این کار را نکنید چاه توالت می گیرد که برای باز کردن آن می توان از سیم جالباسی استفاده کرد. به این صورت که سیم را خم کرده و داخل چاه توالت فرو می کنید و تکان می دهید تا سر سیم باعث جابجا شدن فضولات شود.

در پایان لازم به ذکر است که اگر خودتان موفق به باز کردن گرفتگی نشدید حتما با یک لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا مشکل شما را حل کند. شرکت خدمات فنی کاوه یک شرکت معتبر و قدیمی در صنف لوله بازکنی است که با استفاده از لوله بازکن های حرفه ای و باتجربه انواع گرفتگی لوله و توالت را در کمترین زمان رفع می کند. سرویس کاران لوله بازکنی ما از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی استفاده می کنند تا بتوانند بهترین کیفیت خدمات لوله بازکنی را به شما مشتریان عزیز ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *