خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

محلول اسیدی لوله بازکنی

آموزش باز کردن چاه دستشویی با محلول شیمیایی چاه بازکن

محلول اسیدی لوله بازکنی

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام ورود به یک سرویس بهداشتی با صحنه گرفتگی چاه توالت و بوی بد آن مواجه شوید و در نتیجه استفاده نکردن از آن توالت را به دلایل بهداشتی ترجیح دهید. حالا شما تصور کنید چنین مشکلی برای خودمان پیش بیاید و بوی بد آن محیط خانه را فرا بگیرد و از قضا مهمان هم داشته باشیم، در این صورت چه حالی به ما دست خواهد داد. پس ما باید از قبل برای چنین مشکلی چاره ای بیندیشیم و آمادگی داشته باشیم و دنبال علل گرفتی و همچنین برطرف کردن آنها باشیم. لذا همیشه افرادی که با گرفتگی توالت و دستشویی مشکل دارند به دنبال یک راه حل مناسب جهت رفع گرفتگی آن هستند. باید بدانید که باز کردن چاه دستشویی و توالت کار چندان پیچیده ای نیست و به راحتی می توان این مشکل را مرتفع کرد چون اصلا گرفتگی چاه دستشویی از نوع گرفتگی های سخت نیست. در اکثر مواقع گرفتگی توالت سطحی است و به این دلیل است که فضولاتی همچون مدفوع، دستمال کاغذی و … در داخل سیفون گیر کرده اند و اجازه عبور آب را نمی دهند. این مشکل با ریختن مقدار زیادی آب حل می شود و اگر حل نشد باید مقدار زیادی آب داغ داخل لوله ها ریخت. البته باید توجه داشت که به هیچ وجه از آب جوش استفاده نشود چون باعث ترک خوردن و شکستن کاسه توالت می شود. اما در صورتی که مشکل جدی باشد و فضولات باقی مانده در لوله سخت شده باشند دیگر امکان باز کردن لوله با آب وجود ندارد و باید از روش های دیگری استفاده کرد. پس گرفتگی ها متفاوت هستند و پیدا کردن علل آن برای رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است.

بر اساس نوع گرفتگی چاه دستشویی و توالت که ممکن است بر اثر افتادن اشیائی مثل صابون، نوار بهداشتی، پلاستیک و … باشد یا بر اثر رسوب گرفتگی شدید حاصل از اجتماع بیش از حد فضولات باشد یا بر اثر مصالح ساختمانی مثل سیمان و قیر باشد، روش های مختلفی نیز برای باز کردن آن وجود دارد که یکی از بهترین و رایج ترین آنها استفاده از فنر لوله بازکن است. اما فنر لوله بازکن در اختیار همه افراد قرار ندارد و تنها لوله بازکن ها و افراد فنی به این دستگاه دسترسی دارند. پس کسانی که می خواهند خودشان در خانه لوله بازکنی انجام دهند باید از روش های جایگزین استفاده کنند. یکی از روش های جایگزین فنر، استفاده از محلول لوله بازکنی است .

همانطور که متوجه شدید برای باز کردن چاه دستشویی روش های متنوعی وجود دارد که به طور مختصر می شود به ریختن آب گرم، استفاده از آویز لباس، استفاده از محلول خانگی مثل سرکه و جوش شیرین، استفاده از مواد شوینده، استفاده از فنر دستی و برقی، استفاده از تلمبه پلاستیکی و استفاده از محلول شیمیایی اشاره کرد. اما در این مطلب می خواهیم به طور اختصاصی باز کردن چاه دستشویی و توالت به روش محلول شیمیایی را به شما توضیح دهیم. در اینجا آموزش خوب و کاملی جهت انجام لوله بازکنی در خانه با کمک محلول شیمیایی به شما آموزش داده خواهد شد تا به راحتی گرفتگی لوله ها را رفع نمایید.

استفاده از محلول شیمیایی برای باز کردن چاه دستشویی

هر چند محلول های لوله بازکنی خطرات فراوانی دارند و برای سلامت انسان و لوله فاضلاب خطرناک هستند اما با این حال فواید آنها هم کم نیست و برای رفع گرفتگی های مختلف مفید هستند. یکی از برترین خصوصیاتی که این روش را نسبت به روش های دیگر متمایز می کند این است که استفاده از چنین محلول هایی در چاه توالت و دیگر قسمت های منتهی به فاضلاب خانگی از ساده ترین، در دسترس ترین و سریع ترین راه ها برای رفع گرفتگی به حساب می روند.

در این مطلب روش باز کردن چاه دستشویی به کمک محلول لوله بازکنی، به شما آموزش داده خواهد شد. با ما همراه باشید و این مطالب را به خاطر بسپارید تا به آسانی در خانه لوله بازکنی انجام دهید.

موارد کاربرد و استفاده از این محلول ها

در مواقعی که دیواره های لوله چاه جرم زیادی گرفته باشد و آب به سختی از آن عبور کند، می بینید که آب به طور کامل تخلیه نمی شود و بالا می ایستد. این جرم ها و گرفتگی لوله می تواند بر اثر گیر کردن فضولات و خورده های اضافی در لوله بوجود آمده باشد که در این صورت اسید و محلول لوله بازکن می تواند با استفاده از قدرت بالایی که در خورندگی مواد دارد، این مواد را خورد کرده و با عبور آب این مسیر را باز می کند. همچنین در مواقعی که جسمی در لوله گیر کرده است و بر اثر این مواد اسیدی خورده می شود، می توان از این محلول ها استفاده کرد.

اگر تا به حال لوله بازکنی انجام نداده اید، هیچ نگران نباشید چون این کار هیچ سختی و مشکلی ندارد و به راحتی امکان انجام آن برای خانم ها هم میسر است. تنها کافیست با دقت مطالب آموزشی را مطالعه کرده و مراحل آن را یک به یک انجام دهید.

۱- محلول شیمیایی چاه بازکن را تهیه کنید

برای شروع کار لازم است یک نمونه از محلول های شیمیایی لوله بازکنی، مخصوص باز کردن چاه توالت را داشته باشید. این محلول مایه اصلی لوله بازکنی در این آموزش است و کار اصلی رفع گرفتگی را انجام می دهد. استفاده از این روش تقریباً سهل و آسان است و نیاز به تخصص ویژه ای ندارد منتها حتماً باید چند نکته را به خوبی مورد توجه قرار دهید.

نکته اول اینکه توجه داشته باشید که همیشه استفاده از محلول شیمیایی به عنوان آخرین روش لوله بازکنی استفاده می شود یعنی اگر همه روش های دیگر کار ساز نبود، از این محلول استفاده کنید.

نکته بعدی اینکه استفاده مدام از این اسید ها و محلول های شیمیایی به مرور زمان می تواند آسیب های جدی به لوله های فاضلاب ساختمان شما بزند مثل سوراخ شدن و یا از بین بردن آنها، که هزینه تعمیرات و کنده کاری و بنایی حاصل از این کار به مراتب سنگین تر از هزینه کردن برای شرکت های لوله بازکنی می باشد.

نکته دیگر اینکه استفاده از محلول شیمیایی تنها برای رفع گرفتگی های ساده و غیرسخت کارساز است، پس در صورت عدم رفع گرفتگی نباید غلظت این محلول ها را بالا ببرید زیرا خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد. اگر گرفتگی چاه یا لوله شما به وسیله گیر کردن شیء داخل لوله رخ داده است بهتر است از روش های بیرون آوردن اشیاء از داخل لوله و روش های دیگر لوله بازکنی استفاده کنید. روش های دیگر را می توانید از میان مطالب آموزشی لوله بازکنی پیدا کنید.

آخرین نکته اینکه این محلول های شیمیایی را دور از دسترس اطفال نگه دارید چون ممکن است که کودکان این محصولات را با مواد نوشیدنی اشتباه بگیرند و یا آن را روی دست و پای خود بریزند که باعث بروز اتفاقات ناگواری برای خود و خانواده خود می شوند.

لوله بازکنی دستشویی با محلول شیمیایی چاه بازکن

۲- مقدار مشخصی از محلول را داخل توالت خالی کنید

بعد از تهیه محصول حتماً توضیحات ایمنی نوشته شده روی بسته بندی آن اعم از استفاده کردن از دستکش و ماسک و … را مطالعه کنید تا از حوادث ناخواسته حین استفاده از این محلول مانند پاشیده شدن آن بر دست و صورت خود جلوگیری نمایید و اگر خدای نکرده این مواد با پوست شما تماس داشت بلافاصله آن موضع را به مدت ۲۰ دقیقه با آب فراوان بشویید و در صورت سوزش و بروز هر مشکلی به پزشک مراجعه کنید. پس از فراهم شدن شرایط، طبق دستورالعمل مقدار مشخصی از آن را داخل توالت خالی کنید. پس از ریختن محلول حتما پنجره یا دریچه موجود در سرویس بهداشتی را باز کنید و تهویه هوا را روشن نمایید. به خاطر این که گازهای سمی و خطرناکی از این محلول ها متصاعد می شود که برای سلامت انسان مضر است. حتی بهتر است از محیط دور شوید و بگذارید دقایقی محلول در توالت باقی بماند تا کار خود را انجام دهد.

پس از گذشت زمان سراغ توالت بروید و وضعیت را بررسی کنید. فلاش تانک را بکشید تا مقداری آب وارد کاسه توالت شود. اگر مشکل رفع شده باشد باید آب از چاه توالت تخلیه شود و چیزی داخل کاسه باقی نماند. اما اگر دیدید فاضلاب از کاسه تخلیه نمی شود، برای بار دوم محلول را داخل کاسه نریزید چون به احتمال زیاد گرفتگی سختی در داخل لوله ایجاد شده که با محلول رفع نمی شود بلکه باید از فنر لوله بازکن و یا حتی روش های تخصصی دیگر برای باز کردن توالت استفاده نمایید که این کارها توسط شرکت های معتبر لوله بازکنی و تخلیه چاه انجام می شود.

پس اگر مشکلی از جانب رفع گرفتگی لوله دارید و خودتان نمی توانید آن را رفع کنید بهتر است کار را به متخصصین این امر بسپارید تا قبل از محتمل شدن ضرر سنگین مالی و یا حتی خدای نکرده ضرر جانی، با تجهیزات پیشرفته و اصولی در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند. شرکت های لوله بازکنی فعال و با تجربه در تهران آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز هستند. متخصصین حرفه ای تأسیسات کاوه آمادگی دارند در هر ساعت از شبانه روز در محل مورد نظر شما حاضر شده و انواع گرفتگی لوله ها را رفع نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *