خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

باز کردن گرفتگی توالت با فنر لوله بازکن

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن

باز کردن گرفتگی توالت با فنر لوله بازکن

وقتی چاه توالت یا یکی از لوله های فاضلاب می گیرد، تحمل کردن این وضعیت برای افراد خیلی سخت می شود چون خیلی زود بوی تعفن در فضا پراکنده می شود و ادامه فعالیت کردن را مختل می کند. این اوضاع در مورد سینک ظرفشویی هم صدق می کند لذا در این بین افراد به فکر این هستند که چطور این گرفتگی را رفع کنند تا هم از شر بوی بدش خلاص شوند و هم دوباره زندگی به روال عادی خودش برگردد. برخی می خواهند از محلول های مخصوص استفاده کنند، برخی با آب گرم کار خود را انجام می دهند و برخی هم به دنبال دستگاه های لوله بازکنی هستند. روش های مختلف لوله بازکنی هر یک فواید و مضرات خاص خود را دارند یعنی هر یک از این روش ها برای باز کردن یک نوع گرفتگی خاص کاربرد دارند. اما یکی از بهترین ابزارهای لوله بازکنی جهت رفع انواع گرفتگی ها، دستگاه فنر لوله بازکنی است که کاربرد فراوانی دارد بدون اینکه نیاز به تخریب و کنده کاری و صرف هزینه سنگین باشد.

این دستگاه منحصر به فرد توانایی بالایی در رفع بسیاری از گرفتگی ها دارد و به همین دلیل است که تمام شرکتهای لوله بازکنی و سرویس کاران فعال در این حوزه از دستگاه فنر لوله بازکن برای باز کردن انواع گرفتگی ها استفاده می کنند لذا روشن است که فنر لوله بازکن محاسن بسیاری دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد. فقط به عنوان نمونه و آشنایی بیشتر شما یکی از مزایای این روش را اینجا بیان می کنیم و آن این است که هیچ آسیبی به سرویس بهداشتی وارد نمی کند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن بیان فواید این دستگاه، روش استفاده کردن از آن را نیز در رفع گرفتگی توالت به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

مراحل باز کردن گرفتگی لوله با فنر لوله بازکن

همانطور که ذکر شد فنر لوله بازکن ابزار مناسبی جهت رفع گرفتگی چاه توالت است و برای رفع انواع گرفتگی ها در انواع لوله های فاضلابی بسیار مناسب و کاربردی است. لوله فاضلاب مسدود شده در داخل توالت به آسانی و در کمترین زمان با با فنر لوله بازکن رفع می شود و به سرعت مسیر آب باز خواهد شد. در صورت استفاده از فنر دیگر نیازی به لوله بازکن دیگری نخواهید داشت. تنها باید توجه داشت که نکات ایمنی لوله بازکنی حفظ شود. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا پس از آن با بهترین و ارزان ترین روش لوله بازکنی در تهران آشنا شوید.

۱- یک فنر لوله بازکن تهیه کنید

فنر زنی یک راه ساده و موثر برای باز کردن انواع لوله های فاضلاب که دچار انسداد و گرفتگی شده اند می باشد. این فنر یک وسیله نسبتاً ساده با انعطاف پذیری بالا می باشد و در ساخت آن از فولاد درجه یک استفاده می کنند که همین امر باعث انعطاف پذیری و مقاوم بودن آن در برابر شکستن می شود. این فنرها در دو نوع دستی و مکانیکی (برقی) در ابزار فروشی های معتبر موجود است. در بازار تنوعِ متراژ و اندازه در فنر دستی نسبت به فنر برقی و مکانیکی کمتر است و بسته به نوع مصرف باید یکی از آنها را تهیه کرد. از طرفی فنر مکانیکی یا همان دستگاه فنر لوله بازکن برقی، برای چرخواندن فنر دارای یک موتور الکتریکی می باشد برخلاف فنر دستی که باید آن را با دست چرخاند و حرکت داد.

به شما توصیه می کنیم به دلیل بالا بودن قیمت و همچنین تخصصی بودن کار با فنر برقی به هیچ عنوان این دستگاه را خریداری نکنید بلکه از فنر دستی لوله بازکنی استفاده کنید چون میزان سرعت و چرخش آن بستگی به میزان نیرویی که شما به آن وارد می‌کنید دارد و به سادگی قابل کنترل می‌باشد. در ضمن هنگام خرید فنر دستی دقت کنید دسته آن ثابت باشد و حالت گردشی نداشته باشد زیرا رعایت این مورد کار را برای شما ساده تر می کند. در روش فنر زنی ما از فنر برای ایجاد فشار بر گرفتگی ها و همچنین جدا ساختن آنها از هم استفاده می کنیم که در نهایت باعث باز شدن مسیر لوله یا چاه توالت شده تا فاضلاب بدون مزاحمتی از مسیر خود تخلیه شود.

استفاده از فنر لوله بازکن برای لوله بازکنی

۲- یک سر فنر لوله بازکن را در داخل چاه یا لوله فرو کنید

اول از همه تمام ابزار و وسایل اضافی و غیر ضرور را از محل دور کنید تا دست و پا گیر نباشند و قدرت مانور بهتری داشته باشید. قبل از فنر زدن لوله فاضلاب یا چاه دستشویی دستکش دست کنید و مقداری آب گرم به همراه مقداری مواد شوینده از قبیل شامپو یا مایع دستشویی و امثال آن داخل چاه بریزید تا گرفتگی‌ها کمی نرم تر شوند و به راحتی باز شوند. سپس سر فنر را وارد لوله یا چاه فاضلاب کنید و آن را به آرامی داخل لوله فشار دهید. توجه داشته باشید هنگامی که فنر به قسمت خمیدگی های لوله (که به زانو معروف است) رسید به کمک دسته میل لنگی که در انتهای فنر قرار دارد کمی فنر را بچرخانید و با وارد کردن نیرو آن را به جلو هدایت کنید.

البته اگر احساس کردید فنر درحال گرفتن یا انهدام کردن چیزی است مدام به چرخش ادامه ندهید بلکه با حوصله و به آرامی دوباره کابل را بیرون بکشید و سعی کنید این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که مواد بیشتری حذف شود. این کار را تا زمانی که سر فنر به گرفتگی لوله برسد و دیگر نتواند جلوتر از آن برود انجام دهید. در ابتدای مسیر ممکن است سر فنر در سیفون گیر کند، در این صورت با صبر و تلاش بیشتر سر فنر را از داخل سیفون عبور دهید تا به محل مورد نظر برسد. وقتی تمام این مراحل را انجام دادید آماده شوید برای فنرزدن چاه فاضلاب.

باز کردن گرفتگی لوله با فنر لوله بازکنی

۳- فنر را بچرخانید و بر گرفتگی لوله فشار وارد کنید

حالا باید تلاش کنید تا با فشار معمول بر فنر و چرخاندن مدام دسته میل لنگ (تا جایی که احساس کنید دیگر چرخش فنر به حالت عادی برگشته و انرژی زیادی از شما نمی گیرد) گرفتگی را رفع کنید. اگر هنگام فنر زدن متوجه شدید که نیروی زیادی از شما گرفته می شود ولی فنر کند می چرخد و یا نمی چرخد، کمی فنر را بالا بکشید و از بالاتر شروع به فنر زدن کنید. هدف از این کار این است تا اجسام یا گرفتگی ایجاد شده در لوله را جابجا کرده و یا به تکه های کوچکتر تقسیم شوند تا مسیر لوله باز شود.

بعد از باز شدن لوله برای اطمینان بیشتر یکبار دیگر از اول همین مراحل را تکرار کنید تا گرفتگی لوله به خوبی رفع شود. در صورت صحت عملکرد مشاهده می کنید که آب وارد لوله توالت شده و به خوبی تخلیه می شود. نکته ای که در این مرحله لازم است یادآور شویم این است که فشار زیاد به فنر می تواند به سیستم لوله کشی شما آسیب وارد کند لذا در استفاده از آن نهایت صبر و ملایمت را بکار بگیرید.

رفع گرفتگی لوله با فنر

۴- حرکت فنر را بصورت برعکس انجام دهید

پس از این که مطمئن شدید مشکل حل شده است فلاش تانک را بکشید یا حجم زیادی آب گرم با تاید را در کاسه توالت بریزید که این کار باعث می شود هم لوله ها شسته شوند و هم فنر. در انتها باید فنر لوله بازکن را از داخل سیفون توالت بیرون بکشید تا رسوبات و فضولاتی که راه لوله را سد کرده بودند به همراه فنر خارج شوند. برای این منظور فنر را در جهت عکس بچرخانید و آن را آرام آرام بیرون بیاورید، در این حین اگر فنر در جایی گیر کرد با جلو و عقب کردن تلاش کنید تا فنر را از لوله بیرون بکشید.

این روش بهترین و مطمئن ترین روش باز کردن گرفتگی لوله است که بسیاری از متخصصین و سرویس کاران از آن استفاده می کنند. پس اگر شما موفق به انجام آن نشدید بدانید که یک جای کار شما مشکل دارد و باید با دقت بیشتری کار را انجام دهید. متأسفانه عده ای برای چرخش فنر از وسیله ای به نام دریل استفاده می کنند که این کار معایب زیادی دارد که به مواردی از آن اشاره می کنیم. استفاده از دریل باعث می شود سر فنر با سرعت بیشتری به لوله ها برخورد کند که اگر لوله ها قدیمی باشند باعث شکستن و ترک خوردن آنها می شود. همچنین سرعت بالا فنر را به طرفین پرتاب می کند که این امر مهار کردن آن را سخت می کند و امکان دارد به جایی برخورد کند. یکی دیگر از معایب این کار نبود حفاظ برای فنر است که ممکن است در حین کار فنر به دور لباس بپیچد و خطر آفرین باشد. در کل بکارگیری روش فنر زدن با دریل به افراد ناشی و مبتدی توصیه نمی شود.

اگر به هر دلیلی نتوانستید با فنر گرفتگی ها را رفع کنید و مشکلی سر راه شما ایجاد شد، می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم. برخی از مزایای استفاده از فنر برقی را برای شما بیان می کنیم تا فواید آن را به خاطر بسپارید و در مواقع مورد نیاز از آن بهره بگیرید. 

مزایای استفاده از فنر لوله بازکن برقی

اگر ادعا کنیم که فنر لوله بازکنی بهترین دستگاه لوله بازکنی است ادعای گزافی نکرده ایم. متخصصین و فعالیت حوزه لوله بازکنی به این مسئله واقف هستند که باز کردن لوله با فنر یکی از بهترین روش های لوله بازکنی است و به همین سبب فنر لوله بازکن هم در زمره بهترین دستگاه های لوله بازکنی قرار می گیرد. با این حال برخی از مزایای دیگر فنر لوله بازکن از نوع برقی را ذکر می کنیم.

۱. بهترین روش لوله بازکنی.
۲. بالا رفتن راندمان و سرعت کار.
۳. عدم نیاز به تخریب و کنده کاری.
۴. داشتن خصوصیاتی همچون قدرت بالا، تنوع در اندازه و متراژ، حمل آسان، ضربه زنی کمتر.
۵. استفاده از این نوع فنر به هیچ وجه باعث شکستگی و یا ترک خوردن کاسه توالت نمی شود.
۶. استفاده کردن تمام شرکت های لوله بازکنی از فنر برقی برای رفع گرفتگی فاضلاب به دلیل باز کردن هر نوع گرفتگی اعم از سطحی و سخت مانند سیمان و قیر در لوله.
۷. این فنر به دلیل مجهز بودن به دستگاه ژنراتور میزان کثیف کاری را حین کار به حداقل می رساند که از این بابت خیال مشتریان عزیز علی الخصوص خانم های خانه دار را راحت می کند، بر خلاف روش رایج قدیم که از دریل استفاده می شد.

در پایان ما به عنوان با تجربه ترین شرکت خدمات فنی و لوله بازکنی در تهران افتخار داریم که در صورت تمایل بهترین خدمات خود که از جمله آن رفع گرفتگی توالت با فنر لوله بازکنی برقی است را به شما ارائه دهیم. ما خدمات خود را با نازل ترین قیمت و با بهترین کیفیت و پیشرفته ترین تجهیزات توسط سرویس کاران مجرب و معتهد به شما ارائه می کنیم. در صورتی که مشکلی در لوله فاضلاب احساس می کنید یا فاضلاب شما دچار گرفتگی شده است متخصصین ما آماده خدمت رسانی به شما هستند. لوله بازکن های حرفه ای ما در کمترین زمان گرفتگی شما را رفع می کنند.

2 پاسخ به “آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن”

  1. ممنون از مطلب دقیق و مفیدتون. خیلی با جزئیات راهنمایی کرده بودید و کارمو راه انداخت.

  2. فنر زدم ۴ یا ۵ متر رفته داخل گیر کرده نه جلو می‌ره نه میاد بیرون چکار کنیم خیلی گیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *