خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

روش های بیرون آوردن طلا و اشیاء قیمتی از چاه توالت

خیلی از اوقات هنگام استفاده از سرویس بهداشتی به صورت ناگهانی طلا و اشیاء قیمتی شما به داخل چاه توالت می افتد. سقوط اشیاء قیمت همچون گوشی، طلا، انگشتر، سوییچ، کلید و … به داخل چاه توالت مشکلی است که برای خیلی از افراد رخ می دهد. چیزی است که برای خیلی ها رخ می دهد و این افراد در آن لحظه نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند و چطور شی سقوط کرده به توالت را بیرون بیاورند. ما برای حل این مشکل راه چاره داریم. بیرون آوردن طلا و اشیاء قیمتی از داخل سیفون توالت روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها استفاده از گیره فاضلابی است. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح داده شده است. 

بسیاری از افراد زمانی که وارد توالت می شوند و قصد استفاده از آن را دارند به صورت ناخودآگاه اشیاء قیمتی آنها همچون گوشی، انگشتر، طلا، سوئیچ ماشین، کلید، حلقه، دستبند، کارت بانکی و … به داخل چاه توالت (سیفون توالت) سقوط می کند. این افراد در مرحله اول تلاش های بسیاری انجام می دهند اما در نهایت نتیجه ای نمی گیرند و شی قیمتی خود را از دست می دهند. البته که اگر آن شی قیمتی و با ارزش نباشد هم باید آن را از داخل سیفون توالت خارج کرد چون ممکن است در آینده مشکل ساز شده و زمینه ایجاد گرفتگی در توالت را به وجود آورد. این در حالی است که روش های خوب و آسانی برای بیرون آوردن اشیاء از توالت وجود دارد که در این مطلب ذکر خواهد شد.

– افتادن طلا، انگشتر و حلقه به داخل توالت
– سقوط اشیاء قیمتی داخل سیفون توالت و حمام
– سقوط سوئیچ و کلید خانه به توالت
– افتادن گوشی در توالت فرنگی

برخی از موارد افتادن اشیاء قیمتی به توالت است. برخی افراد در چنین حالتی دست خود را در لوله توالت فرو می کنند تا شی را با دست بیرون آوردند. برخی هم از خیر طلا می گذرند و شی قیمتی خود را از دست می دهند. به هر حال روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که آنها را ذکر خواهیم کرد. پس با دقت مطلب را بخوانید و آن را بکار ببندید.

افتادن انگشتر طلا و اشیاء قیمتی داخل فاضلاب

پیش از این که مراحل بیرون آوردن طلا از توالت را شرح دهیم لازم است به شما بگوییم که اگر هر شی داخل توالت افتاد چه آن شی قیمتی باشد و چه نباشد باید به هیچ عنوان از توالت استفاده نکرده و داخل آن آب خالی نکنید. چراکه در این صورت شی داخل سیفون حرکت می کند و وارد لوله فاضلاب یا چاه می شود. در صورتی که شی اندازه بزرگی داشته باشد ممکن است داخل لوله گیر کرده و باعث گرفتگی کامل توالت شود. در چنین حالتی دیگر هیچ کاری از شما ساخته نیست و به ناچار باید با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید. پس توجه کنید که به هیچ عنوان نیابد آب داخل توالت خالی کنید.

اگر توالت مورد نظر دارای چاه بست باشد دیگر جای هیچ نگرانی نیست چون به به احتمال زیاد چاه بست از سقوط طلا به داخل توالت جلوگیری می کند. در این صورت می توانید به راحتی با دست طلا را از روی چاه بست بردارید. اگر هم دوست ندارید می توانید با دستکش این کار را انجام دهید. در صورتی که چاه بست وجود نداشته باشد باید بررسی کنید که آیا طلا یا انگشتر شما در سیفون توالت قابل رویت است یا خیر.

بیرون آوردن طلا و اشیاء قیمتی از سیفون توالت سیفون 

در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید که هنوز طلا یا انگشتر شما در سیفون توالت قرار دارد و با چشم قابل رویت است بهترین کار این است که تلاش کنید آن را با دست یا یک شی بلند بیرون آورید. می توانید دستکش در دست کنید و با دست شی را بیرون آورد. همچنین می توانید با یک چوب بلند یا یک سیم تلاش کنید که شی را برداشته و از سیفون توالت بیرون آورید.

اما در صورتی که انگشتر یا شی قیمتی با چشم قابل مشاهده نباشد متاسفانه باید بگوییم که شی به داخل چاه فاضلاب رفته است. در اکثر موارد اگر شی در توالت قابل مشاهده نباشد به احتمال زیاد از سیفون خارج شده و به داخل لوله فاضلاب رفته است و این یعنی دیگر امکان بیرون آوردن آن از لوله وجود ندارد.  در این صورت دیگر هیچ کاری از دست شما بر نمی آید و باید از خیر گوشی یا شی قیمتی خود بگذرید.

برای بررسی وجود طلا در داخل سیفون بهترین کار این است که دست به کار شده و با دست این موضوع را بررسی کنید. یعنی دست خود را در سیفون فرو کنید (البته با دستکش) و تلاش کنید تا شی را پیدا کنید. می توانید با یک میله بلند یا سیم هم می توانید این کار را انجام دهید. متاسفانه این کار بسیار مشمئزکننده است اصلا روش مناسبی نیست اما به هر حال چاره دیگری نیست. 

در عین حال می توانید خودتان یک قلاب دست ساز درست کنید. این قلاب را با سیم مفتول بلند مثل جالباسی فلزی بسیاری و آن را داخل چاه توالت فرو کنید. طول سیم باید حداقل نیم متر باشد تا خوب داخل توالت فرو شود. یک سر آن را خم کنید تا به شکل قلاب در آید و بتواند انگشتر را نگه دارد. سپس با این قلاب دست ساز خود باید در داخل سیفون توالت فرنگی یا توالت ایرانی به جستجوی طلا باشید. اگر آن را پیدا کردید تلاش کنید تا با قلاب آن را گرفته و بیرون آورید.

بیرون آوردن طلا با استفاده از گیره فاضلابی

در صورتی که دوست ندارید دست خود را در توالت فرو کنید و همچنین نمی توانید برای خود یک قلاب مفتولی بسازید بهترین راه چاره استفاده از ابزار آماده مخصوص این کار است. در بازار وسیله ای به نام گیره فاضلاب وجود دارد که طول بلندی دارد و یک سر آن دارای گیره و سر دیگر آن دارای دستگیره است. با این وسیله به راحتی می توان هر نوع شی سقوط کرده به توالت را بیرون آورد. به این صورت که دستگیره را می گیرید و سر دیگر وسیله را وارد سیفون می کنید. پس از پیدا کردن شی خود در توالت به کمک گیره آن را نگاه می دارید و به آرامی گیره را از توالت خارج می کنید. به همین راحتی هر شی که به داخل توالت سقوط کرده از آن خارج می شود. 

گیره فاضلابی وسیله ای همچون انبردست است که دسته آن بسیار بلند است که طول دسته آن بیش از یک متر می باشد. برای خرید این گیره ها می توانید در بازار به جستجوی آنها بپردازید و یا این که از شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه آن را خریداری نمایید. اگر یکی از این گیره ها را در خانه داشته باشید دیگر نگرانی افتادن اشیا به داخل توالت را ندارید چون به راحتی با گیره فاضلاب مشکل شما حل می شود. 

گرفتگی لوله و مشکلات لوله بازکنی با سقوط اشیا به داخل سیفون

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نفس سقوط اشیاء به داخل لوله فاضلاب، کفشور، سیفون یا چاه توالت اهمیت چندانی ندارد مگر این که آن شی برای شخص ارزشمند باشد و از این جهت مجبور شود تا به هر صورتی آن شی را از لوله یا سیفون خارج کند. ولی اگر شی ارزشمند نباشد دیگر افراد توجهی به آن ندارند و تلاشی برای خارج کردن شی از فاضلاب انجام نمی دهند. مسئله مهم مورد نظر ما دقیقا همین است. اگر شی سقوط کرده بی ارزش باشد هم نباشد آن را به حال خود رها کرد تا در لوله فاضلاب باقی بماند چون لوله فاضلاب مخصوص عبور آب و فاضلاب است نه اشیاء دیگر. حضور اشیاء اضافی داخل لوله می تواند زمینه ایجاد گرفتگی در لوله و سیفون را فراهم آورد و در بزنگاه ها برای شما هزینه سربار ایجاد کند.

به عنوان مثال تصور کنید که یک تکه سنگ یا آجر کوچک به صورت ناخواسته وارد کاسه توالت شده و از آنجا به داخل سیفون سر بخورد. طبیعتا کسی حاضر نمی شود دست در سیفون توالت بکند و سنگ را خارج کند. احتمالا خیلی ها از خیر خارج کردن آن می گذرند و سنگ را داخل لوله باقی می گذارند. اگر اندازه سنگ طوری باید که به راحتی از خمیدگی سیفون عبور نکند باعث می شود مشکلات شما آغار شود. سنگ در سیفون گیر می کند و فضولات پشت آن تجمع می کنند و کم کم باعث می شوند مسیر لوله توالت به کلی مسدود شود. در این صورت است که هر چه فلاش تانک را بکشید و آب بریزید مشکل حل نمی شود چون اصلا مشکل علت دیگری دارد.

بنابراین دقت کنید که در صورت ورود اشیاء اضافی به داخل لوله های فاضلاب و چاه توالت اگر اندازه آنها بزرگ است حتما اقدام به خارج کردن آنها نمایید. اگر هم خودتان نمی توانید شی را خارج کنید ما آماده کمک رسانی به شما هستیم. اگر گوشی شما به داخل توالت افتاده و خودتان توانایی بیرون آوردن آن را ندارید کافیست با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید تا آنها مشکل را برای شما حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *