خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

رفع بوی بد توالت و سرویس بهداشتی با ۶ روش فوق العاده

توالت و سرویس بهداشتی در خیلی از ساختمان ها منشا اصلی بوی نامطبوع است و باعث می شود بوی بد و ناخوشایند نه تنها در سرویس بهداشتی بلکه در سالن و داخل ساختمان هم منتشر شود. خب مشخص است که به دلیل ارتباط مستقیمی که دستشویی با فاضلاب و فضولات انسانی دارد می تواند محل انتشار بوی بد و متعفن فاضلاب باشد و آزار و اذیت ساکنین را به دنبال داشته باشد.

در حالت عادی وجود کمی بوی فاضلاب در توالت طبیعی است اما اگر این بو بیش از اندازه باشد و فضایی مشمئزکننده را برای ساکنین ایجاد کند دیگر طبیعی نیست و نشان دهنده وجود مشکلی در سرویس بهداشتی است. برای رفع بوی بد توالت و دستشویی یکی از راهکارهای مناسب استفاده از بوگیر توالت و خوشبوکننده است.

در ادامه توضیحات مفیدی در خصوص بوی بد فاضلاب در توالت و سرویس بهداشتی ارائه شده و راهکارهای مناسبی برای تشخیص علت ایجاد بوی بد و در نهایت روش های مناسب برای از بین بردن بوی بد ارائه شده است. با ما همراه باشید.

سیفون توالت؛ عامل ایجاد بوی بد در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی، توالت، حمام، دستشویی و به طور کلی هر مکانی که با فاضلاب در ارتباط باشد ممکن است در آن بوی بد و متعفن ایجاد شود که عموما بوی بد ناشی از فاضلاب و فضولات می باشد. در توالت هم وجود بوی فاضلاب طبیعی است چون توالت با فاضلاب ارتباط مستقیم دارد. البته منظور از طبیعی این نیست که توالت باید بوی بد بدهد اما این مشکل ناشی از وجود خرابی در لوله یا توالت نمی باشد. علت تجمع فضولات در سیفون توالت می باشد.

در همه ورودی های فاضلاب یک لوله خمیده به نام سیفون قرار دارد که باعث می شود بو و گاز فاضلاب به ساختمان نفوذ نکند. در توالت هم این قطعه وجود دارد اما به جای این که مفید باشد، مضر بوده و باعث تشدید بوی فاضلاب می باشد. اما در حقیقت مشکل از سیفون نیست و این ساکنین هستند که این مشکل را ایجاد می کنند. در مورد بوی بد سینک آشپزخانه هم وضعیت به همین صورت است.

سیفون حالت خمیده دارد و فضولات توالت در آن تجمع پیدا می کنند. اگر پس از استفاده از توالت مقداری آب در آن خالی نشود فضولات در سیفون باقی مانده و فضای سرویس را متعفن می کنند. علت بوی بد توالت که بسیاری از آن شاکی هستند هم همین است. اگر پس از توالت کردن فلاش تانک کشیده شود دیگر هیچ فضله ای در داخل سیفون باقی نمی ماند. در این صورت شما درگیر بوی بد توالت نشده و توالت خوشبو را تجربه خواهید کرد.

انتشار بوی بد و نامطبوع فاضلاب از سرویس بهداشتی

اما بسیاری از مواقع ساکنین یا میهمان ها از دستشویی استفاده می کنند و سیفون (فلاش تانک) را نمی کشند. یا این که توالت عمومی است و عموم افراد عادت به استفاده از فلاش تانک ندارند. در چنین مواقعی به ناچار باید بوی بد را از بین برد. برای از بین بردن بوی بد توالت بهترین راه استفاده از بوگیر دستشویی یا خوشبو کننده توالت است.

روش های رفع بوی بد فاضلاب دستشویی

حال که از علت انتشار بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی اطلاع یافتید بهتر می توانید برای رفع آن اقدام کنید. در اینجا چند نکته و راهکار مناسب برای از بین بردن این بوی ناخوشایند ارائه شده است که حتما برای شما مفید است.

روش اول: کشیدن فلاش تانک و تخلیه سیفون

همانطور که قبل تر ذکر شد عامل اصلی وجود بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی باقی ماندن فضولات در سیفون توالت است. تفاوتی هم میان سیفون توالت ایرانی و توالت فرنگی وجود ندارد. شکل هندسی سیفون طوری است که مدفوع در آن باقی می ماند و باعث انتشار بوی بد می شود.

بنابراین اولین و مهمترین راهکار برای رفع بوی بد توالت تخلیه سیفون از مدفوع است. برای این کار باید پس از هر بار ورود مدفوع به توالت فلاش تانک کشیده شود یا مقداری آب داخل کاسه توالت خالی شود. این کار باعث می شود فضولات داخل سیفون با فشار آب از سیفون عبور کنند و دیگر بوی بد آنها وارد محیط نشود.

پس اولین و مهمترین راه حل برای از بین بردن بوی آزاردهنده فاضلاب در سرویس بهداشتی تخلیه مداوم سیفون از فضولات است.

روش دوم: فعال سازی تهویه هوا

با خالی شدن مداوم سیفون از فضولات دیگر بوی شدیدی در محیط وجود نخواهد داشت. در این صورت می توان با فعال سازی تهویه سرویس بهداشتی این بوی ناچیز را از محیط خارج کرد. با قرار دادن یک عدد هواکش متناسب با اندازه سرویس بهداشتی و روشن کردن آن می توانید هوای راکد و متعفن موجود در داخل محیط توالت را از آنجا خارج کنید تا هوای بدبو خارج شده و هوای تازه وارد محیط شود.

در صورتی که سرویس بهداشتی و توالت هواکش مناسب داشته باشد و به صورت مداوم روشن باشد دیگر کمتر پیش می آید که فضای توالت متعفن شود. با این وجود می توان در کنار فعال سازی هواکش روش های بعدی را هم مورد استفاده قرار دهید.

روش سوم: استفاده از خوشبوکننده هوا

برای خوش بو کردن محیط سرویس بهداشتی و دستشویی می توان از اسپری خوشبوکننده هوا استفاده کنید. در بازار انواع و اقسام خوشبوکننده هوا برای دستشویی وجود دارد. علاوه بر اسپری می توانید از دستگاه مخصوص خوشبوکننده هم استفاده کنید تا به صورت خودکار خوشبوکننده در محیط اسپری شود. این دستگاه ها در فواصل زمانی یا پس از باز شدن درب سرویس بهداشتی یک پاف خوشبوکننده اسپری می کنند تا توالت همیشه خوشبو باشد.

ویژگی مثبت خوشبو کننده هوا این است که علاوه بر از بین بردن بوی بد فاضلاب، محیط سرویس را خوشبو می کند. بوی خوب و مطبوع در توالت باعث می شود حس خوبی در افراد ایجاد شود. 

اگر حوصله نصب خوشبوکننده را ندارید می توانید یک عطر یا ادکلن بلااستفاده را در دستشویی قرار دهید و پس از هر بار استفاده یک بار آن را بزنید تا محیط خوشبو شود.

روش چهارم: قرار دادن بوگیر در توالت

هر یک از روش های فوق برای رفع بوی بد فاضلاب به اندازه کافی مناسب هستند که از آنها استفاده کنید. اما در کنار آنها می توانید از بوگیر توالت هم استفاده کنید. در بازار نمونه های مختلفی از بوگیر توالت وجود دارد که می توانید یکی از آنها را خریداری کرده و در فضای سرویس بهداشتی نصب کنید تا بوی بد را از بین ببرد. بوگیرها در خود خاصیتی دارند که باعث می شود بوی بد را جذب کرده و از بین ببرند.

به این صورت است که با نصب بوگیر توالت مشاهده می شود که بوی بد و نامطبوع از توالت رفته و فضا بی بو شده است. بوگیر و خوشبوکننده دقیقا مخالف هم عمل می کنند. بوگیر بوی بد را از بین می برد و محیط را بی بو می کند در حالی که خوشبوکننده بوی بد را نمی گیرد و تنها بوی خوب در محیط منتشر می کند.

روش پنجم: استفاده از زغال برای بوی بد دستشویی

شاید شنیده باشید که زغال یکی از قوی ترین بوگیرهای طبیعی است که از آن برای گرفتن بوهای نامطبوع در بخش های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال برای رفع بوی بد یخچال از زغال استفاده می شود. از زغال برای بوی دستشویی هم می توان استفاده شود. قراردادن قطعه ای زغال در سرویس بهداشتی و دستشویی باعث می شود بوی نامطبوع محیط جذب زغال شود.

ساخت بوگیر خانگی

روش ششم: ساخت بوگیر خانگی

به عنوان آخرین روش برای رفع بوی بد توالت و دستشویی می توان از بوگیرهای خانگی استفاده کرد. ساخت بوگیر خانگی یکی از روش های کاربردی است که می تواند در کنار روش های فوق از آن برای گرفتن بوی بد توالت استفاده کنید. خب روش های مختلفی برای ساخت بوگیر خانگی توالت وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک موجود در خانه انجام می شود.

به عنوان مثال ترکیب لیمو و گیاه رزماری یکی از بوگیرهای خانگی است که می توانید از آنها استفاده کنید تا به راحتی و با صرف کمترین هزینه مشکل خود را حل کنید.

 جمع بندی

بوی بد دستشویی به دلیل باقی ماندن مدفوع در سیفون توالت است که با کشیدن فلاش تانک مشکل رفع می شود. بهترین روش برای رفع بوی بد توالت همین کشیدن فلاش تانک است. پس از آن می توانید از روش های مختلف همچون قرار دادن بوگیر، خوشبوکننده هوا، زغال یا روش های دیگر برای رفع بوی بد و خوش بو کردن محیط توالت استفاده کنید.

در پایان لازم به ذکر است که اگر مشکلی در این خصوص دارید و نمی توانید بوی بد فاضلاب توالت را از بین ببرید حتما با ما تماس بگیرید. ما به شما مشاوره رایگان ارائه می دهیم تا مشکل شما حل شود. در صورتی هم که تمایل داشته باشید با حضور در محل و استفاده از راهکارهای مناسب برای رفع بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی اقدام می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *