خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

نکاتی جهت نصب سنگ توالت ایرانی

اگر قصد ساخت یک توالت دارید شاید بخواهید روش نصب سنگ توالت ایرانی را بیاموزید و بدانید چطور باید سنگ توالت ایرانی را نصب کرد. اگر اینطور است و می خواهید نصب سنگ توالت را آموزش ببینید، پس بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید چون ما در این مطلب روش نصب توالت ایرانی را برای شما توضیح داده ایم.

در دنیا انواع مختلفی از توالت ها وجود دارد که یکی از آنها توالت شرقی یا توالت ایرانی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. توالت شرقی که برخی به آن توالت ایرانی می گویند نوعی از توالت است که در آن یک گودی به نام کاسه توالت وجود دارد و فرد برای استفاده از آن بصورت چمباتمه روی آن می نشیند که در ایران نوع رایج توالت می باشد. سرویس بهداشتی و توالت در تمام ساختمان ها وجود دارد و جزء لاینفک ساختمان ها می باشد. پس هنگام ساخت آن باید نکاتی را رعایت کرد تا ساخت آن اصولی انجام شود.

رعایت همه نکات فنی و ایمنی جهت ساخت توالت و نصب اصولی کاسه توالت لازم و ضروری است. از این جهت که توالت یکی از پر استفاده ترین بخش های ساختمان است و روزانه به دفعات از آن استفاده می شود. به همین دلیل باید نکات فنی و استاندارد در آن رعایت شود. علاوه بر ساخت توالت، نصب کاسه توالت هم نکاتی دارد که باید اجرا شوند. هنگام نصب سنگ توالت ایرانی باید مواردی را در نظر گرفت تا نتیجه کار مناسب و قابل استفاده باشد. در این مطلب برخی از نکات فنی نصب کاسه توالت را بیان خواهیم کرد.

اتاقک توالت ایرانی

قبل از این که توالت را نصب کنید باید اتاقک توالت یا سرویس بهداشتی را بسازید. پس این مورد هم نیازمند توجه و دقت کافی می باشد. برای ساخت اتاقک توالت باید اتاقکی در ابعاد حداقل یک متر و ارتفاع حداقل دو متر که دیواره آن تا دو متر کاشی شده باشد بسازید که کف آن نیز دارای عایق یا ایزوگام باشد.

در این صورت اتاقک توالت حاضر است و می توان عملیات نصب سنگ توالت ایرانی را آغاز کرد. سنگ توالت در اندازه های مختلفی وجود دارد که کوچک آن مخصوص توالت های ساده و کم استفاده و بزرگ آن برای توالت های عمومی و پر استفاده می باشد.

به خاطر این که سنگ توالت اهمیت بالای دارد باید جنس آن هم مرغوب باشد. پس جنس سنگ توالت باید چینی دارای لعاب باشد. این نوع سنگ های توالت در تمام فروشگاههای ساختمانی موجود است. به علاوه این که اندازه سنگ توالت هم خیلی مهم است و بسته به تعداد افراد ساکن ساختمان می باشد. برخی از کاسه های توالت کوچک هستند که تنها برای ساختمان هایی با جمعیت کم مناسب است. در مکان های عمومی و پرجمعیت باید از کاسه توالت بزرگ استفاده شود.

نکات مهم جهت نصب کاسه توالت

برای نصب کاسه توالت ایرانی باید ابتدا زیر آن را کاملا صاف و بدون برجستگی نمود تا در نتیجه آن کاسه توالت نیز صاف نصب شود. همچنین سطح کاسه توالت نباید بالاتر از سطح توالت باشد و باید برابر با سطح توالت باشد. جلو و پشت سنگ توالت هم نباید در جهت قبله باشد و همچنین باید با دیوارها فاصله داشته باشد. در عین حال توجه کنید که عایقکاری کف توالت اهمیت فوق العاده ای دارد و باعث می شود آب نم و رطوبت به زیر ساختمان نفوذ نکند.

بدانید که فاصله سنگ توالت از اطراف باید مناسب باشد. یعنی سنگ توالت در وسط اتاقک باشد و فرد هنگام نشستن با دیوار برخورد نکند. همچنین لوله آب باید در مکان مناسبی روی دیوار نصب شود تا به راحتی در دسترس فرد باشد. اگر توالت عمومی می باشد لازم است از فلاش تانک در آن استفاده کرد. به سیفون توالت هم بی توجه نباشید و از سیفون و لوله های بزرگ استفاده کنید تا کمتر دچار گرفتگی شوند. در غیر اینصورت باید در آینده به فکر باز کردن گرفتگی توالت باشید.

پس از رعایت این نکات چالی مناسب برای نصب کاسه توالت را حاضر کنید و سنگ توالت را درون آن قرار دهید. بطوری که دهانه آن به لوله فاضلاب و سیفون وصل شود. سپس زیر آن را با ملات پر کنید تا در مکان خود ثابت شود.

نکات خرید سنگ توالت ایرانی

اما در موضوع سنگ توالت و سرویس بهداشتی همه موضوع نصب کاسه نیست. لازم است هنگام خرید کاسه توالت هم دقت داشته باشید تا جنس با کیفیت بخرید. یکی از موضوعات مهم در این حوزه انتخاب سنگ توالت مناسب است. در صورتی که جنس خوبی از کاسه توالت را خریداری نکنید ممکن است در آینده مشکلاتی برای شما ایجاد شود. به علاوه این که سنگ توالت با کیفیت قیمت مناسبی هم دارد و قیمت تمام شده آن مقرون به صرفه است.

به طور کلی کاسه توالت از دو جنس سرامیک و چینی تولید می شود. البته نوع فلزی و استیل آن هم وجود دارد اما مخصوص قطار یا دیگر وسایل نقلیه است و در ساختمان کارایی ندارد. بنابراین برای خرید کاسه توالت برای ساختمان دو دو نوع مذکور پیش روی شما قرار دارد و باید یکی از این دو نوع را خریداری کنید. شرکت های متعددی تولید کننده کاسه سرامیک و چینی هستند که برای خرید می توانید از طریق آنها اقدام کنید. علاوه بر این مدل های مختلف کاسه هم در انتخاب شما تاثیر گذار هستند. چراکه برخی مدل ها زیبا و جذاب هستند که قیمت آنها هم بیشتر است. برخی مدل ها هم ساده و بعضا کوچک هستند که ممکن است قیمت آنها کمتر از مدل های دیگر باشد.

اندازه کاسه توالت یک نکته بسیار مهم و اصلی در انتخاب کاسه می باشد. برای سرویس های عمومی معمولا از کاسه های بزرگ و عمیق استفاده می شود. در حالی که برای منازل و ساختمان های کوچک سنگ های کوچتر مناسب است. اندازه سنگ توالت با اندازه سرویس بهداشتی هم رابطه مستقیم دارد. یعنی اگر محیط سرویس بهداشتی و توالت های آن کوچک باشد، استفاده از کاسه بزرگ مناسب نیست و باید کاسه کوچک مورد استفاده قرار گیرد. اگر هم فضا به اندازه کافی بزرگ باشد، استفاده از کاسه های بزرگ بهتر و مناسب تر می باشد.

برای نصب اصولی و استاندارد توالت در ساختمان خود از متخصصین این کار کمک بگیرید. متخصصین خدمات فنی کاوه آمادگی دارند با کمترین زمان و هزینه مشکل ساخت و ساز توالت را برای شما حل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *