خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله

یکی از مشکلات حال ساختمان ها ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب است که باعث می شود ساختمان نم کشیده و بخشی از آن تخریب شود. این اتفاق که پس از گذشت مدت زیادی از ترکیدگی لوله رخ می دهد هزینه های زیادی را برای مالک در پی خواهد داشت. مشخص است که باید ترکیدگی لوله یا حتی نم دادن آن را جدی گرفت تا از تخریب ساختمان و صرف هزینه های زیاد جلوگیری کرد. اما نکته اصلی روش تشخیص ترکیدگی است. در گذشته که تکنولوژی چندان پیشرفت نکرده بود برای تشخیص ترکیدگی لوله ها به ناچار باید به دنبال نم و رطوبت در دیوار ها می بود تا به وسیله آن وجود نشتی در لوله را تشخیص دارد. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به انجام این کار نیست.

احتمالا شنیده اید که شرکت های خدمات فنی از تشخیص خودکار ترکیدگی لوله و استفاده از دستگاه نشت یاب حرف می زنند. و احتمالا این سوال در ذهنتان ایجاد شده که چطور می توان به صورت خودکار و با یک دستگاه این کار را انجام داد؟ اما واقعیت این است که تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که بتواند با ساخت دستگاهی به این هدف دست پیدا کند. 

پیدا کردن نشتی لوله با روش سنتی

همانطور که ذکر شد در گذشته که هیچ ابزاری برای پیدا کردن محل نشتی لوله ها وجود نداشت افراد تاسیساتی به ناچار باید یک یک لوله ها را بررسی می کردند. پس از آن با روش آزمون و خطا پیش رفته و محل هایی را که احتمال وجود ترکیدگی داشت را تخریب می کردند تا در نهایت به محل اصلی ترکیدگی دست پیدا کنند. با این روش چه بسا برای یک ترکیدگی ساده به ناچار بخش وسیعی از دیوار تخریب می می شد تا محل دقیق نم پیدا شود. این روش اصلا روش مناسبی نبود اما متاسفانه چاره ای جز این کار وجود نداشت.

پس از آن با ابداع دستگاه های نشت یاب وضعیت تغییر یافت و تشخیص ترکیدگی لوله ها به کمک دستگاه های نشت یاب سهولت پیدا کرد. علاوه بر سهولت کار هزینه های نشت گیری هم کاهش چشمگیری پیدا کرد پیدا کرد که همه این ها به خاطر تولید دستگاه نشت یاب است. دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا همان دستگاه نشت یاب دستگاهی است که از امواج و تکنولوژی برای پیدا کردن محل ترک و نشت های لوله ها استفاده می کند. تکنسین فنی یک یک لوله ها را با آن چک می کند و سپس محل دقیق ترکیدگی یافت می شود. 

امروزه با به وجود آمدن دستگاه های نشت یاب آب و فاضلاب دیگر کار تشخیص نم و رطوبت در لوله ها کار پیچیده ای نیست و می توان به وسیله این دستگاه ها مشکل را حل کرد. این دستگاه ها به راحتی محل دقیق ترکیدگی را مشخص می کنند و پس از آن دیگر نیازی به تخریب اضافی نیست.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا همان نشت یاب آب چیست و چگونه کار می کند؟

حال که با موضوع آشنا شدید بهتر است جزئی تر در مورد دستگاه نشت یاب توضیح داده شود. دستگاه نشت یاب آب دستگاهی است که با استفاده از امواج الکترونیکی کار می کند. در این دستگاه امواج الکرونیکی بصورت مداوم ارسال و دریافت می شوند. دستگاه امواج را به سمت دیوار و لوله ها ارسال می کند و در کسری از ثانیه بازتاب این امواج را دریافت می نماید. امواج بازتابی ترکیدگی موجود در لوله ها را مشخص می کند. فرد لوله بازکن دستگاه را در برابر دیوار و لوله ها قرار می دهد و امواج ارسالی توسط دستگاه نتیجه را مشخص می کنند. طی این عملیات هر نوع نشتی موجود در لوله ها حتی در عمق دیوارها مشخص می شود.

طبق توضیحات مشخص است که دستگاه نشت یاب به نم و رطوبت کاری ندارد و تنها ترکیدگی لوله ها را پیدا می کند. اما مشخص است که وجود ترک در لوله ها باعث خروج آب و ایجاد نم در دیوارهای خواهد شد. اما ویژگی جالب این دستگاه این است که با استفاده از آن می توان ترکیدگی لوله های موجود در عمق دیوارها را تشخیص داد.

برای این که مشکلی از بابت نم و رطوبت در ساختمان ایجاد نشود بهتر است لوله های آب را با دستگاه تشخیص ترکیدگی بررسی کرد و در صورتی وجود ترکیدگی در آنها مشکل را پیش از ایجاد نم حل کرد. 

شرکت فنی کاوه خدمات زیر را بصورت شبانه روزی به شما مشتریان عزیز ارئه می دهد:

– تشخیص محل ترکیدگی با دستگاه نشت یاب پیشرفته
– تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های آب گرم و سرد
– تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های فاضلاب
– تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های شوفاژ
– رفع نم و رطوبت از محل ترکیدگی در دیوار، سقف، کف، کاسه توالت، موتورخانه، پشت بام و…

تشخیص ترکیدگی و نشت لوله های آب سرد و گرم ، فاضلاب ، شوفاژ و غیره ، بصورت دقیق و نقطه ای ، بوسیله دستگاه پیشرفته نشت یابی و انجام تعمیرات لازم و تخصصی ، توسط شرکت خدمات فنی کاوه ، بصورت صد درصد تضمینی ، در کمترین زمان و با کمترین قیمت.

شرکت خدمات فنی کاوه با استفاده از دستگاه های مخصوص تشخیص نشتی لوله در کوتاه ترین زمان آن هم به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات نشت یابی را در تهران انجام می دهد. شما می توانید ضمن بهره مندی از خدمات متنوع ما هزینه آنها را طبق تعرفه اتحادیه پرداخت نمایید.