خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

تعویض سیفون توالت ایرانی و توالت فرنگی چه اهمیتی دارد؟

در همه توالت ها سیفون یک قطعه حیاتی است که سلامت توالت و کارکرد صحیح آن در گرو سلامت سیفون است. اگر مشکلی برای سیفون توالت ایرانی یا توالت فرنگی ایجاد شود باعث می شود عملکرد توالت به کلی مختل شده و دیگر نتوان از توالت استفاده کرد. به عنوان مثال خرابی سیفون می تواند باعث نم کشیدن ساختمان و تجمع فاضلاب در کاسه توالت شود. از این جهت است که گفته می شود سیفون اهمیت بالایی در توالت داشته و باید همیشه سالم باشد. در این صورت است موضوع تعویض و تعمیر سیفون مطرح می شود. 

طبیعتا می دانید که سیفون به لوله خمیده قرار گرفته در زیر کاسه توالت گفته می شود که استفاده از آن دلایل متعددی دارد. در حقیقت سیفون لوله ای خمیده است که حالت خمیده آن باعث می شود قابلیت ویژه ای پیدا کند و همین قابلیت باعث شده از آن در تمام سیستم های فاضلاب و لوله کشی های فاضلاب استفاده شود. خراب بودن سیفون توالت فرنگی یا توالت ایرانی می تواند باعث این شود که آب در کاسه سیفون باقی نمانده و چکه کند. همین امر باعث ایجاد نم و رطوبت در ساختمان می شود. مخصوصا اگر سیفون توالت در طبقات بالاتر باشد سقف طبقات زیرین دچار نم و رطوبت می شود.

سیفون توالت چه مزیتی دارد؟

اما در مورد کاربردهای سیفون باید گفت که این وسیله کاربردهای مختلفی دارد. اصلی ترین کاربرد سیفون جلوگیری از خروج گازهای فاضلابی از لوله و چاه فاضلاب است. می دانیم که در چاه و شبکه فاضلاب انبوهی از گازهای فاضلابی وجود دارد که ورود آنها به داخل ساختمان می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. یکی از این مشکلات ایجاد بوی بد فاضلاب در محیط است. گازهای فاضلابی علاوه بر این که خاصیت شیمیایی داشته و بعضا باعث مسمومیت می شوند، دارای بوی بدی نیز هستند که مشام انسان را آزار می دهند. در صورتی که مقدار زیادی از این گازها وارد فضای توالت و سرویس بهداشتی شود محیط به کلی بو گرفته و متعفن می شود.

وجود سیفون باعث می شود گازهای فاضلاب نتوانند از لوله خارج شوند و محیط را متعفن کنند. به علاوه این در صورت استفاده از سیفون دیگر حشرات فاضلابی همچون سوسک فاضلاب نیز نمی توانند از طریق لوله ها وارد سرویس بهداشتی شوند. پس مشخص شد که استفاده از سیفون چه مزایایی دارد. به همین دلیل است که در تمام لوله های فاضلاب منتهی به ساختمان یک سیفون وجود دارد.

با وجود چنین مزایایی در سیفون های توالت دیگر دلیلی باقی نمی ماند که در اهمیت تعویض و تعمیر سیفون گفته شود. با این حال از نظر فنی دلایلی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

اهمیت تعمیر و تعویض سیفون توالت

در صورتی که سیفون توالت فرنگی سالم باشد می تواند به خوبی کار کرده وظیفه خود را انجام دهد. اما در صورتی که دچار مشکل شود نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد. یکی از مشکلاتی که در سیفون ایجاد می شود گرفتگی آن است. یعنی سیفون توالت به دلایل مختلف دچار گرفتگی شده و دیگر آب از آن عبور نمی کند. خب این مشکل به کلی توالت را از کار می اندازد و دیگر امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی که فاضلاب از توالت بالا می زند قطعا ساکنین فکری به حال آن کرده و به سرعت مشکل را حل می کنند.

اما در یک حالت کسی متوجه مشکل سیفون نمی شود و آن ایجاد شکستگی یا ترک در آن است. در صورتی که سیفون دارای ترک یا شکستگی باشد به آرامی آب را از خود عبور داده و وارد ساختمان می کند. یعنی آب از درزهای آن عبور کرده و به ساختمان نشت می کند. این اتفاق به آرامی ساختمان را تخریب کرده و در نهایت بخش نم کشیده را از بین می برد. این مشکل تنها زمانی مشخص می شود که دیگر کاری برای آن نمی توان انجام داد و کف و سقف ساختمان نم کشیده است.

نم کشیدن ساختمان مشکلی جدی است که حل آن بسیار دشوار بوده و هزینه زیادی را در بر خواهد داشت. بنابراین بهترین کار برای حل این مشکل جلوگیری از خراب شدن سیفون توالت است. یعنی باید توجه داشت که سیفون توالت خراب نشده و دارای شکستگی نباشد. و در صورتی که مشکلی برای آن ایجاد شده به سرعت آن را تعویض کرده و مشکل را حل نمود. 

 اگر سیفون توالت ساختمان شما ترک داشته باشد و نم بدهد باید آن را جدی بگیرید تا مشکلات بیشتری برای شما ایجاد نشود. با صرف مقداری پول و زمان می توانید از تحمیل هزینه های بیشتر و تخریب ساختمان جلوگیری کرد. البته انواع توالت سیفون های مختلفی دارند که تعویض آنها هم با یکدیگر متفاوت است.

تعویض سیفون توالت ایرانی

تعویض سیفون توالت ایرانی به دلیل ساختار آن کمی دشوار است. چراکه ساخت توالت و پیاده سازی آن با بنایی انجام می شود. از این روی تعویض سیفون توالت فرنگی نیز نیازمند بنایی و عملیات ساختمانی است. یعنی باید بخشی از توالت را تخریب کرد و پس از بیرون آوردن کاسه توالت به سیفون دسترسی پیدا کرد. پس از این می توان سیفون را بیرون کشیده و آن را تعویض نمود. این کار گرچه ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد اما دقت کنید که تعویض سیفون قطعا بهتر از تخریب بخش اعظمی از ساختمان است. در صورتی که سیفون را عوض نکنید ساختمان نم دار شده و از بین می رود. 

تعویض سیفون توالت فرنگی

بر خلاف توالت ایرانی در توالت فرنگی تعویض سیفون کمی آسان تر است. ساختار توالت فرنگی با توالت ایرانی متفاوت است و همین ساختار متفاوت این اجازه را می دهد تا بدون تخریب و بنایی بتوان سیفون آن را تعویض کرد. سیفون توالت فرنگی زیر کاسه آن است. برای تعویض آن می توان به راحتی کاسه را باز کرد و به آن دسترسی پیدا کرد. دیگر نیازی به تخریب و بنایی هم نیست. البته خسارات نشتی توالت فرنگی هم مثل خسارات توالت ایرانی نیست. چون نشتی توالت فرنگی در کف سرویس نمایان می شود و دیگر به خود ساختمان نفوذ نخواهد کرد. 

با تمام این اوصاف در صورتی که مشکلی در سیفون توالت شما ایجاد شده حتما آن را جدی بگیرید و برای تعویض آن با ما تماس بگرید. مشخص است که این کار تخصصی است و خودتان نمی توانید آن را انجام دهید. پس باید با متخصصین این حوزه تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. متخصصین باتجربه و حرفه ای ما آمادگی دارند سیفون توالت شما را تعویض کنند.

یک پاسخ به “تعویض سیفون توالت ایرانی و توالت فرنگی چه اهمیتی دارد؟”

  1. سلام، اگر بخوایم جای توالت ایرانی یک سنگ توالت فرنگی بگذاریم چقدر هزینه داره؟ و این که آیا خراب کاری زیادی داره یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *