خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با نوشابه: وقتی کوکاکولا لوله بازکن می شود!

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه

تا به حال به این فکر کرده اید که نوشابه گازدار را در چاه بریزید و با آن گرفتگی لوله فاضلاب را باز کنید؟ حتما نه چون کسی تصور نمی کند که بتواند با نوشابه لوله بازکنی انجام دهد. اما واقعیت این است که کوکاکولا و پپسی تنها برای خوردن نیستند و می توانند در زمان مناسب برای شما لوله بازکنی انجام دهند. نوشابه دارای اسید فسفریک است که باعث می شود بتواند برخی از گرفتگی های لوله فاضلاب را برای شما باز کند.

استفاده از نوشابه برای رفع گرفتگی لوله ها یک روش تضمینی و تایید شده نیست چون نوشابه همچون اسیدهای لوله بازکنی یا دیگر روش ها قوی نیست و نمی تواند گرفتگی های شدید را باز کند. اما روشی کار راه انداز است و در مواجهه با گرفتگی های بسیار سطحی و سبک وقتی هیچ ابزار لوله بازکنی در اختیار ندارید می تواند به شما کمک کند.

در ادامه توضیحات کاملی در مورد باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه و مراحل انجام آن ارائه شده که حتما برای شما مفید است.

چرا نوشابه گرفتگی لوله فاضلاب را باز می کند؟

همه می دانیم که نوشابه یک نوشیدنی معمولی نیست و در آن مقدار زیادی اسید وجود دارد. یکی از دلایل مضر بودن نوشابه هم همین اسید قوی آن است. وجود این اسید قوی که اسید فسفریک نام دارد باعث شده برخی از نوشابه برای کارهای نظافتی مثل از بین بردن زنگ آهن، شستن روغن کامیون و غیره استفاده شود. چیزی که باعث می شود نوشابه بتواند به خوبی این کارها را انجام دهید همین اسید فسفریک موجود در آن است.

اسید فسفریک همانطور که مشخص است یک اسید است که خاصیت پاک کنندگی دارد و می توان از آن برای نظافت و پاکسازی بخش های مختلف استفاده کرد. برای رفع گرفتگی لوله ها هم ما دقیقا به یک ماده شوینده نیاز داریم. به طور معمول از اسید یا شوینده های شیمیایی برای این کار استفاده می شود اما می توان نوشابه را جایگزین این اسیدهای صنعتی کرد؛ البته به صورت محدود چون واقعا نوشابه به اندازه اسید لوله بازکن کار نمی کند.

آیا با نوشابه همه گرفتگی ها باز می شوند؟

خیر، استفاده از نوشابه برای باز کردن لوله یک روش اصولی و تضمین شده نیست که بتواند همه گرفتگی ها را باز کند. نوشابه تنها برای گرفتگی های بسیار ساده و ضعیف مناسب است آن هم در شرایطی که هیچ وسیله دیگری برای لوله بازکنی در اختیار ندارید. در این صورت می توان از نوشابه برای رفع گرفتگی استفاده کرد.

کلا روش های خانگی که در آنها از مواد و ترکیبات ساده خانگی برای لوله بازکنی استفاده می شود قطعی نیستند و ممکن است روی گرفتگی لوله موثر نباشند. دلیل هم این است که در این روش ها از مواد و ترکیبات ساده خانگی استفاده می شود که کاملا بی خطر هستند و طبیعتا روی گرفتگی ها هم اثر کمی دارند. نوشابه هم یک مایع خوراکی است که به خاطر اسیدی بودن آن می توان از آن برای لوله بازکنی یا پاکسازی لوله ها استفاده کرد. 

روش باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه؛ کوکا و پپسی لوله بازکن می شوند

حالا به موضوع اصلی یعنی باز کردن لوله با نوشابه می پردازیم. قبل از آموزش دادن روش کار با این لوله بازکن خوشمزه لازم است بدانید که ریختن نوشابه در لوله فاضلاب ممکن است در همه مواقع موثر واقع نشود. این به نوع گرفتگی بستگی دارد. تنها گرفتگی های بسیار سطحی لوله های فاضلاب که به دلیل لجن و رسوب داخل لوله ها ایجاد شده اند با استفاده از نوشابه قابل بازگشایی است.

مراحل لوله بازکنی با نوشابه به شرح زیر است.

مرحله ۱. یک بطری نوشابه بزرگ (خانواده) تهیه کنید: برای شروع کار به یک بطری بزرگ نوشابه که دارای اسید فسفریک است نیاز دارید. قبل از خرید به ترکیبات نوشابه توجه کنید تا حتما دارای اسید فسفریک باشد چون برای اثرگذاری روی گرفتگی لوله به آن نیاز داریم.

مرحله ۲. نوشابه را به دمای اتاق برسانید: بهتر است نوشابه سرد نباشد. پس اگر سرد است آن را بیرون از یخچال بگذارید و اجازه دهید نوشابه به دمای اتاق برسد.

مرحله ۳. کل بطری را در لوله فاضلاب بریزید: برای اثرگذاری مناسب باید حجم زیادی نوشابه در لوله فاضلاب خالی کنید. اگر لوله بزرگ است کل بطری را خالی کنید. نگران نباشید لوله فاضلاب از خوردن نوشابه زیاد آسیب نمی بیند. 

مرحله ۴. بگذارید نوشابه چند ساعت در لوله بماند: محلول های لوله بازکنی هرچه بیشتر در لوله بمانند اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. برای کسب اثر مطلوب باید چند ساعت نوشابه در لوله فاضلاب باقی بماند. اگر مشکل ندارید که بهتر است بگذارید نوشابه شب تا صبح در لوله بماند تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

مرحله ۵. یک کتری آب جوش در لوله بریزید: برای پایان یافتن عملیات باید حدودا یک کتری آب جوش داخل لوله فاضلاب بریزید تا عملیات لوله بازکنی پایان یابد. این کار باعث می شود رسوب و لجن هایی که به کمک نوشابه از دیواره لوله جدا شده اند با آب جوش کاملا حل شده و از لوله خارج شوند.

مرحله ۶. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید: به طور کلی روش های خانگی قدرت زیادی در باز کردن گرفتگی ها ندارند و در صورت عدم اثرگذاری در مرتبه اول می توان آن را یک یا دو بار دیگر تکرار کرد. می توانید یک بار دیگر نوشابه در لوله فاضلاب بریزید تا بتوانید گرفتگی لوله را باز کنید.

اگر زهکشی فاضلاب با نوشابه کلا باز نشود احتمالا اسید نوشابه به اندازه ای قوی نیست که بتواند گرفتگی لوله شما را بز کند. در این صورت باید یا از روش های دیگر برای باز کردن گرفتگی استفاده کنید یا به کلی قید لوله بازکنی در خانه را بزنید با لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرید.

روش های جایگزین نوشابه برای باز کردن گرفتگی لوله

پیش تر توضیح داده شد که نوشابه نمی تواند همه گرفتگی ها را باز کند و برای گرفتگی هایی که با نوشابه باز نمی شوند باید از روش های قوی تر استفاده کرد. در اینجا چند روش مناسب برای رفع گرفتگی لوله ها معرفی شده که می توان از آنها به جای نوشابه استفاده کرد. 

  • ترکیب جوش شیرین و سرکه
  • چاه بازکن دستی
  • فنر دستی لوله بازکنی
  • سیم فلزی (آویز لباس)
  • پودر یا محلول لوله بازکنی
  • فنر لوله بازکنی و دریل

روش های فوق جزء بهترین روش های لوله بازکنی هستند که جایگزین های قطعی برای نوشابه هستند. در صورت امکان می توانید از این روش ها برای باز کردن گرفتگی توالت، سینک ظرفشویی، روشویی یا کفشور استفاده کنید و نتیجه مورد نظر را بگیرد. 

جمع بندی

نوشابه در ترکیب خود دارای اسید فسفریک است که باعث می شود بتوان با آن برخی از گرفتگی های ساده فاضلاب را باز کرد اما نوشابه یک روش استاندارد نیست و البته همه گرفتگی ها با نوشابه باز نمی شود. برای چنین گرفتگی هایی بهتر است از روش های اصولی و مناسب که در بالا معرفی شده اند استفاده کنید و یا از متخصصین لوله بازکنی درخواست کمک کنید. شرکت لوله بازکنی کاوه با استفاده از متخصصین مجرب در حوزه لوله بازکنی می تواند مشکل شما را حل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *