خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

لایروبی لوله فاضلاب با جوش شیرین

آموزش نحوه لایروبی لوله فاضلاب با جوش شیرین؛ معرفی چند ترکیب جادویی

لایروبی لوله فاضلاب با جوش شیرین

جوش شیرین پودری همه کاره است که در نانوایی، آشپزی، نظافت و … از آن استفاده های مختلفی می شود. از پخت نان گرفته تا نظافت آشپزخانه. اما این کاربرد جوش شیرین دیگر نوبر است؛ لایروبی چاه و لوله فاضلاب! به همین خاطر است که می گوییم پودر همه کاره. در هر صورت از این پودر جادویی برای باز کردن گرفتگی لوله ها و لایروبی چاه فاضلاب (لوله فاضلاب) هم استفاده می شود.

یکی از قابلیت های جوش شیرین لایروبی لوله فاضلاب و پاکسازی آن از جرم و رسوب است. گرفتگی و رسوب لوله های فاضلاب سینک آشپزخانه، روشویی و کفشور حمام اگر ساده و سطحی باشند به راحتی با ترکیبات جوش شیرین باز می شوند.

برای پاکسازی لوله های فاضلاب و لایروبی جرم داخل آنها تا پایان همراه ما باشید تا روش ساخت یک رسوب زدای قوی با جوش شیرین را به شما آموزش دهیم.

چرا لوله فاضلاب به لایروبی نیاز دارد؟

بسیاری از گرفتگی های لوله های فاضلاب (سینک ظرفشویی، روشویی، کفشور حمام و …) به دلیل ایجاد جرم و رسوب در داخل آن ایجاد می شود. ورود آشغال های ریز، پسماند مواد غذایی، چربی و روغن، مو، دستمال کاغذی، تفاله چای و… به داخل چاه سینک یا کفشورها باعث می شود در داخل لوله لجن و رسوبی چسبناک ایجاد شده و بخشی از لوله فاضلاب را مسدود کند. جرم و لجن رسوب شدن در لوله علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع بخشی از راه آب فاضلاب را هم اشغال کرده است.

جرم و رسوب لوله فاضلاب

با گذشت زمان رسوب ایجاد شده سخت و ضخیم تر می شود تا این که در نهایت کل لوله را مسدود می نماید. در آن زمان باید برای باز کردن گرفتگی ایجاد شده اقدام نمود. اگر بخواهیم از گرفتگی لوله جلوگیری کنیم و هیچ موقع شاهد جمع شدن آب در سینک یا بالا زدن فاضلاب از کفشور نباشیم باید قبل از گرفتگی لوله آن را لایروبی کنیم. لایروبی لوله فاضلاب به معنی رسوب زدایی آن است. یعنی جرم و رسوب داخل لوله فاضلاب را پاکسازی کنیم تا از لجن و رسوب ها پاک شود.

لایروبی و چربی زدایی مداوم لوله فاضلاب و چاه سینک باعث می شود در داخل لوله هیچ لجن و جرمی ایجاد نشود و همیشه مسیر فاضلاب باز باقی بماند. برای لایروبی و رسوب زدایی لوله روش های صنعتی و سنتی مختلفی وجود دارد که یکی از آنها جوش شیرین است.

جوش شیرین؛ پودر لوله بازکن همه کاره

برای پاکسازی و لایروبی لوله فاضلاب سینک و کفشور ترکیبات مختلفی وجود دارد. ساده ترین و طبیعی ترین ماده برای این کار جوش شیرین است. جوش شیرین که به پودر همه کاره معروف است یک پودر قلیایی کریستالی است که رنگ سفید دارد و دارای کمی خاصیت اسیدی می باشد. این ماده در ترکیب با مواد اسیدی به سرعت واکنش نشان می دهد یعنی ترکیب یون سدیم و بیکربنات در مجاورت یکدیگر روند تجزیه چربی ها را سریع تر می کند.

علاوه بر این جوش شیرین دارای خواص ضدعفونی کننده نیز می باشد که می تواند قارچ ها و باکتری ها را نابود کند. خلاصه این که جوش شیرین ماده ای مخصوص نظافت و پاکسازی لوله ها است که در ترکیب با مواد اسیدی تازه قدرت خود را نشان می دهد.

اگر اگر در لوله ها لجن، رسوب و چربی لایه سازی کرده باشد می توان از ترکیب جوش شیرین و دیگر مواد مثل سرکه برای باز کردن آن استفاده کرد. همچنین گرفتگی های سطحی و ساده ناشی از موارد مذکور هم با ترکیبات خانگی جوش شیرین باز می شود. جوش شیرین یک ماده پرکاربرد و دوست دار محیط زیست است که به جای استفاده از لوله بازکن های صنعتی، می توانید هر از چند گاهی مقداری از آن را در سینک ظرفشویی یا روشویی بریزید تا لوله ها هرگز دچار چنین گرفتگی هایی نشوند.

لوله بازکنی و لایروبی لوله ها با ترکیبات جادویی جوش شیرین

جوش شیرین را دست کم نگیرید. این پودر همه کاره یک لوله بازکن بالقوه است. تنها باید آن را با یک ماده اسیدی ترکیب کنید تا خاصیت شویندگی و تمیزکنندگی آن فعال شود. در اینجا چند ترکیب معرفی شده است که به کمک آنها می توانید جوش شیرین را به یک لوله بازکن تمام عیار تبدیل کنید و با آن رسوب و جرم داخل لوله ها را لایروبی نمایید. ترکیب هایی که در این بخش معرفی می شوند از نوع خانگی هستند که توانایی باز کردن گرفتگی های سطحی و منشا جرم و رسوب را دارند.

از بین بردن رسوب لوله با ترکیب جوش شیرین و آب داغ

ترکیب ۱: جوش شیرین + آب گرم

ساده ترین ترکیب خانگی که می توانید با جوش شیرین بسیازید همین است؛ جوش شیرین + آب گرم. برای این که بتوانیم قدرت لایروبی جوش شیرین را آزاد کنیم باید آن را با یک مایع که حداقل آب است ترکیب کنیم. این کار باعث می شود ترکیب شما تبدیل به یک لوله بازکن خانگی شود. ورود ترکیب به داخل لوله می تواند منجر به پاکسازی بخش عمده آن و از بین بردن رسوب و جرم داخل آن شود.

روش کار به این صورت است که در ابتدای کار حداقل نیم فنجان پودر جوش شیرین را داخل لوله فاضلاب بریزید. این مقدار حداقل است و می توانید بسته به نوع گرفتگی مقدار آن را تا یک فنجان افزایش دهید. سپس اجازه دهید تا حداقل نیم ساعت جوش شیرین داخل لوله باقی بماند و به خوبی به خورد گرفتگی ها برود. لجن و رسوب لوله ها در تماس طولانی مدت با جوش شیرین حل شده و از لوله جدا می شوند.

در صورت تمایل می توانید زمان بیشتری صبر کنید. پس از گذشت زمان یک سطل آب گرم داخل لوله بریزید دا رسوب جدا شده از دیواره لوله ها به کمک فشار آب از لوله عبور کنند. علت استفاده از آب گرم این است که لجن و رسوب ها به خاطر دمای آب همچنان نرم باقی بمانند و به راحتی از لوله عبور کنند.

باز کردن گرفتگی لوله با ترکیب جوش شیرین و سرکه

ترکیب ۲: جوش شیرین + سرکه سفید

قابلیت های جوش شیرین در لوله بازکنی که نیاز به گفتن ندارد. سرکه هم که یک ماده اسیدی و تند است و می تواند به لایروبی لوله ها کمک بسیاری کند. ترکیب این دو با هم می تواند یک لوله بازکن قوی بسازد که بی رحمانه تمام رسوب و جرم لوله ها را لایروبی کند. این ترکیب باعث می شود در داخل لوله واکنش شیمیایی ایجاد شده و در نتیجه آن بخار تولید شود. بخار حاصل از این ترکیب می تواند چربی و جرم لوله ها را شستشو داده و آنها را حل کند. جهت ساخت این ترکیب فوق العاده خانگی مراحل زیر را انجام دهید.

پیش از شروع کار دقت کنید که داخل لوله و سینک، خالی از آب باشد، در غیر این صورت عمل لوله بازکنی موفقیت آمیز نخواهد بود. برای شروع کار باید نصف فنجان جوش شیرین را مستقیم و به صورت خشک در لوله فاضلاب بریزید سپس به همان مقدار سرکه را نیز داخل لوله خالی کنید. اگر گرفتگی شدید است می توانید میزان سرکه و جوش شیرین را افزایش دهید. سپس درب چاه فاضلاب را با پارچه یا پلاستیک ببندید تا بخار حاصل از آن در داخل لوله باقی بماند.

اجازه دهید ترکیب برای حداقل ۳۰ دقیقه در داخل لوله باقی بماند. بد نیست محلول برای چند ساعت در لوله باقی بماند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. پس از گذشت زمان مورد نظر درب چاه را باز کنید و یک کتری آب جوش را لوله خالی کنید تا هر چه که از رسوب و جرم در لوله مانده به وسیله آب جوش از لوله شسته شود.

باز کردن گرفتگی لوله با جوش شیرین و آب لیمو

ترکیب ۳: جوش شیرین + آب لیمو

ترکیب جوش شیرین و آب لیمو تقریبا شبیه به ترکیب آن با سرکه است چون پایه اصلی هر دو جوش شیرین است که با یک عامل اسیدی یعنی سرکه یا آب لیمو ترکیب شده است. اگر در خانه سرکه در اختیار ندارید می توانید از آب لیمو به جای آن استفاده کنید تا بتوانید در خانه لوله فاضلاب را لایروبی نمایید.

روش ساخت لوله بازکن بسیار ساده و واضح همچون ترکیب قبلی با این تفاوت که جای سرکه به همان میزان از آب لیمو استفاده می کنید. نیم فنجان جوش شیرین را داخل چاه سینک یا روشویی بریزید و به همان میزان که جوش شیرین در لوله ریختید آب لیمو در لوله بریزید. این دو در داخل لوله ترکیب شده و کار خود را به خوبی انجام می دهند. 

تنها باید بین نیم تا یک ساعت صبر داشته باشید و بگذارید ترکیب خانگی ما بیشترین اثرگذاری خود را داشته باشد. در پایان کار باید یک کتری آب داغ حاضر کنید و آن را داخل لوله فاضلاب بریزید تا رسوب های حل شده توسط آب لیمو با آب جوش از لوله فاضلاب خارج شوند.

ترکیب جوش شیرین و نمک برای رفع گرفتگی لوله

ترکیب ۴: جوش شیرین + نمک

دیگر ترکیبی که می تواند در لوله بازکنی و لایروبی چاه و لوله فاضلاب به شما کمک کند جوش شیرین و نمک است. نمک هم همچون جوش شیرین و سرکه دارای خاصیت تمیزکنندگی است و می توان از آن برای لایروبی لوله فاضلاب استفاده کرد. ترکیب جوش شیرین و نمک یک ترکیب عالی برای لایروبی و لوله بازکنی است که در اینجا میزان ترکیب و نحوه استفاده از آن ذکر شده است.

برای ساخت این ترکیب باید نیم فنجان جوش شیرین و نمک داشته باشید. از هر کدام حداقل نصف فنجان حاضر کنید و آن را در داخل لوله فاضلاب (چاه فاضلاب) بریزید. اگر جرم لوله ها زیاد است می توانید بیش از نیم فنجان استفاده کنید. پس از آن اجازه دهید برای حداقل نیم ساعت ترکیب در داخل لوله فاضلاب باقی بماند. پس از گذشت زمان یک کتری (حدودا ۴ لیتر) آب داغ داخل لوله فاضلاب بریزید تا لجن هایی که به کمک ترکیب ما نرم شده اند با آب جوش کاملا شستشو داده شوند و از لوله کنده شوند.

نکات مهم جهت لایروبی چاه و لوله فاضلاب با جوش شیرین

برای این که بهترین نتیجه را از این ترکیبات بدست آورید و بتوانید بهترین عملکرد را در لایروبی سینک با ترکیبات جوش شیرین داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید. 

  • از این روش می توانید برای باز کردن انواع گرفتگی سطحی و لایروبی جرم لوله های توالت، حمام، روشویی و ظرفشویی استفاده کنید.
  • در صورتی که قبلا از اسید و مواد شیمیایی برای لایروبی لوله ها استفاده کرده اید و نتیجه نگرفته اید دیگر از ترکیبات جوش شیرین برای لایروبی لوله استفاده نکنید چون نتیجه نخواهید گرفت. قطعا اسید لوله بازکنی قوی تر از جوش شیرین است. 
  • ترکیبات جوش شیرین همگی جزء روش های امن لوله بازکنی به حساب می آیند چون قدرت زیادی برای لایروبی و لوله بازکنی ندارند. لذا در استفاده از آنها نباید نگرانی داشته باشید. از طرفی انتظار چندانی هم از این ترکیب ها نداشته باشید. 
  • اگر بعد از دو سه بار استفاده از این ترکیبات نتیجه مورد نظر – که لایروبی کامل لوله فاضلاب و تمیز شدن جرم آن است – حاصل نشد دیگر از این روش ها استفاده نکنید چون نتیجه نخواهید گرفت. ناچار باید از روش های قوی تر مثل محلول یا پودر لوله بازکنی استفاده کنید. 

مزایای استفاده از جوش شیرین برای لایروبی جرم لوله ها

ترکیبات معرفی شده در این مطلب همگی جزء ترکیبات خانگی هستند که تحت عنوان روش های خانگی لوله بازکنی مطرح می شوند. این روش ها جزء روش های ساده ای هستند که تنها برای رفع گرفتگی های سطحی و لایروبی جرم و چربی لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. به همین جهت نباید انتظار بیش از اندازه از آن داشت. مثلا نباید انتظار داشته باشید با ترکیبات جوش شیرین گرفتگی سخت توالت با خاک و مصالح را باز کند.

استفاده از جوش شیرین برای رسوب زدایی لوله فاضلاب

هدف از معرفی این روش ها ارائه آموزشی برای لوله بازکنی با وسایل ساده در خانه است؛ همانطور که در نامشان هم هویدا است. کسانی که می خواهند خودشان در خانه با دست خالی و بدون استفاده از ابزارهای مخصوص گرفتگی لوله را باز کنند یا لوله را رسوب زدایی نمایند این روش ها برای آنها بسیار مناسب است. گرفتگی و رسوب چاه سینک آشپزخانه، چاه حمام و لوله فاضلاب روشویی جزء بهترین برای استفاده از این روش ها هستند.

گرفتگی های ناشی از روغن و چربی و باقی مانده غذا در لوله سینک را می توان با ترکیب های جوش شیرین رسوب زدایی کرد. 

  • جوش شیرین دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد بو و آنتی باکتریال است. لذا برای رفع بوی بد لوله فاضلاب بسیار کاربردی است.
  • استفاده از جوش شیرین روشی خانگی، کم هزینه و پرکاربرد برای رفع انواع انسداد لوله فاضلاب از جمله آشپزخانه، توالت، حمام و روشویی می باشد.
  • جوش شیرین یکی از قوی ترین لوله بازکن های طبیعی است و با خاصیت اسیدی که دارد می تواند چربی ها را در خود حل کند.
  • روش باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین برای لوله های فاضلاب و انسان بی خطر است برخلاف محلول های شیمیایی.

شاید بتوان گفت که مورد آخر مهمترین خاصیت این محلول های خانگی مخصوص لوله بازکنی است که محلول های شیمیایی و اسیدی از آن بی بهره هستند. به طور کلی استفاده از محلول های ساخته شده با ترکبیب جوش شیرین، قابلیت بسیاری در برطرف کردن انواع گرفتگی های لوله در منزل را دارند.

کلام آخر

اگر گرفتگی لوله در منزل شما به میزانی باشد که محلول جوش شیرین هم قادر به رفع آن نباشد باید از شرکت حرفه ای لوله بازکنی و خدمات فنی نظیر شرکت خدمات فنی کاوه کمک بگیرید. شرکت خدمات فنی کاوه با ۱۵ سال سابقه فعالیت در جهت رفع انواع گرفتگی ها با پیشرفته ترین و اصولی ترین تجهیزات و با کادری توانا و متعهد آماده است در هر نقطه ای از تهران با استفاده از انواع روش های لوله بازکنی، در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب رساندن به لوله های شما عزیزان، خدمات ارائه دهد. برای لوله بازکنی در تهران و حومه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

2 پاسخ به “آموزش نحوه لایروبی لوله فاضلاب با جوش شیرین؛ معرفی چند ترکیب جادویی”

  1. به نظر من که این روش هایی که برای لوله بازکنی ارائه شده و از جوش شیرین و آب لیمو و نوشابه و آب جوش و این جور چیزها درش استفاده شده همش چرته مگر میشه آخه گرفتگی لوله رو با نوشابه یا آب لیمو باز کرد. اگر با تلمه باز بشه که شده اگر نشه دیگه باید یا فنر بندازید یا چاه بازکن خبر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *