خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

بوگیر زغالی توالت

نحوه استفاده از زغال برای از بین بردن بوی بد دستشویی

بوگیر زغالی توالت

توالت هایی که بوی بد فاضلاب می دهند را می توان با روش های مختلف خوش بو کرد که یکی از آن ها زغال است. انواع و اقسام بوگیرهای آماده در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای رفع بوی بد دستشویی و سرویس بهداشتی استفاده کرد اما بوگیر خانگی چیز دیگری است. برخی از افراد تمایل دارند خودشان با زغال بوگیر خانگی درست کنند.

در این مطلب آموزش ساخت بوگیر زغالی برای رفع بوی بد دستشویی ارائه شده است تا افراد علاقه مند به بوگیرهای خانگی بتوانند با ساخت و نصب آن از شر بوی بد و نامطبوع دستشویی خلاص شوند. پس به شما توصیه می کنیم این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید خودتان برای از بین بردن بوی فاضلاب اقدام کنید.

علت انتشار بوی نامطبوع در توالت و سرویس بهداشتی چیست؟

پیش از شروع آموزش ساخت بوگیر زغالی بد نیست کمی در مورد علل ایجاد بوی نامطبوع در توالت و سرویس بهداشتی توضیح دهیم. برای انتشار بوی متعفن در سرویس بهداشتی، توالت، حمام و دستشویی  عوامل زیادی می تواند دخیل باشد اما مهم ترین و شایع ترین عوامل به شرح زیر می باشند.

– فضولات داخل سیفون توالت: اولین و مهم ترین عامل ایجاد بوی بد فاضلاب در محیط سرویس بهداشتی و دستشویی وجود فضولات در داخل سیفون است. وجود مقدار کمی مدفوع در داخل چاه توالت می تواند بوی بسیار زننده ای را ایجاد کند. باید دقت کنید که پس از هر بار استفاده از توالت و ورود  مدفوع به داخل سیفون فلاش تانک کشیده شود.

– عدم تهویه مناسب: محیط های بسته و بدون تهویه با انتشار کمترین حجم از بوی بد به کلی متعفن می شوند و این بو برای مدت طولانی در آنجا باقی می ماند. سرویس بهداشتی بدون تهویه سریعا بوی نامطبوع فضولات را به خود می گیرد و متعفن می شود. لذا لازم است در سرویس بهداشتی حتما هواکش وجود داشته باشد.

– کثیفی محیط: غیر از دو مورد قبل آلوده بودن بودن محیط سرویس بهداشتی هم می تواند باعث انتشار بوی نامطبوع شود. گوشه های سرویس بهداشتی، درزهای کاشی و سرامیک ها، کاسه توالت و لوله فاضلاب همگی می توانند محل تجمع چرک و کثیفی باشند و از خود بوی بد تولید کنند.

قبل از ساخت و نصب بوگیر بهتر است موارد فوق را که عوامل اصلی متعفن شدن محیط هستند بررسی کرده و برای رفع آنها اقدام کنید. پس از آن در صورت لزوم به نصب بوگیر اقدام نمایید.

چطور با زغال بوگیر توالت درست کنیم؟

احتمالا شنیده اید که زغال یک بوگیر طبیعی است و حتی دیده اید که در بوگیر یخچال ها از زغال استفاده شده است. زغال ماده ای است که به صورت طبیعی توانایی جذب بوهای نامطبوع را دارد و با قرار گرفتن در محیط های بدبو مثل دستشویی بخشی از بوی نامطبوع موجود در آنجا را جذب خود می کند. در حقیقت زغال بوی بد محیط را جذب می کند نه این که از خود بوی خوش تولید کند.

در ادامه روش ساخت بوگیر خانگی زغالی آموزش داده شده است.

مرحله ۱. تهیه زغال مناسب و بزرگ: برای شروع کار نیاز به مقداری زغال داریم. زغال باید کیفیت مناسبی داشته باشد و اندازه آن بزرگ باشد. زغالی بهترین جذب بو را خواهد داشت که تخلخل زیادی داشته باشد. لذا دنبال زغالی باشید که ترجیحا بزرگ باشد و سطح وسیعی داشته باشد. زغال های کوچک و خرد خیلی خوب نیستند. ضمنا اندازه زغال هم باید بزرگ باشد. با یک قطعه کوچک زغال که روی قلیان قرار می گیرد نمی توانید کل توالت را خوش بو کنید! 

مرحله ۲. تهیه ظرف مناسب: برای قرار دادن زغال در توالت نیاز به ظرفی مناسب دارید. می توانید زغال را به تنهایی در گوشه ای از توالت قرار دهید اما بهتر این است که آن را در ظرف بگذارید تا کثیفی ایجاد نکند. می توانید یک ظرف پلاستیکی (یکبار مصرف) دردار تهیه کنید و آن را از جهات مختلف سوراخ کنید و زغال را در داخل آن بگذارید. اما بهتر این است که کیسه ای از جنس پارچه، نمد، کتان یا هر بافتی است که دوخت آن به اندازه ای بزرگ باشد که بو از میان آن عبور کند. به هیچ وجه از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید.

مرحله ۳. قرار دادن زغال در محیط: اگر ظرف پلاستیکی استفاده کردید آن را در گوشه از توالت قرار دهید. اگر کیسه مخصوص برای بوگیر درست کرده اید آن را با نخ در گوشه ای از سرویس بهداشتی آوریزان کنید. خوبی کیسه این است که می توانید حجم بیشتری زغال در آن قرار دهید. 

مرحله ۴. از بین رفتن بوی نامطبوع: پس از گذشت مدتی از قرار گرفتن بوگیر دست ساز ما در محیط توالت کم کم بوهای نامطبوع جذب زغال ها شده و اصطلاحا محیط خوش بو می شود. اما باید در نظر داشته باشید که بوگیر زغالی توان مشخصی دارد یعنی هر زغال به اندازه مشخصی بوهای بد را از بین می برد. 

مرحله ۵. تعویض یا احیای زغال: زغال ها حجم مشخصی از بو را می توانند جذب کنند. پس از آن ظرفیت آنها پر شده و باید تعویض یا تخلیه شوند. می توانید زغال های قبلی را دور بی اندازید و زغال های تازه جایگزین آن کنید. اما بهتر است همان زغال ها را برای یک یا دو روز زیر نور خورشید قرار دهید تا احیا شده و ظرفیت بوگیری آنها مثل روز اول باز شود. سپس مجدد آنها را در داخل توالت بگذارید.

برای ساخت بوگیر خانگی زغال معمولی بهتر است یا زغال فعال؟

زغال فقط زغال چوب نیست که با آن کباب درست می کنند یا آن را روی قلیان می گذارند. آن زغال معمولی چوب است که به صورت طبیعی با سوزاندن چوب ایجاد شده است. زغال معمولی به دلیل این که داخلش متخلخل است توانایی جذب بو را دارد و می توان از آن برای ساخت بوگیر فاضلاب استفاده کرد. اما میزان بوگیری آن محدود است و کاملا بستگی به میزان تخلخل آن دارد. پس اگر از زغال عادی برای ساخت بوگیر زغالی استفاده کرده اید نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید چون ممکن است در مدت کوتاهی ظرفیت آن پر شده و نیاز به احیا داشته باشد 

در مقابل زغالی دیگر با عنوان زغال فعال وجود دارد که فرآیند تولید آن کمی پیچیده تر از زغال های معمولی است. زغال فعال به دلیل فرآیند خاصی که در تولید آن انجام شده است دارای تخلخل بیشتری است و لذا توانایی جذب بوی بیشتری را نسبت به زغال عادی دارد. برای ساخت بوگیر زغال فعال گزینه بهتری است اما طبیعا قیمت آن بیشتر است و باید برای ساخت بوگیر فاضلاب خانگی آن را از بازار تهیه کرده و هزیه بیشتری متحمل شوید. 

بهتر این است که ابتدا با زغال معمولی بوگیر را بسیازید و آن را در دستشویی نصب کنید. پس از گذشت مدتی اگر از عملکرد آن راضی نبودید می توانید حجم زغال ها را بیشتر کنید و اگر باز هم خوب نبود زغال فعال خریداری کنید.

خرید بوگیر زغالی آماده؛ جایگزین بوگیر زغالی خانگی

لازم است بدانید که چند روش جهت از بین بردن بوی بد دستشویی وجود دارد که یکی از آنها زغال است. ما هم در این آموزش نحوه ساخت بوگیر خانگی با زغال ساده را آموزش دادیم. اما اگر قرار باشد از بازار زغال فعال تهیه کنید دیگر شاید به کلی ساخت بوگیر خانگی بی معنی باشد. در این صورت احتمالا بهتر است به جای زغال فعال بوگیرهای زغالی آماده را از بازار خریداری کرده و در توالت نصب کنید. اینطور دیگر لازم نیست مراحل ساخت بوگیر را انجام دهید و می توانید بوگیر دستشویی خریداری شده را در محیط نصب نمایید.

حتی می توانید بدون توجه به زغالی بودن بوگیر از بوگیرهای مخصوص توالت و سرویس بهداشتی هم استفاده کنید. خلاصه این که برای از بین بردن بوی بد توالت بوگیرهای مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید از تمام آنها استفاده نمایید.

جمع بندی

زغال یکی از بوگیرهای طبیعی است که می توان با نصب آن در دستشویی و سرویس بهداشتی بخشی از بوی نامطبوع این محل ها را از بین برد. برای ساخت بوگیر زغالی مخصوص دستشویی می توانید از زغال طبیعی یا زغال فعال استفاده کنید. همچنین می توانید به جای این کار بوگیرهای زغالی آماده را از بازار خریداری کرده و در توالت قرار دهید تا از شر بوی بد و متعفن فاضلاب رها شوید.  

اگر در رفع بوی بد توالت موفق نبودید می توانید از متخصصین ما در شرکت خدمات فنی کاوه کمک بگیرید. متخصصین ما آمادگی دارند با روش های اصولی به صورت استاندارد بوی بد فاضلاب را از توالت و سرویس بهداشتی شما رفع نمایند. همچنین ما خدمات دیگری همچون لوله بازکنی، رفع گرفتگی لوله، تخلیه چاه، حفر چاه، رفع نم و رطوبت و … را نیز به مشتریان تهرانی ارائه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *