خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

تعرفه و قیمت لوله بازکنی در تهران چقدر است؟

تهران شهری بزرگ است که روزانه در آن مشکلات متعددی در حوزه لوله بازکنی رخ می دهد که تنها خدمت دهنده در این حوزه شرکت های خدمات فنی موسوم به لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند. افراد در صورت ایجاد گرفتگی در لوله های خود به سرعت با شرکت لوله بازکنی تماس گرفته و درخواست سرویس می کنند. این موضوع تا حدودی باعث شده شغل لوله بازکنی اهمیت پیدا کرده و به یکی از تخصص های حیاتی و لازم در شهرها بدل شود. از این روی قیمت لوله بازکنی دستخوش تغییر شده و نوسانات شدیدی پیدا کرده است. برخی قیمت را طبق تعرفه اتحادیه دریافت می کنند و برخی هم برخی هم با قیمت های نجومی لوله بازکنی انجام می دهند.

در این میان لازم است مرجعی رسمی تعرفه خدمات فنی و لوله بازکنی در تهران و دیگر کلانشهرها را تعیین کند تا این قبیل مشکلات دیگر وجود نداشته باشد. اما متاسفانه مرجع رسمی و قانونی در این حوزه وجود ندارد و در شهرهای مختلف فعالیت این حوزه زیر نظر اصناف دیگر فعالیت می کنند. البته در برخی شهرها اتحادیه خدمات فنی وجود دارد که آن هم تعرفه ای برای لوله بازکنی تعیین نکرده است. در این میان ما تلاش کرده ایم با ارائه قیمت های منصفانه و ارزان این جای خالی را پر کنیم.

چرا قیمت لوله بازکنی تا این حد متنوع است؟

در زمان های گذشته که ساختمان ها گسترش چندانی نیافته بودند میزان تولید فاضلاب هم بسیار ناچیز بود و عملا سیستم منسجمی برای جمع آوری این فاضلاب ناچیز وجود نداشت. نه لوله کشی فاضلابی بود و نه چاه فاضلابی وجود داشت. رفته رفته شهرها گسترش یافتند و شبکه فاضلاب راه اندازی شد. سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان ایجاد شد و فاضلاب ساختمان ها افزایش پیدا کرد. این زمان فاضلاب از طریق لوله های فاضلابی جمع آوری می شدند. از این زمان دقیقا اهمیت لوله های فاضلاب مشخص شد. درست زمانی که به دلایل مختلف گرفتگی در لوله های فاضلاب ایجاد می شد و عملا سیستم فاضلاب ساختمان از کار می افتاد.

وقتی گرفتگی در لوله ها ایجاد می شد دیگر کاری از ساکنین بر نمی آمد و حتما باید فردی متخصص با بررسی لوله ها مشکل را پیدا کرده و گرفتگی را رفع می کرد. اینجا بود که شغل لوله بازکنی ایجاد شد. افراد متخصص و فنی کار با استفاده از دستگاه هایی خاص لوله های فاضلاب را سرویس کرده و گرفتگی آنها را رفع می کردند. در حال حاضر هم شغل لوله بازکنی وجود دارد و با گسترش یافتن شهرها بر اهمیت آن افزوده شده است. به همین دلیل برخی افراد سودجو وارد این صنف شده و به اسم لوله بازکن به کلاهبرداری مشغول هشتند.

در عین حال برخی از همکاران که طمع پول دارند برای لوله بازکنی مناطق شمالی تهران و کسانی که ثروتمند هستند مبالغ بالایی را طلب می کنند. این باعث شده قیمت لوله بازکنی متنوع بوده و در مناطق مختلف با هم تفاوت داشته باشد. اما با این حال به این معنی نیست که همه سرویس کاران به همین صورت کار می کنند. چراکه همچنان شرکت هایی هستند که با انصاف کار می کنند و لوله بازکنی ارزان انجام می دهند.

عدم نظارت بر شرکت های لوله بازکنی تهران

همانطور که ذکر شد سرویس کاران لوله بازکنی و شرکت های خدماتی فعال در این حوزه به درستی زیر نظر اتحادیه خاصی قرار ندارد. برخی از اتحادیه آهنگرها تبعیت می کنند و برخی هم زیر نظر صنف لوله کش ها و تاسیساتی ها می باشند. البته در برخی شهرها صنفی مختص لوله بازکنی ها ایجاد شده است اما با این حال مشاهده می شود که نظارت درستی روی تکنسین های این حوزه وجود ندارد.

در تهران به دلیل حجم بالای شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه و در عین حال جمعیت بالای این شهر رقابت بالایی بر سر انجام عملیات های لوله بازکنی وجود دارد. در کنار این موضوع نیاز به لوله بازکنی و مشکلات متعدد این حوزه باعث شده نظارت روی فعالان این صنف کاهش پیدا کند. برخی لوله بازکنی ها طبع پیدا کرده و برخی سودجویان هم وارد این حوزه کاری شوند.

این دو دلیل باعث شده قیمت لوله بازکنی در تهران متفاوت باشد و هر شرکت لوله بازکنی برای خدمات خود قیمت خاصی تعیین کند. لوله بازکنی مناطق مختلف قیمت های مختلفی دارد و برخی شرکتها برای یک لوله بازکنی ساده دستمزدهای چند صد هزار تومانی طلب می کنند. با تمام این اوصاف باز هم در صورت بروز مشکلات گرفتگی لوله و پر شدن چاه مردم چاره ای جز تماس با شرکت های لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله با فنر زدنی ندارند.

قیمت لوله بازکنی در تهران

برای کاهش کلاهبرداری های این حوزه فعالیت منصف این حوزه در سال ۹۶ قیمت هایی را تحت عنوان تعرفه اتحادیه ارائه داده اند که قیمت عملیات های مختلف لوله بازکنی را تعیین می کند. به عنوان مثال قیمت لوله بازکنی ساده حدود ۷۰ هزار تومان است و اگر از دستگاه استفاده شود قیمت افزایش پیدا می کند. در عین حال قیمت خدمات رفع گرفتگی توالت های ایرانی و فرنگی هم ارائه شده است تا در صورت بروز چنین مشکلاتی از قیمت های حدودی اطلاع داشته باشید.

– قیمت لوله بازکنی ساده و معمولی: ۷۰ هزار تومان
– نرخ رفع گرفتگی کفشور حمام: ۸۰ هزار تومان
– تعرفه لوله بازکنی کفشوی پارکینگ یا حیاط: ۱۰۰ هزار تومان

– نرخ باز کردن گرفتگی کفشور آشپزخانه: ۱۳۰ هزار تومان
– نرخ رفع گرفتگی سینک ظرفشویی: ۱۵۰ هزار تومان
– تعرفه لوله بازکنی کفشوی بام: ۲۰۰ هزار تومان
– تعرفه لوله بازکنی با دستگاه مخصوص: ۲۰۰ هزار تومان
– قیمت لوله بازکنی سخت دشوار: ۲۵۰ هزار تومان

در پایان لازم به ذکر است که جهت حل مشکلات لوله و رفع گرفتگی لوله ها تنها و تنها از شرکت های مجاز و تحت نظر اتحادیه کمک بگیرید و از تماس با کلاهبرداران و شرکت های غیرمجاز فعال در این حوزه خودداری کنید. همچنین در صورت مشاهده کلاهبرداران لوله بازکنی به هیچ وجه دستمزد آنها را پرداخت نکرده و سریعا با پلیس تماس بگیرید.

3 پاسخ به “تعرفه و قیمت لوله بازکنی در تهران چقدر است؟”

  1. لطفا قیمت ها رو بروز کنید این ها که برای ۶ سال پیشه. الان چاه بازکن ها حداقل ۳۰۰ برای هر گرفتگی از مردم میگین و اصلا نرخ مشخصی نیست برای لوله بازکنی. حداقل قیمت ها رو بروزکنید مردن بدونن قیمت واقعی چنده

  2. سلام، ما ساکن پاسداران هستیم چند وقت پیش دیدم جزء خدماتتون نوشتید لوله بازکنی پاسداران به خاطر همین باهاتون تماس گرفتم و درخواست چاه بازکن کردم و سریع سرویس کارتون اومد تو محل و مشکل رو باز کرد من که از این به بعد اگر همسایه ها تو پاسداران نیاز به لوله بازکنی داشته باشن شما رو معرفی می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *