خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی

افتادن گوشی در چاه دستشویی؛ روش های در آوردن گوشی از توالت

بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی

افتادن گوشی در چاه توالت یک اتفاق ناخوشایند و استرس‌زا است که برای خیلی از ما رخ داده است. کثیف شدن گوشی و احتمال سوختن آن از یک طرف و ایجاد گرفتگی و درد سرهای لوله بازکنی و بیرون کشیدن گوشی از طرف دیگر باعث می شود بر ترس و اضطراب فرد افزوده شود. اما جای نگرانی نیست.

شما اینجا هستید که تا روش مناسبی برای بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی را یاد بگیرید و البته با روش هایی دیگر از افتادن گوشی در چاه توالت برای دفعات بعد جلوگیری کنید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا در پایان بتوانید خودتان مشکل را حل کرده و گوشی موبایل را از لوله فاضلاب بیرون بکشید.

هنگام افتادن گوشی در توالت چه کاری انجام دهیم؟

زمانی که در توالت خم شده اید و گوشی ناخواسته از جیب شما خارج شده و به داخل کاسه توالت می افتد به احتمال زیاد از همان جا هم به داخل چاه توالت سر بخورد و وارد لوله فاضلاب توالت یا همان چاه توالت شود.

اگر گوشی در داخل کاسه توالت یا دهانه فاضلاب توالت مانده باشد که هیچ. معلوم می شود خیلی خوش شانس هستید چون گوشی شما از خطر بزرگی جان سالم به در برده است! می توانید گوشی را بردارید و دنبال زندگی تان بروید.

ولی احتمالا اینطور نیست. چون اصلا شما این مطلب را می خوانید چون گوشی شما در چاه دستشویی فرو رفته است. پس در اینصورت تازه کار ما با هم شروع می شود. لازم است یکسری باید و نباید ها را رعایت کنید تا بتوانید این اتفاق را با کمترین مشکل پشت سر گذاشته و گوشی خود را سالم از چاه توالت بیرون بکشید.

اولین کار: حفظ خونسردی! هنگام سر خوردن گوشی به داخل توالت حفظ آرامش و خونسردیاولین و مهم ترین کار است. برای این که فکرتان به خوبی کار کند و بتوانید وضعیت دقیق بررسی کرده و در صورت امکان گوشی را از توالت بیرون آورید.

دومین کار: سرعت عمل. تا جای ممکن سرعت عمل داشته باشید چون هرچه زمان بیشتری بگذرد، احتمال آسیب دیدن گوشی شما بیشتر می‌شود. البته سرعت عمل بالا با حفظ کیفیت کار.

سومین کار: بستن آب. برای سالم بیرون آوردن گوشی باید مراقب خیس شدن آن باشید. پس اگر شیر آب باز است آن را ببندید و از دیگر آبی داخل توالت نریزید تا گوشی بیش از این خیس نشود.

پس از انجام این دو کار باید عملیات بیرون کشیدن گوشی را آغاز کنید.

چهارمین کار: بررسی وضعیت گوشی در توالت

حالا باید وضعیت گوشی در داخل سیفون را بررسی کنید. اگر فضای توالت یا سرویس بهداشتی آن قدر روشن نیست که به راحتی بتوانید داخل سیفون توالت را به خوبی ببینید باید با یک چراغ قوه این کار را انجام دهید. ببینید گوشی چقدر در داخل لوله و سیفون توالت فرو رفته است.

بهترین حالت این است که گوشی به سیفون توالت نرسیده باشد و در بخشی از لوله فاضلاب توالت گیر کرده باشد. در این حالت هم بیرون کشیدن گوشی خیلی راحت تر است و هم احتمال خراب شدن گوشی کم است. بدترین حالت هم این است که گوشی دیده نشود چون در این حالت احتمالا به صورت کامل زیر آب فرو رفته است.

روش های بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی

پیش از معرفی روش ها توجه داشته باشید که باید با دقت و حوصله کار را انجام دهید تا بتوانید گوشی خود را بدون آسیب دیدگی از چاه توالت بیرون بیاورید. در ادامه چند روش برای بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی را به شما آموزش داده ایم.

روش اول: با استفاده از دست

حتما خودتان هم می دانید که اولین، ساده ترین و در دسترس ترین روش برای بیرون آوردن گوشی از لوله فاضلاب توالت با استفاده از دست است. دلیل هم کاملا مشخص است. زمان سقوط گوشی داخل توالت شما فرصت چندانی برای بیرون کشیدن آن ندارید پس ناچار به استفاده از دست هستید. حتی ممکن است فرصت استفاده از دستکش هم نداشته باشید.

افتادن گوشی در توالت

اگر گوشی در موقعیتی است که می توان آن را با دست بیرون کشید حتما این کار انجام دهید. احساسات را کنار گذاشته و برای نجات گوشی خود دست به کار شوید. برای انجام این کار باید دستکش به دست کنید تا دستتان کثیف نشود یا در تماس با فضولات مشمئز نشوید. پس از مجهز شدن به دستکش دست را داخل توالت فرو کنید و گوشی را از همانجا که قبلا دیده بودید بردارید.

اگر گوشی قابل مشاهده نیست ناچار باید دست را کاملا داخل سیفون فرو کنید و از میان فضولات به جستجوی گوشی بپردازید. البته حالت دیگری هم وجود دارد و آن زیاد بودن عمق چاه توالت (طول لوله فاضلاب توالت یا فاصله میان دهانه کاسه توالت و سیفون توالت) است که در این صورت مجبور به استفاده از ابزاهای مخصوص هستید.

روش دوم: با سیم جالباسی (ساخت چنگک)

با استفاده از سیم مفتولی محکم خودتان می توانید یک چنگک برای بیرون آوردن گوشی از توالت بسازید. این روش برای کسانی مناسب است که خلاقیت و تجربه فنی دارند و می خواهند سریعا خودشان گوشی را بیرون بکشند.

تنها کافیست جالباسی فلزی یا سیم مفتولی کلفت بردارید و آن را طوری خم کنید که بتواند گوشی را نگه دارد. خیلی ساده است. سر سیم را به حالت دایره کوچک (مثلا به قطر ۵ سانتی متر) خم کنید و سپس سیم را از انتهای دایره طوری خم کنید که عمود بر دایره باشد. حالا باید باقی مانده سیم را صاف کنید تا در نهایت یک دسته صاف و بلند حدودا نیم متری و یک پایه به صورت دایره عمود بر آن داشته باشید.

برای بیرون آوردن گوشی باید سیم را با دست بگیرید و قسمت پایه آن (که حالت دایره دارد) را داخل توالت فرو کنید. سپس باید پایه را به نحوی زیر گوشی قرار دهید و بعد سیم را هم زمان به سمت لوله فشار دهید و بالا بکشید تا هم گوشی را نگه دارد و هم بتوانید آن را خارج کنید.

روش سوم: استفاده از چنگک یا انبر مخصوص

در بازار انبر یا چنگک هایی مخصوص برداشتن اشیاء از فاصله دور وجود دارد که از عناوین مختلفی نظیر چنگک چاه، گیره چنگک دار، انبر فاضلاب، گیره فاضلاب و گیره مشکل گشا برای آن استفاده می شود. این ابزارها یک گیره یا انبر هستند که دسته بلندی دارند و در سر دسته دستگیره ای برای کنترل باز و بسته شدن انبر قرار گرفته است.

به کمک این وسیله ساده می توانید بدون کثیف شدن دست گوشی یا شی سقوط کرده داخل توالت را بیرون بیاورید. روش کار با چنگک هم بسیار ساده است. به این صورت که دسته را در دست می گیرد و سر انبر را داخل سیفون توالت فرو می کنید. سپس با چنگک گوشی را می گیرید و به کمک دستگیره آن را سفت نگه می دارید. حالا باید آرام آرام انبر را از لوله فاضلاب خارج کنید.

روش چهارم: کمک از یک متخصص

اگر خودتان موفق به حل مشکل نشدید ناچار باید از یک فرد متخصص و فنی کمک بگیرید. برخی از شرکت های خدمات فنی و شرکت های لوله بازکنی خدماتی در این خصوص دارند که می تواند برای شما مفید باشد. در صورت تمایل می توانید از آنها کمک بگیرید.

روش های فوق صرفا مخصوص بیرون آوردن گوشی از دستشویی نیست و از آنها می توان برای در آوردن اشیائی نظیر طلا، انگشتر، دستبند، سوئیچ و … از دستشویی هم استفاده کرد.

جلوگیری از افتادن گوشی در توالت با استفاده از چاه باست

اگر از این اتفاق یعنی افتادن گوشی در چاه توالت وحشت دارید یا قبلا این اتفاق تلخ را تجربه کرده اید اولا باید هنگام استفاده از توالت دقت کنید که گوشی یا اشیاء داخل جیب به داخل فاضلاب سقوط نکند.

ثانیا می توانید از چاه بست توالت برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کنید. چاه بست دریچه ای پلاستیکی است که در دهانه فاضلاب کاسه توالت قرار می گیرد و جلوی فرو رفتن اشیاء به داخل سیفون را می گیرد.

مشاهده کردید که افتادن گوشی در چاه توالت می تواند تا چه اندازه آزار دهنده باشد و برای بیرون آوردن آن باید چه مشکلاتی را متحمل شوید. در صورتی که که خودتان با روش های فوق الذکر موفق به در آوردن گوشی از توالت نشدید پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های ارائه شده با ما تماس بگیرید تا متخصصین ما سریعا در محل حاضر شده و گوشی را برای شما از توالت بیرون بکشند. ساکنین تمام مناطق تهران می توانند از این خدمت ما بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *