خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

گرفتگی لوله فاضلاب با مو

گرفتگی لوله فاضلاب با مو: با ۵ روش کاربردی آن را باز کنید

گرفتگی لوله فاضلاب با مو

هر موقع که به کف حمام یا چاه آن نگاه کنید چند رشته مو در آنجا به چشم می خورد. رشته های بلند و پیچ خورده مو که گاهی نگاه به آن هم آزار دهنده است. رشته های بلند مو در ترکیب با چربی یا کف صابون توده های چسبناک مو را تشکیل می دهند که دشمن لوله های فاضلاب هستند. توده مو در بخش های مختلف لوله فاضلاب گیر می کند و موجب انسداد لوله فاضلاب می شود.

گرفتگی لوله فاضلاب با مو مشکلی است که همه کم و بیش با آن درگیر هستند؛ مخصوصا خانم ها. موهای بلند با ورود به لوله فاضلاب و تجمع در آن باعث بسته شدن راه آب فاضلاب می شود و در نتیجه آن فاضلاب از لوله فاضلاب یا کفشور بالا می زند. اگرچه بهترین کار جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب با مو است اما برای باز کردن این گرفتگی هم روش های خوبی وجود دارد.

در اینجا چند روش ساده و کاربردی و برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مو آموزش داده شده است که حتما برای شما مفید است. با ما همراه باشید تا این مطلب آموزشی را هم با همراهی هم به پایان برسانیم.

روش های باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با مو

موهای بلند اگر وارد لوله فاضلاب شوند در محیط لجنی و چسبناک داخل لوله گیرکرده و به بسته شدن لوله کمک می کنند. تجمع مو در داخل لوله باعث می شود توده مو همچون یک تور اشیاء یا ضایعات دیگر داخل فاضلاب را در کنار خود نگه دارد و اینطور گرفتگی لوله همینطور قوی تر می شود. در نهایت با بزرگ تر شدن گرفتگی لوله به کلی مسدود می شود. برای حل این مشکل باید از روش های مخصوص باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با مو استفاده شود. روش های مذکور به شرح زیر است.  

روش ۱: استفاده از موگیر ماری

وسیله دیگری که برای خارج کردن مو و پرز از لوله فاضلاب می تواند به شما کمک فراوانی کند موگیر ماری حمام است. موگیر ماری نوار پلاستیکی بلند است که در اطرفا خود خارهای تیزی دارد که موهای بلند را به خود می پیچاند و از لوله خارج می کند. این وسیله ساده و کاربردی است و شاید بهترین برای باز کردن گرفتگی لوله ها با مو یا آشغال های پرزی باشد. نکته مهم این است که بتوانید آن را در بازار یا فروشگاه های مجازی پیدا کنید.

موگیر ماری لوله فاضلاب

استفاده از موگیر ماری که خیلی ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دسته موگیر را بگیرید و آن را وارد لوله فاضلاب کنید تا شاخک های تیز آن موها را بگیرد. خارهای موگیر در برخورد با توده های مو آنها را به خود می گیرد و در زمان بیرون کشیدن آنها را با خود از لوله خارج می کند.

روش ۲: استفاده از چنگک فاضلاب

برای خارج کردن مو و پرز از لوله فاضلاب ابزارهای جالب و خلاقانه ای همچون چنگک فاضلاب طراحی و تولید شده است. چنگک فاضلاب که برخی سایت ها آن را با نام «مشکل گشا» یا «گیره فاضلاب» می فروشند یک فنر بلند است که یک سر آن دسته دارد و سر دیگر آن دارای چند چنگک است. با فشار دادن دسته چنگگ ها باز می شوند و با رها کردن آن چنگک ها سفت بسته می شوند.

گیره فاضلاب - چنگک فاضلاب

به وسیله این ابزار ساده می توان برخی اشیاء و آشغال های ریز داخل لوله همچون مو را بیرون کشید. اگر بتوانید یک عدد از این چنگک را در بازار پیدا کنید یا از فروشگاه های مجازی خریداری کنید احتمالا بتوانید به کمک آن توده های موی داخل لوله فاضلاب را از آن بیرون بکشید.

برای استفاده از چنگک باید اهرم آن را فشار دهید تا دهانه آن باز شود. سپس سر ابزار را تا جای ممکن داخل لوله فرو کنید و اهرم را رها کنید. نهایتا چنگک را از لوله خارج کنید و موهای چسبیده به آن را پاک کنید. برای بازگشایی کامل لوله باید چند بار همین کار را تکرار کنید. 

روش ۳: استفاده از فنر دستی لوله بازکنی (فنرزنی)

فنر دستی لوله بازکنی جزء بهترین ابزارهای لوله بازکنی برای باز کردن گرفتگی های ناشی از مو و چربی است. لوله فاضلاب حمام (کفشور حمام) مهم ترین لوله ای است که با مو می گیرد که برای رفع آن از فنر دستی می توان استفاده کرد. البته سینک ظرفشویی و روشویی هم گرفتگی با مو را تجربه می کنند اما برای باز کردن آنها نمی توان از فنر استفاده کرد. به طور کلی استفاده از فنر برای کفشورها بسیار مناسب می باشد.

علت این است که فنر دستی وسیله ای ساده است و توانایی رفع گرفتگی های سطحی را دارد. از طرفی گرفتگی لوله با مو هم گرفتگی سطحی و ساده به حساب می آید و نیاز به روش های پیچیده ندارد. از این جهت است که فنر دستی گزینه مناسب برای باز کردن گرفتگی کفشور با مو می باشد.

فنر لوله بازکنی دستی (خانگی)

روش استفاده از فنر دستی هم بسیار ساده است. سر فنر را وارد لوله فاضلاب (کفشور حمام) می کنید و تا جایی که امکان دارد آن را فرو می کنید. سپس از انتهای فنر دسته آن را می گیرد و شروع به چرخاندن آن می کنید. همینطور فنر را بچرخانید و آن را به عقب و جلو جابجا کنید تا سر فنر به خوبی با گرفتگی برخورد داشته باشد و آن را باز کند. علاوه بر این چرخش مداوم فنر باعث می شود توده های مو که گرفتگی را ایجاد کرده اند به فنر بپیچند و به همراه فنر از لوله خارج شوند.

روش ۴: استفاده از تلمبه دستی لوله بازکن (چاه بازکن)

استفاده از تلمبه چاه بازکن برای تمام گرفتگی های لوله های فاضلاب با مو و توده مو مناسب است. با این شرط که لوله در حدی گرفته باشد که آب داخل آن جمع شده باشد. علت این است که تلمبه دستی برای باز کردن گرفتگی باید فشار هوا را به داخل لوله و محل گرفتگی وارد کند و برای این کار لازم است آب داخل لوله وجود داشته باشد تا بتواند به کمک آب فشار را به گرفتگی منتقل کند.     

برای باز کردن گرفتگی لوله با چاه بازکن کافیست دهانه چاه بازکن را روی لوله فاضلاب (کفشور حمام، چاه سینک و چاه روشویی) قرار دهید و با استفاده از دسته به صورت عمودی به آن فشار وارد کنید تا پیستون (همان لاستیک بزرگ که دسته به آن متصل شده است) فشرده شود. اینطور هوای داخل پیستون وارد لوله شده و به گرفتگی فشار وارد می کند. تکرار این کار به باز شدن گرفتگی بسیار کمک می کند.

تلمبه چاه بازکن (لوله بازکن دستی)

نکته ای که در استفاده از چاه بازکن دستی وجود دارد این است که این وسیله برخلاف فنر، توده های مو را از لوله بیرون نمی آورد بلکه با فشار خود گرفتگی لوله را باز کرده و موها را از لوله عبور می دهد. 

روش ۵: استفاده از محلول و پودر لوله بازکن (حلال مو)

اسید لوله بازکن، محلول لوله بازکن و پودر لوله بازکن سه محصول لوله بازکنی هستند که با خصیت شیمیایی و اسیدی خود داخل لوله ها را پاکسازی کرده و گرفتگی آنها را باز می کنند. بسته به غلظت و شدت اسیدی بودن محصول گرفتگی های مختلف توسط آن باز می شود. اسیدهای قوی اکثر گرفتگی ها را باز می کنند و حتی در زمان های طولانی تر لوله را هم سوراخ می کنند. اسیدهای ضعیف تنها گرفتگی های ساده مثل گرفتگی با مو را باز می کنند.

پودر لوله بازکن هم کنسانتره اسید یا محلول لوله بازکن است که با ترکیب شدن با آب تبدیل به محلول می شود. برای باز کردن گرفتگی لوله با مو محلول های معمولی یا پودرهای لوله بازکن هم مناسب هستند. روش کار به صورت کامل روی بسته محصول نوشته شده است با این وجود کمی توضیح می دهیم.

برای باز کردن گرفتگی مویی لوله با محلول یا پودر لوله بازکن باید آن را داخل لوله بریزیم. اما مهم این است که محلول به بتواند به عمق گرفتگی نفوذ کرده و توده موی داخل لوله را از بین ببرد. بنابراین باید لوله فاضلاب خالی از آب باشد یا مقدار کمی آن در آن وجود داشته باشد. اگر آب زیاد است کمی صبر کنید تا پایین برود یا مقداری از آب وجود را به نحوی از لوله خارج کنید تا لوله سرخالی شود.

سپس طبق دستورالعمل روی محصول مقداری از محلول را داخل لوله بریزید و به مقدار زمان اعلام شده صبر کنید تا محصول اثرش را بگذارد. اگر پودر لوله بازکن دارید به جای محلول آن را داخل لوله بریزید و بگذارید خودش در آب حل شده و کارش را انجام دهد. پس از گذشت زمان اثرگذاری محصول آب را باز کنید تا با فشار آب اسید و باقی مانده مو و آشغال های داخل لوله از آن عبور کنند.

برای همیشه از شر گرفتگی لوله فاضلاب با مو راحت شوید

در بخش فوق بهترین روش های باز کردن گرفتگی مویی لوله فاضلاب حمام معرفی شد که همگی روش هایی آسان و کاربردی هستند. اما باید بدانید که بهترین کار و روش برای رفع چنین گرفتگی هایی جلوگیری از آن است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است از ورود مو و پرز به داخل لوله فاضلاب حمام، سینک و روشویی جلوگیری کنید تا دیگر نیازی به لوله بازکنی نداشت باشید. چند روش مناسب برای جلوگیری از ورود مو به داخل لوله فاضلاب وجود دارد.

– نصب درپوش برای لوله فاضلاب: بهترین و ساده ترین کار که همه آن را انجام می دهند نصب درپوش روی لوله های فاضلاب است. لوله های فاضلاب و کفشورها دارای درپوش های توری مخصوصی هستند که با نصب آنها دیگر آشغال های ریز، مو، پرز و … نمی توانند وارد لوله شده و در آن گرفتگی ایجاد کنند. سینک و روشویی هم خودشان این درپوش را دارند. اگر لوله فاضلاب شما درپوش توری ندارید می توانید از بازار نوع مناسب آن را تهیه کنید. اگر مو ریزه دارید و موهای زیادی وارد لوله می شود بهتر است درپوش با توری ریز تهیه کنید.

گرفتگی کفشور فاضلاب حمام با مو

– قرار دادن زنجیر موگیر در لوله: اگر موهای شما زیر می ریزد و با گرفتگی لوله با مو خیلی درگیر هستید بد نیست از این ابزار ساده هم استفاده کنید. زنجیر موگیر زنجیری ریز و بلند است که قطعات پلاستیکی کوچک به آن متصل شده است و با قرار گرفتن روی لوله فاضلاب موهای داخل فاضلاب را به خود می گیرد و جمع می کند. استفاده از این وسیله ساده تا حد زیادی به جلوگیری از ورود موهای بلند به داخل لوله کمک می کند.

جمع بندی

گرفتگی لوله فاضلاب با مو آن هم موهای بلند بسیار دردسر ساز است و می تواند برای شما مشکل ساز شود. بهتر است قبل از بروز مشکل با نصب درپوش از گرفتگی لوله با مو جلوگیری کنید. اگر کار از کار گذشته است هم می توانید با روش های لوله بازکنی ارائه شده گرفتگی لوله با مو را خودتان باز کنید. در نظر داشته باشید که روش های فوق جزء بهترین روش های لوله بازکنی مخصوص گرفتگی با مو هستند که برای لوله های فاضلاب حمام، کفشورها، سینک ظرفشویی و روشویی کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *