خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

روش استفاده از بوگیر توالت

طرز استفاده از انواع بوگیرهای دستشویی (صابونی، کنسروی و …)

روش استفاده از بوگیر توالت

گاهی بوی بد و متعفن سرویس بهداشتی را جز با استفاده از بوگیر توالت و خوشبوکننده نمی توان از بین برد. اما استفاده از بوگیر دستشویی هم خودش داستانی دارد. با این که استفاده از بوگیرهای توالت بسیار ساده به نظر می رسد اما همچنان خیلی از افراد در این خصوص اطلاعات زیادی ندارند و به دنبال آموزش طریقه استفاده از بوگیر دستشویی هستند. 

ما برای راهنمایی این دست از مخاطبان مطلب حاضر را نگاشته ایم تا بتوانیم در آن طریقه استفاده از انواع بوگیر های توالت و دستشویی همچون بوگیر صابونی، کنسروی، ژله ای و … را آموزش دهیم.  

روش استفاده از بوگیر دستشویی؛ آموزش انواع بوگیرها

از بین بردن بوی بد توالت و دستشویی با بوگیر توالت کار چندان پیچیده ای نیست اما بد نیست روش استفاده از این نوع بوگیرها را به صورت اصولی آموزش دهیم تا بتوان از آنها به بهترین نحو استفاده کرد. 

در اینجا روش استفاده از چند نوع بوگیر توالت آموزش داده شده است.

– بوگیر صابونی (گرد)

رایج ترین نوع بوگیر توالت بوگیر صابونی است. همان بوگیرهای گردی که در داخل پلاستیک بسته بندی شده اند و در خیلی از توالت ها دیده می شوند.

روش استفاده از بوگیر صابونی بسیار ساده است. طبق دستورالعمل فقط به اندازه ۱ سانتی متر از پلاستیک بسته بندی را باز کنید و بوگیر را در قسمتی از دستشویی یا سرویس بهداشتی – که دور از رطوبت و دسترس کودکان است – قرار دهید تا بوی بد فاضلاب در توالت توسط بوگیر جذب شود. 

نکته: این نوع از بوگیر دستشویی در تماس با هوا واکنش می دهد و بخار می شود. طی این فرآیند شیمیایی بوی نامطبوع توالت را جذب می کند. لذا پس از گذشت مدتی از حجم بوگیر کم می شود و در نهایت با گذشت حداکثر یک ماه بوگیر کلا تمام می شود و باید بوگیر جدیدی جای آن بگذارید. اگر بسته بندی بوگیر را بیشتر از مقدار ذکر شده در دستورالعمل باز کنید بوگیر زودتر تمام می شود.

بد نیست بدانید که برخی از بوگیرهای صابونی دارای رایحه خوب هستند و برخی دیگر کمی بوی تند می دهند اما از نظر عملکرد همگی بوی بد را جذب می کنند. 

– بوگیر کنسروی (قوطی)

این نوع بوگیر در واقع خوش بو کننده توالت است و رایحه خوب از خود منتشر می کند که نوع ساده آن در قوطی ای استوانه ای شبیه به کنسرو بسته بندی می شود.

روش استفاده از بوگیر کنسروی به این صورت است که باید درب بوگیر را پیچ دهید تا دریچه خروج رایحه باز شود. با شل و سفت کردن درب قوطی می توانید شدت رایحه را تنظیم کنید. اگر نیاز به رایحه زیاد دارید درب قوطی را تا آخر باز کنید و اگر می خواهید رایحه کم شود درب قوطی بوگیر را سفت کنید.

برخی از خوش بو کننده های کنسروی پیچ تنظیم رایحه ندارند و در عوض یک درب محافظ دارند که باید آن را کلا باز کرده و جدا کنید. سپس چند سوراخ روی پلمپ آلومینیومی ایجاد کنید تا رایحه خوش بو بتواند از آن خارج شود. اگر رایحه بیشتری می خواهید سوراخ ها را بیشتر و بزرگتر کنید و یا پلمپ آلومینیومی را کامل باز کنید.

با آزاد شدن رایحه از قوطی می تواند آن را روی فلاش تانک یا جایی دور از رطوبت در محیط دستشویی قرار دهید تا بوی خوب در فضا منتشر شود. 

نکته: دقت کنید که در هر دو نوع از این محصول هرچه شدت رایحه را بیشتر کنید خوشبوکننده زودتر تمام می شود. 

– قرص بوگیر

بوگیر قرصی نوعی از بوگیر است که به صورت قرص تولید شده است و برخلاف دو نوع بوگیر قبلی بوی محیط را نمی گیرد بلکه در تماس با آب فعال شده و لوله های فاضلاب را گندزدایی می کند که منجر به از بین رفتن بوی فاضلاب می شود.  

روش استفاده از قرص بوگیر توالت به این صورت است که باید یک عدد قرص بوگیر را در داخل فلاش تانک یا چاه توالت بیندازید تا در آب حل شده و عمل گندزدایی و بوگیری را انجام دهد.

نوع دیگری از قرص بوگیر توالت هم وجود دارد که مخصوص توالت فرنگی است که دارای قلاب مخصوصی است که در داخل کاسه توالت فرنگی نصب می شود و پس از هر بار استفاده از توالت مقداری آب روی آن ریخته می شود و عملیات بوگیری را انجام می دهد.

نکته: اگر می خواهید قرص بوگیر را در سیفون توالت بیندازید زمانی این کار را انجام دهید که حداقل برای چند ساعت از توالت استفاده نشود. چراکه در این صورت با کشیدن فلاش تانک همه محتویات قرص با فشار آب وارد چاه فاضلاب می شود. 

جمع بندی

بوگیرهای توالت انواع مختلفی دارند و طریقه استفاده از هر یک با دیگری متفاوت است. در اینجا نحوه استفاده از چند بوگیر دستشویی و خوشبوکننده سرویس بهداشتی به شما آموزش داده شد. همانطور که در ابتدا هم ذکر شد طرز استفاده از این بوگیرهای توالت آنقدر پیچیده نیست که تصور می کنید. درست است که به دلیل خارجی بودن این محصولات نمی توانید راهنمای روی بسته بندی را بخوانید اما با کمی دقت می توانید از این بوگیرهای مخصوص دستشویی و توالت استفاده نمایید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *