خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

استفاده از مایع خوش بو کننده فاضلاب برای توالت

طرز استفاده از مایع بوگیر فاضلاب برای رفع بوی بد لوله های فاضلابی

استفاده از مایع خوش بو کننده فاضلاب برای توالت

مایع بوگیر فاضلاب یکی از محصولات کاربردی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب است که در زمان بو گرفتن لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی، توالت، حمام و روشویی می تواند بسیار مفید واقع شود. اما مسئله جالب این است که کسی به درستی روش استفاده از این محصول را نمی داند. دیجی کالا و دیگر فروشندگان آنلاین چیزی در مورد نحوه استفاده از محصول عنوان نکرده اند و جستجو در گوگل هم به نتیجه موفقیت آمیز ختم نمی شود.

همین باعث شده ما این مطلب را جهت راهنمایی خریداران محصولات بوگیر مایع فاضلاب از جمله مایع بوگیر فاضلاب اتک بنویسیم. اگر شما هم مایع بوگیر فاضلاب خریداری کرده اید و نمی دانید چطور باید از آن استفاده کنیم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا با طرز استفاده از آن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

مایع بوگیر فاضلاب چیست؟

مایع بوگیر فاضلاب محلولی شیمیایی است که خاصیت شویندگی و از بین بردن بو دارد و با ریختن آن در لوله های فاضلاب دارای بوی نامطبوع فاضلاب بوی بد آنها سریعا توسط مایع بوگیر از بین می رود. این مایع شیمیایی به دلیل خاصیت شیمیایی و ضدعفونی کنندگی که دارد آلودگی های محیط (لوله های فاضلاب) را از بین می برد و آنها را تمیز می کند. همین باعث می شود دیگر بوی بدی از آنها منتشر نشود.

به علاوه این که مایع های بوگیر فاضلاب خود دارای بویی مطبوع و دلنشین هستند که با انتشار آن در محیط به خودی خود بخشی از بوی بد محیط از بین رفته و بوی خوب محلول جایگزین آن می شود.

البته طول زمان اثرگذاری مایع بوگیر دائمی نیست و مجدد بعد از مدت کوتاهی بوی نامطبوع به محیط بر می گردد. در این صورت باید دوباره از مایع بوگیر در لوله فاضلاب توالت، روشویی یا دستشویی ریخته شود و یا این که عامل انتشار بو رفع شود. در هر صورت مایع بوگیر فاضلاب یک وسیله کاربردی برای از بین بردن سریع بوی بد لوله های فاضلاب است که در شرایط اضطراری می تواند مفید باشد. 

نحوه رفع بوی بد فاضلاب با استفاده از مایع بوگیر فاضلاب (اتک، آن و …)

معمولا نحوه استفاه از محصولات شیمیایی همچون لوله بازکن، پودر لوله بازکنی، مایع بوگیر و … روی بسته بندی آنها نوشته می شود. اما مشاهده شده برخی از خریداران محصولات بوگیر فاضلاب پس از خرید اطلاع دقیقی از نحوه استفاده از محصول نداشته اند و راهنمای روی محصول هم به درستی آنها را راهنمایی نکرده است. در نتیجه مخاطب در استفاده از مایع بوگیر سردرگم شده است.

یکی از این مایع های بوگیر فاضلاب که خریداران آن بسیار دنبال روش استفاده از آن هستند مایع بوگیر اتک است. در ادامه روش استفاده از این مایع بوگیر شرح داده شده است؛ اگرچه بسیار ساده است.

۱. محل انتشار بوی بد و نامطبوع فاضلاب را پیدا کنید: در ابتدا محل دقیق انتشار بوی بد را پیدا کنید. اگر سرویس بهداشتی یا توالت بو می دهد باید بفهمید که عامل انتشار بو دقیقا کجاست. معمولا کاسه توالت، سیفون توالت، لوله کفشور حمام، چاه روشویی یا سینک عامل اصلی انتشار بوی بد هستند. 

۲. بطری مایع بوگیر فاضلاب را خوب تکان دهید: پیش از ریختن محلول باید ابتدا باید را به خوبی تکان دهید تا مایع داخل آن کاملا مخلوط شود. این روی بطری مایع بوگیر اتک نوشته شده است. به نظر می رسد ترکیب این مایع لوله بازکن طوری است که کنار ماندن آن باعث ته نشین شدن آن می شود. اگر از دیگر مایع های بوگیر استفاده می کنید تکان دادن آن هم ضرری ندارد. 

ریختن مایع بوگیر فاضلاب در روشویی

۳. مقدار کمی از مایع بوگیر را در محل بریزید: درب بطری را باز کنید و مقدار کمی از مایع بوگیر را در لوله فاضلاب یا هر محل دیگری که بو از آنجا منتشر می شود بریزید. مقدار کم به خود شما مربوط می شود. می توانید به اندازه یک درب بطری از مایع را در لوله بریزید و نتیجه را مشاهده کنید. اگر نتیجه نداد به اندازه یک استکان یا یک لیوان مایع بوگیر در محل بریزید.

۴. اگر محل خشک است مقداری آب بریزید: در صورتی که محل انتشار بوی بد لوله فاضلاب نیست یعنی روی کاسه توالت، کاشی ها یا محل های دیگر است بهتر است مقدار کمی (به اندازه یک استکان یا یک لیوان بسته به میزان بوگیر ریخته شده) آب روی بوگیر بریزید تا غلظت آن کاهش پیدا کند و حجم بیشتری داشته باشد. این روی بطری مایع بوگیر «آن» نوشته شده است. اگر از بوگیر اتک استفاده می کنید لازم نیست به آن آب اضافه نمایید.

۵. چند دقیقه صبر کنید تا بوگیر کار خود را انجام دهد: پس از ریختن محلول بوگیر در لوله فاضلاب یا دیگر بخش های سرویس بهداشتی تنها باید چند لحظه صبر کنید تا محلول بوگیر کار خود را انجام دهد. مایع بوگیر در این زمان کار گندزدایی و خوش بو کنندگی محیط را انجام می دهد و پس از چند دقیقه بوی بد محیط به کلی از بین خواهد رفت.

۶. در صورت انتشار بو مجدد از مایع بوگیر استفاده کنید: اگر بعد از مدتی دوباره بوی بد به سراغ شما آمد می توانید دوباره از مایع بوگیر استفاده کنید. در بخش قبلی هم ذکر شد که مایع بوگیر عملکرد موقتی دارد و با این که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد اما عامل اصلی بوی بد را از بین نمی برد. به همین دلیل با گذشت مدت کوتاهی دوباره بوی بد ایجاد شده و باید برای از بین بردن آن مجدد از مایع بوگیر استفاده نمایید.

مایع بوگیر فاضلاب اتک چه ترکیبی دارد؟

مایع های بوگیر فاضلاب از جمله مایع بوگیر اتک محلول های شیمیایی هستند که از ترکیبات اسیدی و شیمیایی تولید شده اند. اگر به بطری این محصولات هم دقت کنید روی آن نوشته شده است که «دور از دسترس کودکان قرار گیرد» و «برای انجام کار از دستکش استفاده شود». این نشان می دهد که مایع بوگیر ماده ای شیمیایی است که در تماس با پوست احتمالا به آن آسیب (هر چند کم) می رساند. درست مانند محلول های لوله بازکنی و جرم گیر که همین شرایط را دارند.

اما در رمورد مایع لوله بازکن اتک، ترکیبات آن روی بطری محصول درج شده است. ترکیبات مایع لوله بازکن اتک طبق نوشته روی محصول عبارت است از: آب دیونیزه PEG-40 هیدروژنه و روغن کرچک، ماده ضد عفونی کننده، اسانس مجاز آرایشی بهداشتی. 

بر همین اساس می توان اینطور نتیجه گیری کرد که مایع بوگیر اتک دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی، خوش بو کنندگی و شویندگی (احتمالا) دارد. همین باعث می شود پس از استفاده از این محصول بوی فاضلاب از بین برود و محیط خوش بو شود.

آیا استفاده از مایع بوگیر برای از بین بردن بوی فاضلاب راه حل مناسبی است؟

خیر، مایع بوگیر فاضلاب یک راه حل موقتی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب چاه تولت، دستشویی و روشویی است که تنها برای مدت کوتاهی بوی بد را از بین برده و محیط را خوش بو می کند. اگر مهمان دارید یا به هر دلیلی می خواهید سریع بوی فاضلاب را بگیرید و محیط را خوش بو کنید مایع بوگیر گزینه مناسبی برای این کار است. 

انتشار بوی بد و نامطبوع فاضلاب از سرویس بهداشتی

به این دلیل که مایع بوگیر عامل انتشار بو را از بین نمی برد بلکه تا زمانی که در محیط باشد اجازه نمی دهد بوی بد منتشر شود. یعنی پس از گذشت مدتی که مایع بوگیر با آب شسته شده یا اثر آن از بین برود مجدد بوی بد فاضلاب در محیط منتشر خواهد شد. 

بنابراین برای رفع دائمی بوی بد باید به دنبال عامل انتشار بو باشید و آن را برای همیشه از بین ببرید. مثلا اگر بو از سیفون توالت منتشر می شود احتمالا به دلیل تجمع مدفوع در داخل سیفون است. چسبیدن مقادیر کمی مدفوع به گوشه های کاسه توالت یا لوله فاضلاب هم می تواند بوی بد از خود منتشر کند. برای رفع بوی بد توالت باید مدفوع یا رسوبات بد بوی ایجاد شده را از بین ببرید.

در لوله های فاضلاب دیگر مثل کفشورها یا روشویی هم عامل انتشار بوی بد معمولا رسوب و لجن گرفتن داخل لوله است. در این مورد هم باید با استفاده از محلول های لوله بازکنی یا پودر لوله بازکن اقدام به رسوب زدایی از لوله ها کنید تا دیگر بوی بد از آنها منتشر نشود.

جمع بندی

مایع بوگیر فاضلاب یک روش فوری برای رفع بوی بد فاضلاب از محیط است که این کار را به خوبی انجام می دهد. برای رفع بوی بد به کمک مایع بوگیر باید طبق دستورالعمل ارائه شده عمل کنید تا بوی بد محیط از بین برود. البته بوی بد برای همیشه رفع نمی شود بلکه موقتا رفع شده و پس از مدتی دوباره محیط را در بر می گیرد. برای رفع همیشگی بوی بد باید عامل ایجاد آن را از بین ببرید.

شرکت تاسیسات فنی کاوه متخصص در امور فنی و تاسیساتی ساختمان نظیر لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله، تخلیه چاه، حفر چاه، رفع نم ساختمان و … است که به صورت شبانه روزی در خدمات ساکنین عزیز تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *