خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

چطور از پودر لوله بازکن چنته استفاده کنیم؟

در زمانی که لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده و اختلال در عبور آب در آن ایجاد شده است باید با روش های مختلف گرفتگی ایجاد شده را رفع نمود. ساده ترین راه که افراد عموما از آن استفاده می کنند تماس با شرکت لوله بازکنی یا تکنسین این کار است. اما روش های دیگری هم برای حل مشکل وجود دارد. روش های مختلف رفع گرفتگی لوله می تواند در رسیدن به این مهم موثر باشد. استفاده از پودر لوله بازکن که برخی آن را چنته می گویند می تواند تا حد زیادی موثر باشد. 

در کنار روش های مختلف لوله بازکنی استفاده از محصولات شیمیایی و اسیدی هم کاربری بسیاری دارد. خیلی از افراد در خانه خود یک محلول لوله بازکنی دارند که در صورت بروز هر نوع مشکل گرفتگی لوله از آن استفاده می کنند. اما تمام محصولات اسیدی لوله بازکنی محلول نیستند. در کنار محلول های لوله بازکنی پودر لوله بازکن هم وجود دارد که می تواند همپای محلول در گرفتگی لوله ها موثر باشد. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد پودرهای لوله بازکنی یا همان چنته صحبت کنیم.

گرفتگی لوله های فاضلاب

در ساختمان های ما گرفتگی های بسیاری در لوله های فاضلاب ایجاد می شود که بسیاری از آنها دلایل مشخصی دارد. معمولا مقصد اصلی خود ساکنین هستند چون اجازه می دهند آشغال یا مواد زائد وارد لوله شده و در آن گرفتگی ایجاد کند. در واقع علت اصلی همه گرفتگی های لوله ورود مواد یا اشیاء زائد و اضافی به داخل لوله ها می باشد. لوله های فاضلاب قطر مشخصی دارند و این قطر مخصوص عبور آب و فاضلاب تعیین شده است.

اگر ماده ای غیر از آب وارد لوله شود ممکن است در قسمت های خمیده و سیفون آن به دام افتاده و مسیر لوله را مسدود کند. پوست تخمه، تفاله چای، باقی مانده غذا، دستمال کاغذی، مو، چربی و روغن، صابون، فضولات و مدفوع، کاغذ، کارتون، خاک، سنگ، آجر، سیمان، قیر، کلید، گوشی و … برخی از اشیاء و زباله هایی هستند که عمدا وارد لوله فاضلاب شده و در آن گرفتگی ایجاد می کنند. برخی از این اشیاء با ارزش هستند اما با افتادن آنها در لوله فاضلاب توالت دیگر فرد آن را رها کرده و می رود. در حالی که باقی ماندن آن در لوله می تواند مشکلات گرفتگی لوله را در آینده ایجاد کند.

بهترین راه برای حل مشکل و جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده از صافی های مخصوص است. برای سینک ظرفشویی صافی های مخصوصی وجود دارد که از ورود زباله به داخل لوله جلوگیری می کند. برای کفشورها هم چنین صافی هایی وجود دارد که در صورت استفاده از آنها تا حد زیادی از مشکلات گرفتگی لوله و لوله بازکنی در امان خواهید بود.

چنته یا پودر لوله بازکنی چیست؟

یکی از انواع محصولات مخصوص رفع گرفتگی لوله پودر لوله بازکن است که برخی به آن چنته می گویند. چنته یک پودر است که خاصیت شیمیایی دارد و در صورت مخلوط شدن با آب همچون یک اسید لوله بازکنی عمل کرده و گرفتگی لوله را باز می کند. استفاده از پودر لوله بازکنی همچون استفاده از محلول لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله موثر می باشد. البته باید توجه داشته باشید که هر نوع گرفتگی با استفاده از محلول یا پودر چنته باز نمی شود. تنها گرفتگی هایی قابل رفع با چنته هستند که ساده باشند. مثلا گرفتگی فاضلاب حمام در صورتی با پودر باز می شود که ناشی از ورود مو، چربی و دستمال کاغذی باشد.

گرفتگی سینک ظرفشویی هم به همین صورت است و این نوع گرفتگی در صورتی با محلول یا پودر لوله بازکن باز می شود که گرفتگی آن ناشی از ورود باقی مانده غذا ها یا جرم گرفتن لوله باشد. در این صورت است که می توانید از پودر مخصوص لوله بازکنی استفاده نموده و گرفتگی لوله را به راحتی باز کنید.

آموزش رفع گرفتگی لوله با استفاده از پودر لوله بازکنی چنته

لوله های فاضلاب پس از مدتی استفاده در خود جرم و رسوب می گیرند که در نهایت باعث مسدود شدن آنها می شود. فاضلاب حاوی مواد مختلفی همچون روغن، چربی، رسوب، زباله، کف و … است که هر کدام از این مواد در صورت تماس با لوله می تواند در آن جرم و رسوب ایجاد نماید. برای جلوگیری از رسوب گرفتگی لوله ها و یا از بین بردن رسوب ایجاد شده در آنها می توان از محلول های مخصوص لوله بازکنی یا پودر لوله بازکن استفاده نمود. استفاده از پودر لوله بازکن تا حد زیادی می تواند از ایجاد گرفتگی در لوله ها جلوگیری نماید.

روش استفاده از پودر همچون محلول است. ابتدا یک محصول پودری لوله بازکنی تهیه می کنید. سپس مقداری از آن را طبق دستورالعمل نوشته شده روی محصول برداشته و در داخل لوله خالی می کنیم. این پودر با آب داخل لوله تماس پیدا کرده و جداره آن را شستشو می دهد. همچنین می توانید از راهنمای نوشته شده روی محصول هم کمک گرفته و طبق آن عمل کنید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید آب را باز کنید تا جرم های شسته شده توسط چنته به کلی از بین بروند تا لوله کاملا پاکسازی شود.

باید توجه داشته باشید که استفاده از پودر یا محلول های لوله بازکنی در عین حال که بسیار موثر و مفید هستند می تواند مضر و خطرناک هم باشند. این پودرها مزایا و معایبی دارند که پیش از مصرف آنها باید از این مزایا و معایب اطلاع داشته و سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

مزایا و معایب پودر چنته

یکی از مضرات این محصولات خاصیت اسیدی و شیمیایی بودن آن می باشد. این خاصیت باعث می شود که به سلامت انسان صدمه وارد شود. در صورت تماس محصول با پوست یا استنشاق بخار آن ممکن است صدمات جدی به سلامت انسان وارد شود. همچنین استفاده زیاد از پودر یا محلول لوله بازکنی ممکن است باعث پوسیدگی لوله فاضلاب شود.

در عین حال این پودر مزیتی دارد که در بسیاری از دیگر لوله بازکن ها وجود ندارد و آن قدرت بالا در از بین بردن گرفتگی و شستن لوله ها می باشد. این لوله بازکن توانایی دارد گرفتگی های از نوع ذرات مواد غذایی، چربی ها و مو که در لوله ایجاد شده است را به راحتی از بین برده و لوله را باز کند. 

یکی دیگر از معایب چنته وارد آمدن خسارت به لوله فاضلاب می باشد. محلول های لوله بازکن هم دقیقا این عیب را دارند که در صورت استفاده زیاد از آنها ممکن است باعث از بین بردن لوله و سوراخ شدن آن شوند. پس باید در استفاده از این محلول ها دقت کافی را داشته و زیاده روی نکنیم.

دیگر روش های لوله بازکنی جایگزین چنته

همانطور که می دانید چنته و محلول های لوله بازکن تنها روش رفع گرفتگی لوله های فاضلاب نیستند. این روش ها گرچه ساده ترین روش برای رفع گرفتگی لوله در خانه است و هر فردی می تواند بدون تخصص و تجربه با آنها لوله بازکنی انجام دهد اما روش های بهتری نسبت به آنها وجود دارد که تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن گرفتگی ها دارد. یکی از این روش ها استفاده از فنر لوله بازکنی است. 

بهترین، ساده ترین و مطمئن ترین و در عین حال بی خطرترین روش برای رفع گرفتگی لوله استفاده از فنر لوله بازکنی یا همان ژنراتور است. موتور برقی لوله بازکنی یا همان فنر لوله بازکن وسیله ای مناسب برای باز کردن انواع گرفتگی های لوله فاضلاب است که توسط تمام سرویس کاران لوله بازکنی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله مفید توانایی دارد هر نوع گرفتگی را در هر نوع لوله فاضلاب باز کند.

در این مطلب روش های رفع گرفتگی لوله به شما آموزش داده شد. اگر مشکلی در خصوص این روش لوله بازکنی داریم می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین در صورتی که نیاز به لوله بازکنی داشته باشید می توانید از خدمات ارزان و فوری ما بهره مند شوید.

3 پاسخ به “چطور از پودر لوله بازکن چنته استفاده کنیم؟”

  1. آخه خداییش الان دیگه کی از این چیزها استفاده میکنه، گرفتگی لوله که به این راحتی ها با پودر باز نمیشه. من تجربه زیادی دارم در مورد گرفتگی لوله فاضلاب. اگر گرفتگی با تلمبه باز نشه دیگه با پودر و این چیزها باز نمیشه یعنی احتمالش کمه که باز بشه و اگر هم بشه دوباره میگیره راه حل اینه که فنر بندازید یا فنر دستی خودتون بنازید یا زنگ بزنید چاه بازکنی بیاد اینقدر خودتون رو اذیت نکنید با این چیزها

  2. مدیر لوله بازکنی کاوه جهت اطلاع شما که اعلام کردید خدمات لوله بازکنی شهرک غرب رو ارائه می کنید تقاضا دارم تمرکز بیشتری در مناطق شهرک غرب داشته باشید چراکه هم وسعت مناطق تحت عنوان شهرک غرب زیاده و هم نیاز به سرویسکاران لوله بازکنی در این مناطق بیشتر از نقاط دیگر تهران است ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *