خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

وجود کرم در کاسه توالت

علت وجود کرم سیاه در توالت و دستشویی + روش از بین بردن آن

وجود کرم در کاسه توالت

حشرات موجود در توالت هم برای خود داستانی دارد. سوسک و هزارپا که معرف حضور همه است. کرم سیاه اما برای خیلی ها جدید است. کرم های سیاه رنگی که اندازه های کوچک و بزرگی دارند و در داخل کاسه توالت برای خود جولان می دهند. گاهی زیر سنگ توالت لانه می کنند و گاهی با وقاهت در جلوی چشم شما رژه می روند.

برای کشتن و از بین بردن این کرم های ریز و درشت داخل دستشویی روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از شرکت خدمات فنی کاوه معرفی شده است. اما پیش از آن لازم است از دلایل وجود کرم در توالت و دستشویی اطلاع پیدا کنید و پس از آن برای ریشه کن کردن آنها اقدامی جدی کنید. 

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.  

کرم ریز داخل دستشویی دقیقا چیست؟

در محیط توالت کرم های مختلفی دیده شده است. کرم های ریز و درشت با طول و رنگ های متفاوت که هر کدام با دیگری تفاوت دارد. شایع ترین کرم های موجود در توالت عبارت اند از:

– کرم سیاه و قرمز: کرم های سیاه یا قرمز رنگی که در برخی موارد طول زیادی دارند که حتی به طول هزار می رسد. برخی موارد هم کرم فاضلاب کوتاه است و شبیه به کرم خاکی است. کرم فاضلاب ممکن است رنگ و شکل دیگری هم داشته باشد. طول و پهنای این کرم ها می تواند زیاد یا کم باشد. کرم فاضلاب در محیط های آلوده پرورش پیدا می کند و در چنین محیطی به زندگی ادامه می دهد. کرم سیاه معمولا در فصل تابستان در کاسه توالت ایرانی یا فرنگی دیده می شود.

– کرم قهوه ای: این کرم ها که قطر زیاد و طول کمی دارند لارو مگس فاضلاب هستند که توسط این حشره تخم گذاری شده است. این نوع کرم ها از نظر ظاهر بدن بیشتر به هزارپا شبیه است. این لاروها که بر اثر آلودگی محیط بوجود می آیند پس از مدتی تبدیل به مگس فاضلاب شده و به پرواز در می آیند.

انواع کرم های داخل کاسه توالت

– کرم سفید: کرم های سفید یا کرم رنگ با پهنای کم و طول زیاد احتمال زیاد کرم انگل هستند که از بدن افراد خارج شده است. کرم انگل در روده انسان پرورش پیدا می کند و از طریق مدفوع وارد کاسه توالت شده و در قسمت های حاشیه ای آن به زندگی ادامه می دهد.

چرا داخل کاسه توالت کرم های ریز وجود دارد؟

وجود کرم های ریز و درشت در داخل کاسه توالت یا اطراف دستشویی دلایل مختلفی دارد. این بستگی به نوع و اندازه کرمی دارد که در داخل توالت مشاهده کرده اید. اما به طور کلی کرم های دستشویی به دلایل زیر در توالت دیده می شوند.

– بیماری های انگلی افراد: افرادی که گرفتار بیماری های انگلی هستند در روده خود کرم انگل دارند که اشکال و اندازه های مختلفی دارد. این کرم ها با مدفوع از بدن فرد خارج شده و داخل کاسه توالت می افتد. همین کافیست تا کرم انگل بتواند در زیر کاسه توالت لانه کرده و مدتی زندگی کند. 

– آلودگی محیط توالت: آلوده بودن محیط سرویس بهداشتی و دستشویی باعث می شود فضا برای پروش حشرات فاضلابی مهیا می کند. سوسک فاضلاب، هزارپا، مگس فاضلاب و کرم فاضلاب حشراتی هستند که محیط های آلوده و مرطوب را دوست دارند و به طور ذاتی جذب به این محیط ها می شوند. مگس و کرم فاضلاب دو حشره ای هستند که در آلودگی و کثیفی توالت بوجود می آیند و پرورش پیدا می کنند. اگر محیط دستشویی کثیف باشد فضا برای ایجاد کرم فاضلاب بسیار مناسب است. 

روش های از بین بردن کرم فاضلاب موجود در توالت

جهت کشتن و از بین بردن کرم فاضلاب و کرم های رنگارنگ داخل توالت چند روش وجود دارد. این روش ها به عامل ایجاد کننده کرم بستگی دارد که در ادامه معرفی شده است.

– مراجعه به پزشک و مصرف دارو (کرم انگل)

اگر کرم های موجود در توالت از نوع کرم انگلی باشند مشخص است که یکی از اعضای خانواده گرفتار بیماری انگلی شده است و در روده او کرم ایجاد شده است. لازم است با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش مدفوع از وجود انگل در روده مطمئن شده و سپس اقدام به مصرف داروهای ضدانگل نماید. این اصلی ترین کار برای از بین بردن کرم های انگلی موجود در روده است. پس از از بین رفتن کرم انگل روده باید برای نظافت و پاکسازی دستشویی هم اقدام شود.

تمیز کردن و برق انداختن سنگ توالت

– شستشوی توالت با شوینده قوی

برای کشتن انواع کرم فاضلاب و کرم انگلی موجود در دستشویی می توان با استفاده از شوینده های قوی، سنگ توالت را کاملا شست و برق انداخت. شوینده و جرم گیرهای مخصوص توالت برای این کار مناسب هستند چون هم توالت را به خوبی تمیز می کنند و هم کرم فاضلاب و حشرات دیگر وجود در توالت را می کشند. برای دستیابی به نتیجه رضایت بخش باید تمام بخش های کاسه توالت از جمله زیر آن و درزهای احتمالی به خوبی با شوینده شیمیایی شسته شود.  

– استفاده از سم حشره کش

روش بهتر و قوی تر جهت از بین بردن کرم سیاه دستشویی استفاده از سم مخصوص حشرات است. می توانید از بازار یک عدد سم مایع حشره کش یا اسپری حشره کش تهیه کنید و با آن به سراغ کرم های سیاه و سفید دستشویی بروید. به خوبی قسمت های داخلی و درزها را سم پاشی کنید تا هیچ حشره و کرمی در آنجا باقی نماند.

نکته مهم: پس از پایان کار و از بین رفتن کامل کرم های فاضلابی لازم است نظافت محیط به خوبی حفظ شده و به صورت مداوم توالت و دستشویی تمیز شود تا فضا برای ایجاد مجدد کرم فاضلاب مهیا نباشد. 

جمع بندی

کرم سیاه و سفید موجود در دستشویی معمولا به دو دلیل ایجاد می شود. یکی آلودگی توالت و دیگری بیماری انگلی افراد. برای پیدا کردن علت اصلی و از بین بردن کرم دستشویی باید هم بیماری انگلی افراد بررسی شود و هم نظافت سرویس بهداشتی به خوبی انجام شود تا دلیلی برای وجود کرم در کاسه توالت وجود نداشته باشد. پس از این می توان با سم پاشی دقیق سنگ توالت باقی مانده کرم های توالت را از بین برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *