خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

نصب توالت فرنگی

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی؛ معرفی ۴ روش بدون تخریب و با تخریب

نصب توالت فرنگی

برای افراد دارای ناتوانی جسمی مثل سالمندان استفاده از توالت فرنگی بسیار آسان تر از توالت ایرانی است و این دست از افراد نیاز به نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی خود دارند در حالی که سرویس بهداشتی کوچک است و توالت ایرانی فضای سرویس بهداشتی را اشغال کرده است. برای حل این مشکل باید به فکر تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بود.

روش هایی جهت تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی وجود دارد که به شما اجازه می دهد بدون تخریب سرویس بهداشتی بتوانید توالت فرنگی را روی توالت ایرانی نصب کنید. بیایید با هم این روش های را بررسی کنیم.

هدف از تبدیل توالت ایرانی به فرنگی چیست؟

از دیرباز نصب توالت فرنگی در ایران، اغلب در هتل ها و ساختمان هایی که با افراد خارجی سروکار داشتند انجام می شد. اما با گذشت زمان و کسب اطلاعات مفید از ناحیه مردم در زمینه توالت فرنگی، تقاضا برای نصب این نوع کاسه توالت افزایش یافت. از جمله اطلاعات مفیدی که مردم را مجاب به استفاده از توالت فرنگی کرده است، می توان به مناسب بودن آن برای افراد سالمند، معلول و یا افرادی که دارای بیماری های خاص استخوانی مثل زانودرد، روماتیسم، آرترزو و … هستند، اشاره کرد.  

این تقاضا تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر تمام پیمانکاران ساختمانی برای سرویس بهداشتی های بزرگ، همزمان از هر دو توالت ایرانی و فرنگی استفاده می کنند. اما به ناچار در سرویس های با مساحت کوچک از توالت های ایرانی استفاده می کنند. افرادی که دارای سرویس های کوچک هستند و یا نیاز به استفاده طولانی مدت از توالت فرنگی دارند به دنبال تبدیل توالت ایرانی به فرنگی هستند.

روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

اگر فضای سرویس بهداشتی شما از متراژ مناسبی برخوردار است، بدون هیچ دغدغه ای می توانید هم از توالت ایرانی استفاده کنید و هم از توالت فرنگی. اما اگر به هر دلیلی دوست نداشتید از توالت ایرانی استفاده کنید، روش هایی برای تبدیل آن به توالت فرنگی (حتی در مساحت های کوچک) وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

– استفاده از توالت فرنگی سیار

از جمله ساده ترین، سریعترین و کم خرج ترین راه ها برای راه اندازی توالت های فرنگی، خرید و استفاده از توالت فرنگی آماده یا سیّار است. این نوع از توالت فرنگی علاوه بر وزن کم (که حمل و جابجایی آن را برای شما سهل و آسان می کند)، سرعت بسیار بالایی نیز در راه اندازی و اجرا دارد. از این رو پیشنهاد می شود افرادی که مستأجر هستند، حتماً از این محصول استفاده کنند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به استفاده آن، بدون نیاز به کمترین کَنده کاری و کثیف کاری دستشویی اشاره کرد که این موضوع علی الخصوص برای خانم های خانه بسیار مهم و حیاتی است.

صندلی توالت فرنگی سیار

برای خرید توالت فرنگی آماده می توانید از طریق مراکز پخش و فروش تجهیزات پزشکی در سراسر ایران اقدام کنید. شما با حضور در این مراکز می توانید با توجه به سلیقه خود، بهترین و مناسب ترین توالت فرنگی سیار را از نظر طرح، شکل و اندازه برای خود تهیه کنید.

طرز استفاده از این محصول هم به این صورت است که بعد از تهیه و حمل آن به محل مورد نظر، قطعات آن را طبق کاتالوگی که همراه محصول است، بهم وصل کنید تا توالت فرنگی شکل طبیعی خود را بدست آورد. سپس توالت فرنگی را طوری روی توالت ایرانی قرار دهید که دهانه خروجی کاسه آن، دقیقاً در راستای کاسه توالت ایرانی قرار گیرد. حالا همه چیز برای استفاده از توالت فرنگی آماده است.

– نصب توالت فرنگی تاشو در سرویس بهداشتی

همانطور که بیان شد با افزایش تقاضا در زمینه توالت فرنگی، شرکت ‌های تولیدکننده توالت فرنگی نیز دست بکار شدند و اقدام به طراحی و ساخت نسل های جدیدتر و متنوع از این محصولات کردند. یکی از این محصولات جذاب، توالت فرنگی تاشو است. این نوع توالت فرنگی بدون نیاز به تخریب، به راحتی روی دیوار نصب می ‌شود و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌ کند.

توالت تاشو خصوصیات مختلفی مثل قابلیت تنظیم در ارتفاع، مقاومت بالا، سرعت در اجرا، کاربری آسان و شستشوی راحت را دارد. این محصول توسط یک فنر بسیار نرم باز و بسته می شود و برای نشستن بر روی آن از دو بازویی که به عنوان تکیه گاه تعبیه شدند، کمک بگیرد. از طرفی می توان ارتفاع آن را نیز به میزان دلخواه تنظیم کرد. همچنین توانایی تحمل وزنی بالغ بر ۱۳۰ کیلوگرم را دارد.

مراحل راه اندازی این نوع توالت به این صورت است که ابتدا اقدام به تهیه توالت تاشوی مورد نظر می کنید. سپس اگر خودتان جزو افرادی هستید که از پس کارهای فنی برمی آید، با مطالعه کاتالوگ اقدام به نصب آن کنید. اما اگر نسبت به مسائل فنی غریبه هستید، حتماً از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید. این توالت فرنگی به صورت کشویی باز و بسته می ‌شود و بهترین محل برای نصب آن، بالای توالت ایرانی است. به این ترتیب، افرادی که تمایل به استفاده از توالت فرنگی دارند، از آن استفاده می کنند و در عین حال، امکان استفاده از توالت ایرانی نیز برای سایرین فراهم است.

– تبدیل دائمی توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

این روش، سبکی ایده‌آل است برای افرادی که به دنبال کمتر هزینه کردن هستند. در این روش، نیاز به تخریب و بازسازی سرویس بهداشتی وجود ندارد، چراکه تا حدی زیادی ساختار و تجهیزات موجود در توالت ایرانی حفظ شده و مجدد از آن استفاده می‌ شود. از مزایای این روش می توان به جمع آوری توالت فرنگی و تبدیل مجددِ آن به توالت ایرانی اشاره کرد.

نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی (بدون تخریب)

مراحل کلی کار به این صورت است که ابتدا فضای توالت ایرانی را دقیق اندازه گیری کنید تا محل نصب توالت فرنگی مشخص شود. سپس اقدام به خرید توالت فرنگی متناسب با آن کنید. در این مرحله با استفاده از مصالح مناسب مثل سرامیک، سنگ، پلاستیک و یا کفپوش ‌های مخصوص، گودی توالت ایرانی را به طور کامل یا جزئی بپوشانید. لوله‌ های آب سرد و گرم و لوله فاضلاب توالت ایرانی را به توالت فرنگی متصل کنید. حال توالت فرنگی را در محل تعیین شده از قبل، ثابت و نصب کنید. در پایان تمامی اتصالات و درزها را به طور کامل آب ‌بندی کنید تا از نشتی آب جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید که اگر در انجام این کارها تخصص ندارید، حتماً از یک فرد باتجربه و ماهر در این زمینه استفاده کنید.

– تبدیل دائمی توالت ایرانی به فرنگی با تخریب

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با تخریب، روشی ماندگار و باکیفیت برای نصب توالت فرنگی است که دارای مزایا و معایب متعددی است. نصب استاندارد و اصولی، ایجاد تنوع در طراحی و افزایش طول عمر توالت فرنگی از جمله مزایای این روش است. شما با تخریب توالت ایرانی می توانید لوله کشی اصولی را نسبت به توالت فرنگی انجام دهید و با عایق کاری مناسب، از احتمال نشتی و نم نیز جلوگیری کنید. همچنین با تغییر کاشی ها و سرامیک ها، می توانید یک تغییری در دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز رقم بزنید.

از طرفی هزینه های بالا، زمان بر بودن اجرا، ایجاد سروصدا و گردوخاک از جمله معایب این روش محسوب می شود که این روش را به گزینه‌ مناسب برای همه افراد تبدیل نمی‌ کند. بنابراین اگر شما مالک ساختمان (مسکونی یا تجاری) هستید و قصد دارید به طور دائم از توالت فرنگی استفاده کنید، تخریب توالت ایرانی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که این کارها باید تنها توسط افراد خبره در این حرفه انجام شود تا بعداً پشیمانی برای شما به بار نیاورد.

مراحل تبدیل کردن توالت ایرانی به توالت فرنگی

به یاد داشته باشید که انتخاب نوع توالت فرنگی، می تواند نقش مهمی در تعیین روش نصب و اجرای آن داشته باشد. خیلی از مواقع پیش آمده که افراد بدون در نظر گرفتن عواقب کار و فاکتورهای لازم برای خرید توالت فرنگی (مثل فضا و محل نصب آن)، با سلیقه خود اقدام به خرید توالت کرده اند که بعداً نارضایتی را برای آنها به همراه داشته است.

به هر حال برای تعویض توالت ایرانی به فرنگی، دو روشِ باتخریب و بدون تخریب وجود دارد که هر دو مورد نسبت به روش های دیگر گران تر هستند. از طرفی به غیر از چند مورد، تفاوت چندانی هم در مراحل نصب و اجرا با هم ندارند. در روش تخریبی، توالت ایرانی به طور کامل تخریب می شود که بعضاً امکان خرابکاری بیشتر نیز وجود دارد. چراکه علاوه بر سنگ کاسه توالت، نیاز به تعویض کاشی و سرامیک ها نیز پیدا می شود. اما در روش غیرتخریبی، دیگر سرویس ایرانی و سرامیک های کف تخریب نمی شوند. بلکه با استفاده از تجهیزات نوین، توالت فرنگی به صورت شکیل و استاندارد بر روی همان توالت ایرانی نصب می شود.

به هر حال مراحل تبدیل توالت ایرانی به فرنگی عبارت است از:

  • برداشتن کاسه توالت ایرانی (روش تخریبی)
  • انسداد موقت لوله های فاضلاب به منظور جلوگیری از ورود مصالح ساختمانی (روش تخریبی)
  • لوله کشی جدید فاضلاب بر اساس عملکرد توالت فرنگی (هر دو روش)
  • قیرگونی و عایق بندی کف (هر دو روش)
  • جانمایی و تثبیت کاسه توالت فرنگی (هر دو روش)
  • کاشی و سرامیک کاری احتمالی (روش تخریبی)
  • آب بندی توالت فرنگی (هر دو روش)

کدام روش برای داشتن توالت فرنگی بهتر است؟

حتماً تا به حال متوجه شدید که دو روش ابتدایی نصب توالت فرنگی (توالت آماده و تاشو)، به دلیل عدم تخریب دستشویی، از نظر قیمتی هزینه بَر نیستند و برای افرادی که مشکلات اقتصادی دارند بسیار مناسب است. اما دو روش بعدی (تخریبی و غیرتخریبی)، به دلیل تخریب و یا استفاده از لوازم و ابزار متنوع، هزینه بیشتری دارند که برای افراد متنول مناسب تر است. بنابراین اینکه بخواهیم بگوییم کدام روش بهترین روش است، در وهله اول بستگی به میزان هزینه ای دارد که شما می خواهید صرف کنید.

قطعاً از نظر رعایت اصول، استانداردهای لازم و همچنین بهداشتی فردی و محیطی، روش تخریبی بهترین روش است. اما آیا شما حاضر هستید هزینه سنگینی را تقبّل کنید؟ مثلاً اگر منزل اجاره ای دارید، برای استفاده از توالت فرنگی اصلاً نیازی به تخریب منزل صاحبخانه ندارید که بخواهید هزینه های اضافی برای خود بتراشید. بلکه با یک توالت سیار هم کار شما راه می افتد.

به هر ترتیب توالت فرنگی آماده به جهت سادگی، سبکی و قدرت جابجایی بالا، بهترین گزینه برای افراد کم درآمد، خصوصاً مستأجرین است که بتوانند در خانه خود از توالت فرنگی استفاده کنند. دومین روشی که افراد به راحتی می توانند صاحب توالت فرنگی شوند، استفاده از توالت فرنگی تاشو است. این توالت دارای قطعات و اجزای بیشتری نسبت به توالت سیار است و نیاز به نصب بر روی دیوار دستشویی نیز دارد. به همین دلیل قیمت این محصول نسبت به محصول قبلی بیشتر است.

حال اگر شما نیاز به یک توالت فرنگی دائمی دارید و فضای دستشویی شما هم به قدری بزرگ نیست که بتوانید همزمان از هر دو توالت استفاده کنید. بهترین روش برای شما استفاده از توالت فرنگی غیرتخریبی است. اما اگر سرویس بهداشتی بزرگی دارید و از نظر مالی هم دچار هیچ مضیقه ای نیستید، بهترین روش برای شما استفاده از روش تخریب توالت ایرانی است.  البته به یاد داشته باشید که می توانید به صورت همزمان از هر دو توالت ایرانی و فرنگی هم استفاده کنید.

کلام آخر

نکته مهمی که در ارتباط با تبدیل توالت ایرانی به فرنگی لازم است بدانید، این است که با توجه به تنوعی که این محصولات در بازار دارند، انتخاب هر یک از آنها، نقش تعیین کننده ای در اتخاذ روش نصب دارند. به عنوان مثال برای انتخاب توالت فرنگی مناسب باید شرایط و فضای سرویس بهداشتی (اعم از کوچک یا بزرگ بودن) و … را در نظر گرفت تا در آینده پشیمانی به بار نیاورد.

از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از خرید هر نوع توالت فرنگی، با کارشناسان این فن تماس داشته باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. شرکت خدمات فنی کاوه با در اختیار داشتن تیم پشتیبانی قوی که متشکل از افرادی دلسوز، صبور و متعهد هستند، در هر ساعت از شبانه روز آماده است تا به سؤالات و نظرات شما در خصوص لوله بازکنی و مسائل مربوط به سرویس بهداشتی پاسخ دهد. یکی از این مسائل، همین مسئله انتخاب نوع توالت فرنگی است که به منظور کاهش هزینه های اضافی، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *