خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

چاه بست توالت فرنگی

چاه بست توالت فرنگی: چرا برای توالت فرنگی چاه بست تولید نشده است؟

چاه بست توالت فرنگی

چاه بست، همان درب پلاستیکی که در دهانه چاه توالت نصب می شود حالا برای خیلی ها جز ملزومات شده است طوری که برای توالت فرنگی هم نیاز به چاه بست دارند و بدون آن نمی توانند شب سر راحت بر زمین بگذارند. در حالی که چاه بست مختص توالت ایرانی است و با ساختار توالت فرنگی سازگاری ندارد. اگر در گوگل یا دیجی کالا هم جستجو انجام دهید محصولی با عنوان «چاه بست مخصوص توالت فرنگی» پیدا نخواهید کرد.

در این مطلب به صورت اختصاصی در مورد چاه بست توالت فرنگی بحث شده و نیاز یا عدم نیاز توالت فرنگی به چاه بست مورد بررسی قرار گرفته است. اگر ساعت ها به دنبال پیدا کردن یک چاه بست مناسب برای توالت فرنگی بوده اید این مطلب مخصوص شماست. آن را تا انتها مطالعه کنید تا پاسخ خود را دریافت نمایید. با ما همراه باشید.

آیا هیچ نوع چاه بستی برای توالت فرنگی در بازار وجود دارد؟

خیر، در بازار هیچ نوعی از چاه بست وجود ندارد که مخصوص توالت فرنگی باشد. اگر در اینترنت یا فروشگاه های آنلاین مثل دیجی کالا هم جستجو انجام دهید چیزی با عنوان چاه بست توالت فرنگی پیدا نخواهید کرد. این که تاکنون هیچ نوعی از چاه بست برای توالت فرنگی ساخته نشده است در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد. شاید هم برخی افراد تصور کنند که این نوع چاه بست در خارج وجود دارد و تنها در ایران است که این محصول پیدا نمی شود!

اما اگر موضوع را با دقت بررسی کنیم و کاربردهای چاه بست را مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که اصلا توالت فرنگی نیازی به چاه بست ندارد. چاه بست وسیله ای است که مخصوص توالت ایرانی ساخته شده و با ماهیت و ساختار این نوع از سنگ توالت سازگاری دارد. به عبارتی کاربرد چاه بست تنها با ماهیت توالت ایرانی سازگاری دارد و هیچ تناسبی میان آن و توالت فرنگی وجود ندارد. لذا استفاده از چاه بست روی توالت فرنگی بی معنی است.

در ادامه دلایل قانع کننده ای برای این ادعا آورده ایم.

۳ دلایل برای این که توالت فرنگی نیازی به چاه بست ندارد

این که گفتیم توالت فرنگی ذاتا نیازی به چاه بست ندارد بی اساس نیست؛ برای آن دلایل قانع کننده ای داریم. در اینجا چند دلیل منطقی آورده شده که نشان می دهد واقعا نیازی نیست روی توالت فرنگی چاه بست نصب شود.

۱. درب توالت فرنگی زشتی کاسه توالت را می پوشاند

یکی از اهداف اصلی برای نصب چاه بست در کاسه توالت پوشاندن فضای تاریک و زشت داخل چاه توالت است. سیفون توالت که به آن چاه توالت گرفته می شود پر از مدفوع و فضولات است که فضای زشت و زننده ای برای بیننده ایجاد می کند. با نصب درپوش روی چاه توالت جلوی دیدن آن گرفته می شود.

پوشاندن کاسه توالت با بستن درب

اما توالت فرنگی خود درب بزرگی دارد که پس از استفاده از توالت به راحتی بسته می شود و به کلی کاسه توالت را می پوشاند. در این حالت دیگر کسی چشمش به داخل کاسه توالت فرنگی نمی افتند که بخواهد با دیدن عمق چاه توالت حالش دگرگون شود.

۲. سیفون قوی توالت فرنگی اجازه عبور سوسک را نمی دهد

هدف دیگری که برای نصب چاه بست در توالت ایرانی وجود دارد جلوگیری از خروج سوسک و حشرات از فاضلاب است. اگرچه خیلی از توالت ها سیفون دارند و عملا نیازی به نصب چاه بست برای بستن راه سوسک ها ندارند اما بعضا توالت های قدیمی وجود دارند که سیفون ندارند یا سیفون آنها دارای مشکل است. در این موارد نصب چاه بست بسیار مفید خواهد بود.

در مورد توالت فرنگی اما اینطور نیست. همه توالت فرنگی ها چه قدیمی و چه جدید در خود سیفون قوی و طولانی دارند که تحت هیچ شرایطی اجازه عبور سوسک و حشرات را نمی دهد. لذا نیازی هم به نصب چاه بست روی توالت فرنگی وجود نخواهد داشت.

۳. عمق کم سیفون توالت جلوی سقوط اشیاء را می گیرد

در توالت ایرانی چون عمق سیفون و چاه توالت زیاد است در صورت افتادن اشیاء به داخل آن شی تا انتهای لوله سقوط می کند. از یک سو شی داخل لوله گیر کرده و لوله را مسدود می کند و از سوی دیگر اشیاء ارزشمند از دست انسان می روند که این بیشتر آزاردهنده است.

اما در توالت فرنگی اینطور نیست چون عمق سیفون آن بسیار کم است. ساختار سیفون توالت فرنگی طوری است که عمق بسیار کم است و در صورت سقوط اشیاء داخل آن به راحتی می توان آنها را برداشت. حتی اشیاء سقوط کرده در سیفون آن هم، سر نمی خورند و در همان قسمت ابتدایی باقی می مانند. لذا از این جهت هم نصب چاه بست روی کاسه توالت فرنگی هیچ دستاوردی ندارد.

جمع بندی

چاه بست وسیله ای است که برای توالت ایرانی ابداع شده و تنها برای آن کاربرد دارد. ماهیت توالت فرنگی طوری است که در آن هیچ نیازی به نصب چاه بست وجود ندارد و همان ساختار سنگ توالت فرنگی کارکردهای چاه بست را در خود دارد.

با توجه به این که برای توالت فرنگی چاه بست وجود ندارد باید هنگام استفاده از آن دقت کنید که در صورت سقوط اشیاء به داخل کاسه توالت سریعا فلاش تانک را نکشید. ابتدا شی افتاده را بردارید و پس از آن فلاش تانک را بکشید تا سیفون باز شود. در غیر اینصورت احتمال گرفتگی سیفون توالت فرنگی وجود دارد و در صورت گرفتگی باید برای رفع آن با لوله بازکنی تماس بگیرید.

یک پاسخ به “چاه بست توالت فرنگی: چرا برای توالت فرنگی چاه بست تولید نشده است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *