خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

مگس فاضلاب چیست و چطور می‌توان آن را از بین برد؟

بعضا در توالت ها مشاهده می شود که مگس هایی ریز در کاسه توالت و اطراف آن حضور داشته و پرواز می کنند. این مگس های ریز که به مگس فاضلاب معروف هستند معمولا در توالت ها و مکانهای آلوده زندگی می کنند و با فضولات و فاضلاب تغذیه می کنند. اگر برای از بین بردن مگس فاضلاب تلاش کرده باشید می دانید که کشتن این حشرات ریز و موذی به این راحتی نیست و با کشتن تعدادی از آنها مشکل حل نمی شود. برای از بین بردن مگس توالت لازم از روش هایی خاص استفاده کنید تا موفق شوید.

مکس فاضلاب یکی از مشکلاتی است که برای خیلی ها ناشناخته است و حتی بعضی افراد حتی نام آن را هم نشنیده اند. اما زمانی که این مشکل در توالت یا سرویس بهداشتی ایجاد شود دیگر دامن گیر افراد می شود و فرد شاهد با حضور تعدادی حشره ریز در فاضلاب و توالت خواهد بود. این حشرات ریز به آرامی افزایش پیدا می کنند و در نهایت کل توالت را در بر خواهند گرفت. در برخی موارد این مگس های ریز از توالت و سرویس بهداشتی خارج شده و به ساختمان و منزل راه پیدا می کنند. 

مگس (پشه) فاضلاب چیست؟

همانطور که ذکر شد و از نام آن مشخص است مگس فاضلاب (که برخی آن را پشه نیز می گویند) یک حشره ریز و بسیار موذی همچون مگس می باشد که اندازه آن کمی کوچک تر است. این مگس در توالت ها و محل های دارای فاضلاب همچون سرویس بهداشتی زندگی می کند. تغذیه مگس فاضلاب از طریق فضولات و مدفوع انجام می شود و به همین دلیل دیده می شود که مگس های فاضلابی عموما در کاسه توالت یا اطراف آن قرار گرفته اند.

با توجه به این که محل زندگی مگس فاضلابی در مکان های آلوده به فاضلاب همچون توالت است از همین روی به آن مگس فاضلاب (یا پشه توالت یا پشه ریز دستشویی) گفته می شود. در عین حال این موضوع باعث می شود پشه های ریز دستشویی باعث انتشار آلودگی و کثیفی شود و حضور آن در محل و ساختمان آلودگی را به دنبال داشته باشد. دقیقا همچون سوسک ها که در فاضلاب و محل های کثیف زندگی کرده و رشد پیدا می کنند.

شکل ظاهری پشه توالت شبیه به مثلث است. یعنی زمانی که مگس فاضلاب در محلی نشسته باشد همچون یک مثلث سیاه است. مگس های توالت عموما روی فضولات و محل های فاضلابی قرار می گیرند و از آنها تغذیه خود را انجام می دهند. اما پس از تغذیه و برای استراحت در اطراف توالت و روی اشیاء نزدیک به فاضلاب می نشیند.

استفاده از حشره کش برای از بین بردن مگس فاضلاب

اگر تعدادی از این مگس ها را در توالت خود داشته باشید قطعا می دانید که مبارزه با آنها چندان آسان نیست. هر چقدر که از این مگس ها بکشید باز هم تعدادی در توالت وجود خواهند داشت. به نظر می رسد این مگس ها باز هم تولید شده و جای قبلی ها را می گیرند. در در واقع اصلا مگس های فاضلاب تمام شدنی نیستند. دقیقا مثل سوسک های ریز کابینت که هر چه آنها را می کشید باز هم هستند و تمام نمی شوند.

مگس فاضلاب - پشه ریز توالت

استفاده از حشره کش برای از بین بردن آنها هم کارساز نیست و حتی حشره کش های مخصوص مگس هم تاثیری روی این مگس های ریز نداشته و تعداد آنها را کاهش نمی دهد. این را تجربه نشان داده که استفاده از اسپری های حشره کش مخصوص هم تاثیر چندانی برای از بین بردن مگس توالت ندارد.

چیزی که مشخص است این که پشه های ریز دستشویی و توالت به دلیل فضولات و آلودگی های فاضلابی در آنجا تولید شده و تجمع کرده اند. پس بهتر است برای از بین بردن آنها ابتدا منشا آلودگی را رفع کنید. اگر در سیفون توالت فضولات و مدفوع باقی می ماند این مسئله می تواند عامل ایجاد مگس فاضلاب باشد. بهتر است پس از استفاده از توالت فلاش تانک را بکشید یا مقداری آب در چاه توالت خالی کنید تا فضولات سیفون و گاز حاصل از آنها توالت یا سرویس بهداشتی را به محیط جذاب این پشه ها تبدیل نکند.

برای از بین بردن مگس فاضلاب چه باید کرد؟

بهترین راه برای از بین بردن پشه های زیر توالت و دستشویی این است که منشا اصلی تولید آنها را پیدا کنید. اگر می دانید که آنها در توالت تولید پیدا می شکنند باید محل تولید آنها را سمپاشی کنید. باید تخم های مگس را که در توالت است از بین برده تا بتوانید مگس ها را ریشه کن کنید. برای این کار بهتر است از سموم کشاورزی استفاده کنید. سموم کشاورزی توانایی فوق العاده ای برای از بین بردن حشرات ریز و موذی همچون سوسک و مگس فاضلاب دارند.

سموم مایع را در ظرف شیشه شوی بریزد و سپس کل توالت و محل های منبع آلودگی را سمپاشی کنید. در صورتی که این کار انجام دهید می توانید مطمئن شوید که دیگر همه محل های آلوده به مگس سمپاشی شده و دیگر هیچ مگس فاضلابی در محیط باقی نمانده و امکان تولید مثل هم ندارد.

اگر با روش های فوق موفق به از بین بردن مگس های فاضلاب نشدید می توانید با ما تماس بگیرید. متخصصین شرکت کاوه ضمن ارائه مشاوره رایگان به شما در صورت لزوم در محل حاضر شده و مشکل شما را حل می کنند. شرکت خدمات فنی کاوه یکی از شرکت های موفق در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است که خدمات فوری و ارزانی را به مشتریان ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *