خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

جرم گیر قوی کاسه توالت

قوی ترین جرم گیرهای موجود در بازار برای سنگ توالت

جرم گیر قوی کاسه توالت

لکه های زرد و سیاهی که ماهی یک بار روی سنگ و کاسه توالت جا خوش کرده و خود نمایی می کنند برای خانم ها بسیار آزار دهنده است. استفاده مداوم از توالت و ریختن فضولات در کاسه توالت باعث سیاه شدن آن یا ایجاد لکه های زرد روی آن می شود. گاهی از بین بردن لکه و جرم های روی سنگ توالت کار آسانی نیست و اصلا با شوینده های معمولی قابل پاک شدن نیستند.

در این وضعیت تنها قوی ترین جرم گیر سنگ توالت است که می تواند حساب جرم و کثیفی های روی سنگ توالت را برسد و آنها را پاک کند. برای تمیز کردن لکه و جرم های رسوب کرده روی سنگ توالت شما هم باید دست به دامان جرم گیرهای قوی شوید. در ادامه بهترین و قوی ترین جرم گیرهای موجود در بازار معرفی شده اند که به کمک آنها می توانید به راحتی تمام جرم، رسوب و زردی روی سنگ توالت را از بین ببرید و آن را مثل روز اول برق بی اندازید. پس تا پایان با ما همراه باشید.  

علت ایجاد جرم و رسوب زرد و سیاه روی سنگ توالت چیست؟

قبل از معرفی شوینده های جادویی برای مبارزه با جرم و رسوب های کاسه توالت لازم است با علل ایجاد این جرم و رسوب ها آشنا شوید و بدانید دقیقا دارید با چه چیزی مقابله می کنید.

جرم زرد رنگ داخل کاسه توالت: به طور کلی زرد شدن کاسه توالت به دلیل تماس زیاد با ادرار است. ادرار غلیظ و زیاد از خود رسوبی زردرنگ داخل کاسه توالت ایجاد می کند و این رسوب زرد در گذر زمان شدیدتر شده و لکه زردرنگی داخل کاسه توالت ایجاد می کند.

جرم سیاه داخل کاسه توالت: سیاهی کاسه توالت (جرم سیاه رنگ) به دلیل تماس زیاد با مدفوع است. مدفوع هم همچون ادرار از خود رسوبی روی کاسه توالت ایجاد می کند که با هر بار استفاده از توالت این رسوب بیشتر شده و رنگ تیره تری پیدا می کند.

جرم سیاه روی سنگ توالت: سیاهی سنگ توالت (نه کاسه توالت) معمولا به دلیل ریختن آب کثیف یا گرد و خاک است. هر یک از این موارد اگر در طولانی مدت روی سنگ توالت قرار گیرند روی آن رسوب سیاه رنگ ایجاد می کنند. دقیقا مثل زمانی که با کفش یا دمپایی کثیف روی سرامیک شسته شده راه بروید!  

رسوب روی سنگ توالت: غیر از موارد فوق گاهی باقی ماندن آب در قسمت هایی از سنگ توالت باعث ایجاد رسوب و جرم روی آن می شود. این رسوب ناشی از سختی آب است که با تماس زیاد با سنگ توالت روی آن رسوب ایجاد می کند. کاملا شبیه به انتهای لیوان های چای که همیشه جرم دارد و علت آن هم باقی ماندن چای در ته لیوان است. 

قوی ترین جرم گیر و پاک کننده سنگ توالت

در بازار انواع و اقسام شوینده های شیمیایی با برندهای مختلف وجود دارد که همه آنها قدرت پاک کنندگی یکسانی ندارد و قوی نیستند. ما از میان این شوینده های توالت و سرویس بهداشتی بهترین و قوی ترین ها را بررسی کرده و در ادامه معرفی کرده ایم. 

– مایع جرم گیر

همانطور که می دانید جرم گیر مایعی است که به دلیل خاصیت شیمیایی و اسیدی که دارد در تماس با جرم و رسوب سطوح آن را را نرم کرده و از بین می برد. یکی از بهترین شوینده ها برای از بین بردن جرم و رسوب سنگ توالت همین مایع جرم گیر است. در ادامه تعداد از بهترین و مشهورترین مایع های جرم گیر موجود در بازار برای تمیزکردن سنگ توالت معرفی شده است.

  • جرم گیر من
  • جرم گیر گلرنگ
  • جرم گیر اکتیو
  • جرم گیر دوسی
  • جرم گیر گلشاد
  • جرم گیر رویا
  • جرم گیر تست
  • جرم گیر کلینیش
  • جرم گیر سرویس بهداشتی یوسان
از بین بردن لکه و سیاهی کاسه توالت

– مایع سفیدکننده (وایتکس)

از وایتکس یا مایع سفیدکننده بیشتر برای از بین بردن لکه روی لباس ها و از بین بردن جرم روی ظروف استفاده می شود اما مانعی ندارد که آن را برای برق انداختن سنگ توالت مورد استفاده قرار دهیم. مایع سفیدکننده در بسیاری از خانه ها وجود دارد و می توان با آن زردی و سیاهی کاسه توالت را از بین برد. ضمن این که در بازار سفیدکننده مخصوص سطوح هم وجود دارد که عملکرد بهتری روی جرم سطوح دارد. برندهای مشهور تولیدکننده این شوینده کاربردی در ادامه معرفی شده اند.  

  • سفیدکننده وایتکس (Whitex)
  • سفیدکننده دامستوس
  • سفیدکننده گلرنگ
  • سفیدکننده غلیظ اکتیو
  • سفیدکننده غلیظ تاژ
  • سفیدکننده اکتیو
  • سفیدکننده ثریا
  • سفیدکننده نویتکس
  • سفیدکننده کلینیش

– پودر تمیزکننده سطوح

پودر تمیزکننده سطوح نوعی دیگر از محصولات شوینده است که در کنار محصولات شوینده مایع تولید شده است و اتفاقا کارایی و قدرت بسیار بالایی در تمیزکردن سطوح و از بین بردن لکه و جرم آنها دارد. پودرهای تمیزکننده برای همه سطوح مناسب اند و می توان از آن برای تمیز کردن جرم سطوح سنگ دستشویی هم استفاده کرد. مشهورترین برندهای پودر تمیزکننده سطوح موجود در بازار عبارت اند از:

  • تمیزکننده سطوح رخشا
  • براق کننده سطوح معجزه گر

– مایع جوهر نمک

جوهر نمک شوینده معروفی است که در دسته اسیدهای قوی صنعتی قرار دارد که خورندگی بالایی دارد و در صنعت از آن استفاده های گوناگونی می شود. اما جوهر نمک رقیق طوری که خورندگی کمی داشته باشد در نظافت منزل هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای نظافت سطوح سرویس بهداشتی و سنگ توالت می توان از جوهر نمک استفاده کرد و نتیجه مورد قبولی دریافت کرد. برخی از برندهای تولیدکننده جوهر نمک در بازار به شرح زیر هستند.

  • جوهر نمک وایتکس (Whitex)
  • جوهر نمک کارن
  • جوهر نمک ساغر
  • جوهر نمک تندیس

– ترکیبات خانگی

گاهی می توان با استفاده از ترکیبات ارگانیک خانگی هم یک جرم گیر قوی توالت ساخت. با ترکیب مواد طبیعی موجود در خانه که خاصیت اسیدی و شویندگی دارند شاید نتوان قوی ترین جرم گیر را برای سنگ توالت ساخت اما می توان یک شوینده خانگی خوب برای شستشوی کاسه توالت و چینی های لعاب دار سرویس بهداشتی تهیه کرد. تعدادی از ترکیبات خانگی برای ساخت جرم گیر قوی کاسه توالت عبارت است از:

  • جوش شیرین + سرکه
  • جوش شیرین + آب لیمو

نحوه از بین بردن جرم سنگ توالت با محلول های قوی شوینده

استفاده از شوینده های قوی شمیایی و جرم گیرها مانند شوینده های معمولی نیست که آن را روی سطح بریزید و بعد با آب بشویید. باید دقایقی روی سطح باقی بمانند تا ماده اسیدی به داخل جرم رسوخ کرده و آن را از سطح پاک کند. بنابراین اگر می خواهید از هر یک از شوینده های قوی معرفی شده استفاده کنید باید در زمانی اقدام به جرم گیری سنگ توالت کنید که حداقل برای ۱۵ دقیقه نیازی به استفاده از توالت نداشته باشید.

۱. شوینده را روی سنگ توالت بریزید: هر شوینده ای را که برای تمیز کردن کاسه توالت انتخاب کرده اید را باز کنید و مقداری از آن را روی سطح سنگ توالت بریزید طوری که تمام سطح سنگ توالت به شوینده آغشته شود.

۲. اسید شوینده را روی کل سطح پخش کنید: می توانید دستمالی را به جرم گیر یا شوینده آغشته کنید و آن را روی سنگ توالت بکشید و یا با فرچه توالت تلاش کنید تا مایع شوینده را در کل سطح سنگ توالت پخش کنید.

۳. بگذارید اسید ۱۵ دقیقه روی سطح باقی بماند:حالا اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقهاسید شوینده روی سطح سنگ توالت باقی بماند و خوب به خورد آن برود. هرچه زمان بیشتری بگذرد جرم و لکه های سنگ توالت راحت تر شسته می شوند. اما خیال نکنید که پس از گذشت زمان اعلام شده شما با توالتی برق افتاده مواجه می شوید. اصلا اینطور نیست. اسیدهای تمیزکننده سطوح تنها جرم های سطح را اصطلاحا نرم می کنند تا راحت تر شسته شوند. اما کار شستن باز هم بر عهده خودتان است. 

۴. سنگ توالت را با فرچه بسابید: فرچه توالت را بردارید و دست به کار شوید. با فرچه توالت به خوبی روی سنگ توالت و داخل کاسه توالت را بسابید تا جرم ها همه شسته شوند. قسمت های دارای جرم زیاد را بیشتر و محکم تر بسایید تا به خوبی پاک شوند.

۵. یک بار آبکشی انجام دهید: وقتی کل سنگ توالت را با فرچه شستید یک بار آب کشی انجام دهید و کار را تمام کنید. حالا با کاسه توالت نو و تمیز مواجه هستید که برق می زند.

۶. ریختن مجدد اسید روی لکه های باقی مانده: این بهترین کاری بود که می توانستید برای برق انداختن سنگ توالت انجام دهید. ولی ممکن است برخی از لکه ها هنوز روی سطح کاسه توالت باقی مانده باشند. این به خاطر ضعیف بودن جرم گیر نیست. احتمالا مقدار کمی شوینده روی توالت ریخته اید که برای از بین بردن لکه آن قسمت کافی نبوده است. می توانید مجدد روی قیمت های دارای لکه مقداری جرم گیر بریید و مراحل فوق را تکرار کنید.

از بین بردن جرم و رسوب کاسه توالت

نکته مهم: جرم گیر و تمیزکننده های قوی توالت معمولا اسیدهای بسیار قوی هستند که می تواند برای سلامت انسان مضر باشند. هنگام استفاده از این اسیدها هم از نظر تماس با پوست و هم استنشاق گاز آنها توجه ویژه داشته باشید. در محیط های بسته و بدون تهوه با دقت از آنها استفاده کنید و مراقب باشید آنها در تماس با پوست به شما آسیب نزنند.

روش جلوگیری از رسوب گرفتن سنگ توالت

اگر جرم و رسوب روی سنگ توالت ایجاد شد که هیچ، باید با استفاده از شوینده های قوی بالا حساب آن را برسید. اما اگر هنوز گرفتار جرم و رسوب سنگ توالت نشده اید یا آن را تازه تمیز کرده اید بهتر است از این به بعد بیشتر حواستان به سنگ توالت باشد. چطور؟ باید بعد از هر بار استفاده از توالت (یعنی ریختن ادرار و مدفوع داخل کاسه) باید کاسه را به خوبی بشویید تا لکه و جرم فضولات روی آن باقی نماند.

ادرارهای غلیظ و تیره رنگ جرم زیادی از خود روی کاسه توالت ایجاد می کنند. پس از اتمام کار باید کاسه توالت را خوب آب بگیرید تا ادرار از روی سطح شسته شود. مدفوع هم در قسمت نزدیک به چاه توالت لکه تشکیل می دهد. برای شستن آن هم بهتر است از فرچه توالت کمک بگیرد و خوب کاسه توالت را بسابید تا هیچ لکه ای نماند.

علاوه بر انجام این کار باید به صورت دوره ای مثلا هفته ای یک بار اصطلاحا دستی به سر و روی سنگ توالت بکشید و آن را با شوینده معمولی و فرچه توالت کمی بشویید تا لکه هایی که هنوز سخت نشده اند به راحتی شسته شوند. انجام این کارها در حکم پیشگیری از ایجاد رسوب و جرم روی سنگ توالت است و باعث می شود دیگر نیازی به استفاده از شوینده های قوی و لکه بر برای سنگ توالت نباشید.   

جمع بندی

از بین بردن جرم و لکه های رنگارنگ روی سنگ توالت به این راحتی نیست و نیازمند شوینده اسیدی قوی است که با عنوان مایع جرم گیر، سفیدکننده و … تولید می شود. باید یکی از این محصولات شیمیایی قوی را که در بالا معرفی شد از بازار خریداری کنید و با آن به مبارزه با جرم و رسوب سنگ توالت بروید. با این اسیدها می توانید برای مدتی جرم و لکه سیاه و زرد روی کاسه توالت را از بین ببرید اما عدم رعایت بهداشت مجدد همان لکه ها را روی کاسه توالت ایجاد می کند.

شرکت خدمات فنی کاوه متخصص تاسیسات و امور فنی ساختمان آمادگی دارد با ارائه خدمات تخلیه چاه، لوله بازکنی فوری، رفع رطوبت ساختمان، حفر چاه، لوله کشی فاضلاب و … هرگونه مشکل فنی و فاضلابی ایجاد شده در ساختمان شما را رفع کند.

3 پاسخ به “قوی ترین جرم گیرهای موجود در بازار برای سنگ توالت”

  1. من برای توالت خونه به صورت مدام وایتکس اسپری می کنم خوب تمیز میشه البته دفعه اول وایتکس و جوهر نمک رو باهم ریختم گازش خیلی بود خفه شدم

  2. مم مایع جرمگیر من رو تو اسپری شیشه شوی ریختم هر موقع کثیف میشه اسپری می کنم. هم توالت رو باهاش تمیز می کنم هم دیوار ها و کاشی های سرویس رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *