خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

سنگ توالت ضدسوسک

سنگ توالت ضدسوسک؛ رویای افراد برای مقابله با سوسک فاضلاب

سنگ توالت ضدسوسک

پای سوسک های سیاه و بزرگ فاضلاب که به سرویس بهداشتی و توالت باز شود دیگر آرامش از ساکنین ربوده می شود. هر موقع که وارد دستشویی می شوند با یک سوسک زشت و بزرگ مواجه می شوند که شاخ هایش را تکان می دهد. در نبود سوسک هم باید دلهره جهش ناگهانی آن از گوشه و کنار دستشویی را داشته باشند. این ماجرا باعث شده برخی افراد هر راهی را برای مقابله با سوسک های توالت انجام دهند. از جمله سنگ توالت ضد سوسک!

ظاهرا افراد زیادی به دنبال خرید سنگ توالت ضدسوسک هستند و تعداد معدودی از فروشندگان ناشناس در دیوار و اینستاگرام هم ادعا می کنند که چنین سنگ توالتی را دارند و با استفاده از آن می توان از شر سوسک های فاضلابی راحت شد.

در ادامه این مطلب بیشتر به موضوع سنگ توالت ضد سوسک پرداخته ایم. پس حتما تا انتها ما را همراهی کنید. 

آیا واقعا سنگ توالت ضد سوسک وجود دارد؟

این که آیا در دنیا سنگ توالتی برای مبارزه با سوسک ساخته شده یا خیر را نمی دانم. چه بسا با فناوری های نوین مثل نانو چنین چیزی ساخته شده باشد که به خاطر ساختار خاصش سوسک ها را فراری دهد. اما این که در ایران سنگ توالت ایرانی ضد سوسک وجود داشته باشد خیر اینطور نیست. یا لااقل خیلی بعید است که چنین چیزی وجود داشته باشد. 

دلیل آن هم خیلی واضح است. شما هر چیزی را که بخواهید از بازار بخرید می توانید آن را در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا پیدا کنید. حتی خیلی از اجناس در بازار نیست اما در فروشگاه های مجازی پیدا می شود.

حالا همین را در مورد سنگ توالت ضد سوسک بررسی کنید. هیچ محصولی با این ویژگی در فروشگاه ها پیدا نمی شود. اصلا تا قبل از نگارش این مطلب هیچ مطلب دیگری در اینترنت در این خصوص وجود ندارد. تنها چند فروشگاه در اینستاگرام و دیوار دیده شده اند که ادعا می کنند سنگ توالت مخصوص مبارزه با سوسک دارند!

با بررسی کلی به نظر می رسد سنگ توالت ضد سوسک صرفا یک رویای مبارزه با سوسک های فاضلابی در سرویس بهداشتی و توالت است که برخی فروشندگان کاسه توالت و محصولات سرویس بهداشتی از آن سوء استفاده کرده اند. 

سوسک های فاضلاب در کاسه توالت

بنابراین نتیجه این می شود که سنگ توالت ضد سوسک لااقل در ایران آن هم به صورت عمومی و تولید انبوه شده وجود ندارد و برای از بین بردن سوسک های توالت یا جلوگیری از ورود آنها به سرویس بهداشتی باید از روش های دیگری استفاده کنید.   

روش های جایگزین سنگ توالت ضد سوسک برای مقابله با سوسک های دستشویی

برای مبارزه با سوسک های توالت و دستشویی باید به جای جستجوی سنگ توالت ضد سوسک به دنبال روش های واقعی و موثر باشید. روش هایی که به کمک آنها بتوانید سوسک ها را از سرویس بهداشتی برای همیشه دور کنید. در اینجا چند روش کاربردی معرفی شده است.

مرحله ۱. پیدا کردن محل ورود سوسک ها

اولین مرحله برای مباره با سوسک های توالت پیدا کردن محل ورود آنها به توالت است. خب سوسک ها که از سرویس بهداشتی و توالت تولید نمی شوند بلکه از منافظ منتهی به فاضلاب وارد محیط می شوند. لوله های فاضلاب (چاه توالت، کفشور حمام و لوله فاضلاب روشویی) و لوله هواکش منتهی به بام محل های ورود سوسک به سرویس بهداشتی است.

در مرحله اول باید این محل را پیدا کنید و متوجه شوید که سوسک ها از کدام منفظ وارد محیط می شوند. اگر محل را پیدا کنید کار آسان تر است چون تنها باید همان محل را ایمن سازی کنید اگرنه ناچار باید همه محل های دیگر را هم از ورود سوسک ایمن کنید. 

مرحله ۲. ایمن سازی منافظ ورود سوسک 

برای ایمن سازی محل های احتمالی ورود سوسک به توالت موارد زیر را بررسی کنید.

لوله هواکش: لوله هواکش که به بام ختم می شود اگر توری نداشته باشد باعث می شود سوسک ها بتوانند به راحتی از طریق آن وارد محیط سرویس بهداشتی شوند. بخاری که به واسطه هواکش از توالت خارج می شود برای سوسک ها جذاب است و آنها را به سمت داخل توالت جذب می کند. باید برای لوله هواکش از سمت بام یا از داخل توری تعبیه کنید تا سوسک ها نتوانند از آن عبور کنند.

سیفون توالت: سوسک ها از چاه توالت تنها در صورتی می توانند عبور کنند که یا سیفون معیوب باشد و یا آب داخل آن خشک شده باشد. برای ایمن سازی سیفون توالت باید دقت کنید که همیشه داخل آن آب باشد. اگر برای مدت طولانی از توالت استفاده نشود آب آن خشک می شود. همچنین برای رفع مشکل سیفون می توانید از چاه بست استفاده کنید. 

ورود سوسک به داخل ساختمان

کفشور حمام: در سرویس بهداشتی که حمام و توالت با هم است ممکن است سوسک ها از کفشور حمام وارد محیط شوند. اگر کفشور درپوش نداشته باشد و آب آن خشک شود می تواند محل ورود سوسک ها باشد که باید به آن توجه کنید.

مرحله ۳. از بین بردن سوسک ها

پس از رعایت موارد فوق باید محیط را به خوبی سم پاشی کنید. این امکان وجود دارد که سوسک ها در زیر کاسه توالت لانه کرده باشند یا در گوشه و کنار تخم ریزی انجام داده باشند. از این جهت لازم است بعد از رعایت نکات کل محیط مخصوص داخل کاسه توالت را به خوبی سم پاشی کنید تا هیچ اثری از سوسک باقی نماند. 

جمع بندی

سنگ توالت ضد سوسک صرفا رویایی است که افراد آسیب دیده از سوسک به دنبال آن هستند و برخی فروشندگان برای افزایش جذابیت محصولات خود ادعا می کنند کاسه توالت آنها ضد سوسک است و سوسک ها را فراری می دهد. برای مقابله با سوسک های فاضلاب موجود در توالت بهتر است از روش های اصولی این کار استفاده کنید تا نتیجه خوبی بدست آورید.

اگر مشکلی برای از بین بردن سوسک ها دارید و نمی دانید باید دقیقا چه کاری انجام دهید همین حالا تلفن را بردارید و با شرکت خدمات فنی کاوه تماس بیگیرد. متخصصین شرکت کاوه شما را راهنمایی کرده و در صورت نیاز با حضور در محل مشکل را به صورت اصولی رفع می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *