خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

انداختن آشغال در توالت

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را خودتان باز کنید!

انداختن آشغال در توالت

بزرگ بودن دهانه فاضلاب توالت باعث می شود افراد تصور کنند که می توان هر زباله ای را داخل چاه توالت انداخت. در حالی که این کار باعث ایجاد گرفتگی در توالت می شود. یکی از موارد این گرفتگی دستمال کاغذی است که به جهت انداختن زیاد دستمال کاغذی در توالت سیفون توالت دچار گرفتگی می شود. گرفتگی توالت با دستمال کاغذی زمانی رخ می دهد که تعداد زیادی دستمال کاغذی داخل توالت انداخته شود باعث می شود سیفون یا لوله فاضلاب دستشویی دچار گرفتگی شده و در نهایت مسدود شود. این مشکل گرچه راه چاره دارد اما بهتر است به جای رفع گرفتگی از ایجاد آن پیشگیری کرد. در این مطلب همه چیز در مورد گرفتگی دستشویی با دستمال کاغذی ذکر شده است که با مطالعه آن بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد.

گرفتگی فاضلاب توالت با دستمال کاغذی

یکی از مواردی که به دفعات مشاهده می شود گرفتگی توالت به وسیله دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی است. بزرگ بودن لوله فاضلاب توالت باعث می شود افراد فکر کنند که می توانند هر زباله ای را داخل آن بیاندازند. دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، پلاستیک، صابون و … مواردی هستند که به صورت عمدی یا سهوی به داخل توالت می افتند و باعث ایجاد گرفتگی در آن می شوند. برای حل این مشکل بهترین کار پیشگیری از ایجاد مشکل است.

اما موضوع این مطلب گرفتگی دستشویی با دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی مخصوصا دستمال توالت در سرویس بهداشتی وجود دارد و افراد پس از استفاده از آن به جای انداختن آن در سطل زباله آن را در توالت می اندازند. بعضا به جهت خجالت یا موارد دیگر این دستمال ها داخل توالت انداخته می شود که می تواند برای توالت مشکل ساز شود. گرچه دستمال کاغذی به تنهایی نمی تواند لوله قطور دستشویی را مسدود کند اما این عامل می تواند دیگر عوامل را تشدید کرده و در نهایت منجر به گرفتگی کلی لوله شود.

در این صورت توالت فرنگی یا توالت ایرانی به وسیله دستمال کاغذی دچار گرفتگی شده و باید برای باز کردن آن از روش های لوله بازکنی استفاده کرد. روش هایی که باعث می شود انسداد لوله رفع شده و سیفون توالت باز شود. 

احتمالا می دانید که شایع ترین مشکلات لوله های فاضلاب گرفتگی و انسداد آنهاست که باعث می شود فاضلاب پایین نرفته و آب از توالت بالا بزند. در این مواقع که مشاهده می شود فاضلاب در کاسه توالت باقی مانده و به اصطلاح آب توالت بالا زده است می توان فهمید که سیفون دستشویی مسدود شده است. تفاوتی هم میان توالت فرنگی یا توالت ایرانی نیست و هر دو توالت دچار گرفتگی می شوند. 

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی دقیقا همچون گرفتگی توالت با مدفوع است و هر دو باعث می شوند سیفون توالت مسدود شود و فاضلاب از چاه توالت بالا بزند. اصلا علت اصلی گرفتگی با دستمال کاغذی همان مدفوع است. چراکه دستمال کاغذی حجم کمی دارد و به تنهایی نمی تواند فاضلاب را مسدود کند. زمانی که تعداد دستمال کاغذی با مدفوع ترکیب شوند می تواند انسدادی قوی در لوله ایجاد کند و باعث بالا زدن فاضلاب توالت شود. در این صورت است که تصور می شود دستمال کاغذی باعث گرفتگی شده است. درحالیکه علت اصلی همان مدفوع است. در ادامه روش هایی برای حل این مشکل ذکر شده است.

روش های رفع گرفتگی توالت با دستمال

برای باز کردن گرفتگی چاه توالت و انسداد ایجاد شده در سیفون آن روش های مختلفی وجود دارد. همانطور که می دانید علت اصلی ایجاد گرفتگی در دستشویی باقی ماندن مدفوع در آن است. حتی در زمانی که تصور می شود دستمال کاغذی فاضلاب توالت را مسدود کرده هم معمولا علت اصلی همان مدفوع است. چه توالت فرنگی و چه توالت ایرانی هر دو به دلیل باقی ماندن مدفوع دچار گرفته می شوند. بنابراین برای حل این مشکل باید از روش های رفع گرفتگی توالت با مدفوع کمک بگیریم.

– لوله بازکنی سیفون توالت با آب

احتمالا دیده باشید زمانی که توالت می گیرد برخی داخل آن آب زیادی خالی می کنند تا گرفتگی سیفون باز شود. این کار درست است. در واقع این کار بهترین و ساده ترین روش برای باز کردن گرفتگی لوله و سیفون توالت است که باعث می شود مدفوع های گیر کرده داخل لوله به آرامی نرم شده و به چاه فاضلاب حرکت کنند. اصلا علت اصلی مسدود شدن توالت همین نریختن آب است. وقتی از توالت استفاده می شود و داخل آن مدفوع وارد می شود باید مقداری آب ریخته شود تا فضولات به کمک آب از سیفون خارج شده و به چاه فاضلاب منتقل شوند. در غیر این صورت ممکن است پس از مدتی لوله و سیفون توالت مسدود شده و نیاز به لوله بازکنی داشته باشند. اگر گرفتگی ایجاد شده نه چندان سخت باشد به راحتی می توان آن را با آب باز کرد.

روش کار هم بسیار ساده است. تنها کاری که لازم است انجام دهید خالی کردن چند لیتر اب داخل کاسه توالت است. چه توالت فرنگی و چه توالت ایرانی هر دو را می توان با این روش باز کرد. کاسه توالت را از آب (ترجیحا داغ) پر کنید و بگذارید به همین صورت باقی بماند. چند ساعت که به همین صورت بماند آب مشکل شما را حل خواهد کرد و سپس مشاهده می کنید که توالت باز شده است. تنها مشکل بوی بد فاضلاب است که به ناچار باید آن را تحمل کنید. 

– باز کردن فاضلاب دستشویی با چاه بازکنی

دومین روش برای حل مشکل و باز کردن گرفتگی سیفون توالت استفاده از دستگاه ساده تلمبه دستی است که برخی به آن چاه بازکن هم می گویند. در صورتی که استفاده از آب برای حل مشکل کارساز نبود و مشکل گرفتگی سرویس حل نشد باید از این روش استفاده کنید. برای باز کردن گرفتگی با دستمال کاغذی یا مدفوع تلمبه دستی می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. این وسیله ساده و در عین حال مفید در بسیاری از خانه های قدیمی وجود دارد و تنها لوله بازکنی آنها برای باز کردن انواع لوله ها بوده است. 

روش کار هم به این صورت است که تلمبه چاه بازکن را در دهانه توالت قرار می دهید و به آن فشار وارد می کنید. توجه کنید که هنگام قرار دادن دهانه چاه بازکن روی دهانه توالت نباید هیچ درزی میان این دو قرار نگیرد. با فشار آوردن به دسته چاه بازکن هوای داخل دهانه تلمبه به داخل لوله فشار می آورد و باعث می شود گرفتگی ها باز شوند. برای مشاهده نتیجه مورد انتظار باید به دفعات این کار را تکرار کنید تا مشکل شما رفع شود.

– استفاده از فنر لوله بازکنی

آخرین روش برای حل مشکل گرفتگی توالت با دستمال کاغذی استفاده از فنر لوله بازکنی است. اگر روش های قبلی مشکل شما را حل نکرد و همچنان دستمال کاغذی در توالت باقی مانده و سیفون را مسدود کرده است باید از فنر دستی استفاده کنید. گرچه دستگاه فنر لوله بازکنی هم وجود دارد اما استفاده از آن تنها توسط تکنسین های لوله بازکنی ممکن است و در اختیار همه نیست. فنر دستی لوله بازکنی وسیله ای ساده و مفید است که می توان اکثر گرفتگی ها را با آن باز کرد.

فنر لوله بازکنی یک فنر طولانی است که در انتهای آن دسته ای وجود دارد و با فرو کردن آن داخل لوله فاضلاب می توان گرفتگی را رفع کرد. برای باز کردن گرفتگی لوله بازکنی با دستمال باید سر فنر را داخل لوله توالت فرو کنید و به قدری آن را فشار دهید تا سر فنر به گرفتگی داخل لوله برسد و عملا دیگرا مکان فرو کردن آن وجود نداشته باشد. در این زمان باید به کمک دسته فنر را بچرخانید و همینطور به آن فشار وارد کنید تا در نهایت گرفتگی لوله باز شود. با باز شدن گرفتگی مقداری آب داخل توالت بریزید تا باقی مانده فضولات هم از لوله خارج شوند.

در بالا تعدادی از روش های خانگی و ساده برای لوله بازکنی توالت با دستمال کاغذی ذکر شد. البته روش های دیگری همچون دستگاه فنر لوله بازکنی وجود دارد که استفاده از آن نیازمند دستگاه است که در اختیار شرکت های لوله بازکنی است. اگر با روش های فوق موفق به باز کردن لوله نشدید بدانید که دیگر دیگر روش های خانگی و ساده کارساز نیست. به ناچار با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید درخواست لوله بازکنی کنید.

یک پاسخ به “گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را خودتان باز کنید!”

  1. ممنون از خدمات خوبتون چند روز لوله فاضلاب خونه ام مشکل پیدا کرده بود با شرکت شما تماس گرفتم سرویس کارتون که اومد مشکل رو سریع رفع کرد گرفتگی سیفون توالت بود با فنر باز کردن البته نمیدونم مربوط به دستمال کاغذی بود یا پوشک یا … ولی به هر صورت راحت بازش کردن با تجربه بودن سرویس کارتون. به هر صورت ممنون من که از راضی بودن از کارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *