خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

چطور گرفتگی توالت با مدفوع را رفع کنیم؟ معرفی ۵ روش کاربردی

گرفتگی سیفون توالت با مدفوع برای خیلی ها اتفاقی تکراری است و هر چند وقت یک بار شاهد این نوع گرفتگی هستند. هر بار که تجمع فضولات در توالت باعث ایجاد گرفتگی می شود لوله بازکن می آید و گرفتگی را برایشان باز می کند. بعد از چند ماه مجدد گرفتگی ایجاد می شود و لوله بازکنی می آید و آن را باز می کند. این چرخه باطل برای همیشه ادامه خواهد داشت. حال آنکه روش هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

ما در این مطلب روش هایی کاربردی برای باز کردن گرفتگی احتمالی توالت ارائه داده ایم. اگر می خواهیم با این روش های ساده و کاربردی آشنا شوید پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ابتدا لازم است این نکته ذکر شود که گرفتگی توالت یکی از شایع ترین گرفتگی ها در لوله های فاضلاب است که مردم با آن مواجه می شوند. در میان گرفتگی های توالت هم گرفتگی با مدفوع رتبه برتر را دارد. یعنی درصد بالایی از گرفتگی های توالت به دلیل تجمع مدفوع در سیفون ایجاد می شود.

برای باز کردن این نوع گرفتگی برخی از مردم خودشان با روش های ساده دست به کار می شود و برخی هم برای باز کردن آن دست به دامان شرکت های لوله بازکنی می شوند. با این پیش زمینه آموزش خود را شروع می کنیم.

چرا توالت با مدفوع می گیرد؟ معرفی دلایل گرفتگی توالت با مدفوع

برای پاسخ به این سوال می توان از این منظر به موضوع نگاه کرد که توالت پرمصرف ترین بخش ساختمان است و تمام ساکنین ساختمان بدون استثناء به صورت روزانه از توالت و سرویس بهداشتی استفاده می کنند. این استفاده مکرر از توالت و ورود فاضلاب مداوم با حجم زیاد به آن می تواند باعث ایجاد گرفتگی و مشکل شود. چیزی که در دیگر لوله های فاضلاب دیده نمی شود. این علت غیرمستقیم گرفتگی توالت با مدفوع است.

اما علت مستقیم گرفتن توالت با مدفوع چیز دیگری است. گرفتگی توالت با مدفوع به یکی از دلایل زیر رخ می دهد.

۱- ماندن مدفوع در سیفون

اولین عامل برای گرفتگی توالت ها ماندن مدفوع در سیفون آن است. وقتی حجم زیادی مدفوع در سیفون توالت جمع می شود بخشی از لوله که مسیر عبور فاضلاب است مسدود می شود. در این صورت طبیعتا ظرفیت لوله فاضلاب کاهش می یابد و دیگر مثل گذشته فاضلاب نمی تواند از لوله عبور کند.

اگر حجم مدفوع خیلی زیاد باشد سیفون کامل بسته می شود و دیگر هیچ فاضلابی نمی تواند از لوله فاضلاب توالت عبور کند. بسته شدن کامل سیفون منجر به بالازدن فاضلاب از توالت می شود. در صورتی که مدفوع در سیفون باقی نماند به هیچ عنوان شاهد این نوع از گرفتگی توالت نخواهید بود.

۲- قطر کم سیفون و لوله های توالت

لوله های فاضلاب مورد استفاده در هر بخش از ساختمان باید طبق استاندارد نصب شود. استفاده از لوله های با قطر کمتر می تواند منجر به ایجاد گرفتگی در آن لوله شود. در صورتی که از لوله و سیفون کوچکتر از استاندارد در توالت استفاده شود ممکن است توالت راحت تر و یا در فواصل زمانی کمتر بگیرد.

علت این است که ظرفیت لوله و سیفون کاهش یافته و حجم کمتری از مدفوع آن را مسدود می کند. افرادی که از توالت با سیفون کوچکتر از معمول استفاده می کنند به خوبی متوجه این مسئله می شوند.

بالا زدن فاضلاب از توالت

۳- حجم زیاد مدفوع

سیفون توالت هم در حالت استاندارد یک ظرفیت مشخصی دارد. اگر بیش از ظرفیت آن مدفوع وارد آن شود طبیعی است که دچار مشکل شده و بگیرد. ورود مدفوع با حجم زیاد یا مدفوع بزرگ می تواند گرفتگی موقتی در توالت ایجاد کند. مثلا زمانی که در دستشویی منزل چند نفر پشت سر هم مدفوع کنند چنین مشکلی رخ می دهد. یا در توالت های عمومی که میزان استفاده از آنها زیاد است به شدت با این مشکل مواجه هستند.

روش های باز کردن گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با منشاء مدفوع

در صورتی مواجه شدن با یکی از موارد فوق قطعا توالت (ایرانی یا فرنگی) می گیرد و با کندی تخلیه فاضلاب یا بالا زدن چاه توالت خود را نشان می دهد. در زمان مواجهه با گرفتگی مدفوعی توالت باید از روش های مخصوص رفع آن استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مناسب بگیرد.

در اینجا چند روش کاربردی جهت باز کردن گرفتگی توالت با مدفوع به ترتیب سادگی و قابل انجام بودن معرفی شده است. این روش ها به شرح زیر است.

۱- ریختن آب زیاد در کاسه توالت

بهترین و ساده ترین روش برای باز کردن گرفتگی های توالت با منشاء مدفوع ریختن آب در آن است. اما نه آن آب ریختنی که شما تصور می کنید. اگر بنا بود با کشیدن فلاش تانک یا ریختن یک آفتابه آب گرفتگی شما باز شود که حتما تا الان باز شده بود و دیگر شما دنبال روش های آموزشی نبودید. گرفتگی های شدید توالت با منشاء مدفوع به دلیل تجمع و سفت شدن مدفوع در سیفون و نریختن آب است.

پس از استفاده از توالت یا به عبارت دقیق تر پس از ورود مدفوع به سیفون توالت حتما باید مقداری آب وارد سیفون شود تا با فشار مدفوع داخل سیفون را شسته و از آن عبور دهد. این هدف می تواند با کشیدن فلاش تانک یا ریختن یک آفتابه آب محقق شود. زمانی که این کار انجام نشود مدفوع ها در سیفون روی هم جمع شده و سفت می شود. مدفوع سفت و سنگین به سیفون می چسبد و اجازه عبور آب را نمی دهد. همین می شود که توالت می گیرد و چاه توالت بالا می زند.

اگر گرفتگی توالت چندان سخت نباشد، یعنی تازه ایجاد شده باشد می توان به کمک فشار آب آن را باز کرد. به این صورت که کاسه توالت ایرانی یا توالت فرنگی را تا یک سوم یا نصف پر از آب کنید و بگذارید در همین وضعیت باقی بمانند.

اگر از بوی بد فاضلاب گله مند هستید ناچارید این وضعیت را تحمل کنید تا گرفتگی باز شود. پس از گذشت زمان آب کم کم به داخل فضولات نفوذ کرده و آن را نرم می کند. این باعث می شود مدفوع امکان حرکت داشته باشد و با فشار آب پشت آن از سیفون عبور کرده و مسیر توالت باز شود.

۲- ریختن آب داغ داخل چاه توالت

در صورتی که با روش قبلی یعنی «ریختن حجم زیاد آب داخل کاسه توالت» موفق به باز کردن گرفتگی توالت با منشاء مدفوع نشده اید باید این روش را امتحان کنید. روش کار همان است با این تفاوت که به جای آب شیر باید آب داغ در توالت خالی کنید. آب داغ با ورود به لوله فاضلاب مدفوع و کثافات را نرم کرده و مسیر را شستشو می دهد. اینطور گرفتگی نرم شده و لوله باز می شود.

برای انجام این روش باید به نکات زیر توجه کنید.

  • آب داغ را در کاسه توالت نریزید و آن را مستقیم در چاه توالت (لوله فاضلاب توالت) خالی کنید.
  • کاسه توالت فرنگی یا توالت ایرانی باید از آب خالی باشد. یعنی هیچ آبی نباید در کاسه توالت و حتی چاه توالت باشد تا آب داغ مستقیم از طریق لوله فاضلاب وارد سیفون شده و با گرفتگی تماس پیدا کند.
  • در صورت سرد بودن کاسه توالت دقت کنید که آب داغ روی کاسه نریزد چون تماس آب داغ با کاسه سرد باعث می شود فشار ناگهانی دریافت کرده و ترک بخورد.

اگر در توالت آب باقی مانده صبر کنید تا کم کم آب تخلیه شود و بعد از آن عملیات را شروع کنید. اگر هم آب تخلیه نمی شود روش های بعدی را امتحان کنید.

پر شدن فاضلاب در توالت گرفته

۳- تلمبه زنی با چاه بازکن

چاه بازکن دستی یا همان تلمبه لوله بازکن وسیله ای عالی برای باز کردن گرفتگی های ساده و سطحی در خانه است. گرفتگی توالت با مدفوع هم جزء این نوع گرفتگی ها است که معمولا با تلمبه زنی باز می شود. برای باز کردن گرفتگی توالت با تلمبه دستی چاه بازکنی مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه لوله بازکن مناسب: برای باز کردن گرفتگی توالت با تلمبه زنی ابتدا تلمبه مناسب تهیه کنید. اندازه دهانه تلمبه باید به قدری بزرگ باشد که دهانه فاضلاب توالت را پوشش دهد.
  • وارد کردن تلمبه به کاسه توالت: تلمبه را وارد کاسه توالت کرده و دهانه آن را روی خروجی فاضلاب کاسه توالت قرار دهید.
  • قرار دادن دهانه تلمبه در محل: دهانه چاه بازکن را طوری به کاسه توالت بپسبانید که نوار دور تلمبه کاملا به کاسه توالت بپسبد و هیچ فضا و درضی میان آنها نباشد.
  • فشار به چاه بازکن: دسته چاه بازکن را بگیرید و چند بار به آرامی آن را فشار دهید. دقت کنید که زمان فشار دادن تلمبه هیچ هوایی از کنار آن خارج نشود. همه هوای داخل تلمبه باید وارد لوله فاضلاب شود.
  • تلمبه زنی مداوم: چند بار تلمبه زنی کنید تا گرفتگی باز شود. با تکرار مرحله قبل و چند بار تلمبه زنی جریان پرفشار مداومی توسط تلمبه ساخته شده و به گرفتگی فشار وارد می کند که می تواند منجر به باز شدن توالت شود.
  • کشیدن فلاش تانک: پس از باز شدن توالت فلاش تانک را بکشید یا یک سطل آب داخل توالت بریزید تا باقی مانده فضولات به این وسیله شسته شود.
  • کنار گذاشتن چاه بازکن: در پایان تلمبه دستی را بشویید و کنار بگذارید.

اگر گرفتگی توالت شدید نباشد و از تلمبه متناسب با توالت استفاده کنید گرفتگی باز خواهد شد. اگر گرفتگی با این روش باز نشود یکی از دو مورد فوق دچار مشکل است که باید آن را رفع کنید.

۴- فرو کردن سیم فلزی داخل چاه توالت

گرفتگی های ایجاد شده با مدفوع در توالت به راحتی با فرو کردن یک سیم در چاه توالت قابل بازگشایی هستند. می توان از سیم فلزی مفتولی برای این کار استفاده کنید و یا جالباسی فلزی را خم کرده و از سیم آن استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه سیم: یک عدد سیم فلزی بلند تهیه کنید. اگر سیم مفتولی در اختیار ندارید یک آویز لباس فلزی را بردارید و جوش آن را بشکنید تا سیم مورد نظر فراهم شود.
  • صاف کردن سیم: حالا سیم را صاف کنید تا طول آن به اندازه ای باشد که بتوان آن را داخل سیفون توالت فرو کرد.
  • خم کردن سر سیم: سر سیم را با دست یا انبردست خم کنید تا به صورت یک قلاب در آید.
  • پر کردن توالت از آب: قبل از شروع عملیات بهتر است داخل لوله فاضلاب توالت یعنی همان چاه توالت را از آب پر کنید تا هم مدفوع ها نرم شود و هم هنگام لوله بازکنی فشار آب به باز شدن گرفتگی کمک کند.
  • فرو کردن سر سیم داخل توالت: انتهای سیم را با دست بگیرید و سر سیم که حالت قلاب دارد را داخل لوله توالت فرو کنید.
  • تکان دادن سیم: برای باز شدن گرفتگی باید سیم را تکان دهید تا بتوانید با این کار مدفوع داخل سیفون را جابجا کرده و مسیر لوله را باز کنید.
  • باز شدن گرفتگی: تکان دادن سیم را تا آنجا ادامه دهید که لوله فاضلاب توالت باز شود. این اتفاق با خالی شدن آب داخل لوله خود را نشان خواهد داد.
  • بیرون کشیدن سیم: با باز شدن گرفتگی سیم را بیرون بکشید و پس از تمیز کردن آن را کنار بگذارید.
  • کشیدن فلاش تانک: برای پایان کار فلاش تانک را بکشید تا آب باقی مانده کثافات را شستشو دهد و مسیر لوله کاملا باز شود.

برای استفاده از این روش باید گرفتگی قبل از سیفون توالت باشد تا بتوان با سیم آن را باز کرد.

باز کردن گرفتگی توالت فرنگی

۵- استفاده از فنر دستی لوله بازکنی

فنر لوله بازکن دستی وسیله ای ساده و بسیار کاربردی است که با آن گرفتگی های مختلف لوله های فاضلاب باز می شود. از جمله گرفتگی توالت با مدفوع که می توان آن را با فنر دستی باز کرد. اگر با روش های قبل نتوانستید گرفتگی توالت را باز کنید این روش هم پیش روی شما قرار دارد. برای باز کردن گرفتگی توالت با فنر دستی لوله بازکنی مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه فنر لوله بازکنی: ابتدا باید یک عدد فنر لوله بازکنی مناسب تهیه کنید. در بازار انواع فنر دستی برای خرید وجود دارد.
  • فرو کردن فنر در لوله: برای لوله بازکنی کردن مدفوع توالت باید سر فنر لوله بازکنی را داخل را داخل سیفون توالت فرو کنید.
  • فشار دادن فنر: حالا باید فنر را به داخل فشار دهید تا سر فنر بیشتر داخل لوله فرو رود.این کار را تا آنجا ادامه دهید که سر فنر به گرفتگی برخورد کند.
  • پر کردن چاه توالت از آب: برای عملکرد بهتر فنر لوله بازکنی بهتر است داخل لوله فاضلاب توالت را از آب پر کنید. اینطور هم کثافات در تماس با آب نرم می شوند و هم فشار آب داخل لوله به باز شدن گرفتگی کمک می کند.
  • چرخاندن فنر: دسته فنر را در دست بگیرید و آن را بچرخانید. چرخش فنر باعث می شود مدفوع داخل لوله در برخورد سر فنر به آنها از هم جدا شده و شل شوند. اینطور دیگر چسبندگی قبل را نخواهند داشت و به کمک فشار آب راحت باز می شوند.
  • باز شدن گرفتگی: با چرخش مداوم گرفتگی باز می شود و مشاهده می کنید که آب داخل توالت تخلیه می شود.
  • بیرون کشیدن فنر: پس از باز شدن گرفتگی فنر را از توالت بیرون بکشید، آن را بشویید و کنار بگذارید.
  • کشیدن فلاش تانک: در پایان کار فلاش تانک را بکشید تا آب وارد توالت شده و باقی مانده فضولات به این وسیله از لوله فاضلاب خارج شوند.

تقریبا تمام گرفتگی های با منشاء مدفوع با فنر دستی لوله بازکنی قابل بازگشایی هستند. اگر موفق به این کار نشدید مراحل فوق را با دقت بیشتری انجام دهید.

اگر با هیچ یک از روش های فوق موفق به باز کردن گرفتگی توالت با مدفوع نشدید چاره ای ندارید جز این که از یک لوله بازکن حرفه ای بخواهید تا گرفتگی را برای شما باز کند. لوله بازکن های حرفه ای با دستگاه های مخصوص لوله بازکنی اقدام به فنر زنی می کنند و اینطور گرفتگی لوله را در کمترین زمان رفع می کنند.

جمع بندی

همانطور که ذکر شد گرفتگی توالت یکی از شایع ترین مشکلات لوله های فاضلاب و دارای رتبه برتر در میان گرفتگی های توالت می باشد. این نوع گرفتگی با روش های مختلف قابل از جمله ریختن آب، تلمبه زنی، فرو کردن سیم و فنر زنی با فنر دستی قابلیت بازگشایی دارد. شما می توانید با یکی از روش های مذکور گرفتگی توالت را باز کنید.

در پایان به شما توصیه می کنیم در صورت بروز گرفتگی در توالت ساختمان خود از شرکت های معتبر خدمات لوله بازکنی دریافت کنید. شرکت لوله بازکنی کاوه یک شرکت معتبر و فعال لوله بازکنی در تهران است که در تمام مناطق تهران خدمات لوله بازکنی شبانه روزی ارائه می کند. تنها با تماس تلفنی لوله بازکن حرفه ای و باتجربه در محل حاضر شده و گرفتگی توالت شما را باز می کند.

37 پاسخ به “چطور گرفتگی توالت با مدفوع را رفع کنیم؟ معرفی ۵ روش کاربردی”

  1. آقا گرفتگی توالت اکثرا به خاطر مدفوعه که با ریختن آب حل میشه اگر نشد آب جوش بریزید اگر اون هم نشد یک تکه سیم یا چوب بردارید و فرو کنید تو سیفون توالت کمی تکان بدید تا فضولات جابجا بشن و آب بتونه نفوذ کنه به داخل. با همین روش راحت باز میشه چاه توالت نیاز به سرویس کار نیست دیگه

  2. یک سنگ بزرگ افتاده تو چاه توالت و دیگه آب خوب خالی نمیشه و سریع توالت میگیره چکار کنیم لطفا کمک کنید

  3. سلام وقتتون بخیر ما از توالت فرنگی استفاده می کنیم که متاسفانه بخاطر انداختن نوار بهداشتی گرفته است برای باز کردنش همین روش هایی که ارائه کردید میشه باز کردش؟

    • سلام وقت شما هم بخیر، این گرفتگی با ریختن آب یا تلمبه باز نمیشه، نیاز به فنر زنی داره

  4. آقا ما هر چی تو چاه توالت مون آب میریزیم باز هم گرفتگی باز نمیشه نمیدونم به خاطر فضولات داخل سیفون اینطور شده یا این که مشکل دیگه ای داخل لوله توالت وجود داره هرچی آب میریزیم باز هم باز نمیشه و مقداری آب داخل کاسه توالت جمع میشه و بعد کم کم آب پایین میره کاملا مشخصه که مشکلی در لوله وجود داره حالا یا گرفتگی است یا چیز دیگه ای است. البته قبلا اینطور نبوده تازگی این مشکل رو پیدا کردیم

  5. چطور میشه فهمید که گرفتگی توالت به خاطر مدفوع است؟ توالت ما مشکل پیدا کرده و آب تو کاسه توالت جمع میشه و پایین نمیره اما نمیدونم به خاطر مدفوع است یا اشغالی چیزی افتاده توی سیفون. لطف کنید روش تشخیص رو هم بفرمایید.

  6. سلام برای گرفتگی توالت که به خاطر ماندن مدفوع در سیفون اتفاق افتاده هم حتما باید فنر زد یعنی نمیشه از راه های دیگه ای غیر از فنرزنی استفاده کرد برای باز کردن لوله؟

    • سلام، بستگی به شدت گرفتگی دارد، اگر انباشت مدفوع در سیفون زیاد نباشد می توان آن را با آب باز کرد. یک آفتابه آب یا کمی بیشتر داخل کاسه خالی کنید حتی اگر کاسه پر از آب شود هم مشکلی ندارد. بعد چند دقیقه که فضولات داخل سیفون در تماس با آب نرم شود به وسیله فشار آبی که داخل کاسه جمع شده به داخل چاه هدایت شده و لوله باز می شود. اگر با این روش باز نشود یعنی گرفتگی شدید است و احتمال زیاد باید از فنر استفاده کنید.

  7. خسته نباشید ما در محل کار چون تعداد کارمندان زیادی داریم استفاده از توالت هم زیاده و به همین خاطر با مشکل گرفتگی توالت زیاد درگیر هستیم. تا اونجا که تونستیم تذکر دادیم که وقت استفاده از توالت آب بریزید اما فایده نداره. هر کس میاد کار خودش رو انجام میده و میره. چند نفر پشت سر هم که استفاده می کنند یهو میبینی چاه توالت بالا زده و صحنه مشمئز کننده ای رو رقم زده اون وقت باید به تاسیساتی ساختمان بگیم که بیاد بازش کنه. راه چاره ای هست که از شر این گرفتگی مکرر توالت راحت بشیم؟

    • معمولا برای توالت های عمومی یا مواردی که زیاد مورد استفاده هستند از سیفون و لوله های بزرگ برای توالت استفاده می شود تا کمتر گرفتگی سراغشان آید. به هر صورت باید خودتان از ایجاد گرفتگی پیش گیری کنید. یعنی به عنوان مثال هر روز یا هر نصف روز یک نفر در همه توالت ها مقداری آب خالی کند یا فلاش تانک همه توالت ها را بکشد. این کار را فرد تاسیساتی ساختمان هم می تواند انجام دهد.

  8. توالت منزل ما از ابتدا مشکل گرفتگی داره و هر بار که استفاده میکنیم ازش باید آب خالی کنیم توش اگر چند مرتبه آب نریزیم و فضولات داخل سیفون بمونه اون وقت آب از چاه توالت بالا میزنه و مشکل ایجاد میشه به نظرتون چرا اینطوریه توالتمون؟

    • مشخصه که مشکلی در لوله فاضلاب توالت شما وجود داره چندین مشکل ممکنه باشه. ممکنه سنگ یا آجر داخل سیفون افتاده باشه و باعث نیمه مسدود شدن مسیر سیفون شده باشه، ممکنه هم مشکل به خاطر قطر کم لوله توالت باشه یعنی لوله کش از لوله نامناسب و کوچکتر از استاندارد برای سیفون و فاضلاب توالت استفاده کرده و همین باعث میشه با انباشت کمترین فضولات دچار گرفتگی بشه. مشکلات دیگری هم ممکنه باشه که باید از نزدیک بررسی بشه

  9. اگر بخوام یک لوله بازکن فوری و خیلی ساده به همه معرفی کنم اون کشیدن سیفون است! کشیدن سیفون یا همون فلاش تانک واقعا خودش به تنهایی یک لوله بازکنی فوری است! اگر هر بار که از توالت استفاده می کنید یک بار فلاش تانک بکشید دیگه فضولات در لوله توالت باقی نمیمونه که بخواد سفت و سخت بشه و بعدا نیاز به فنر زنی داشته باشه. البته فلاش تانک آب زیادی مصرف می کنه

    • البته به شرطی که هر روز فلاش تانک کشیده بشه تا فضولات کم کم خارج بشه از لولو اگر نه کار نمیکنه. وقتی فضولات زیاد بشه دیگه فلاش تانک کارساز نیست. توالت ما گرفته بعد که فلاش تانک کشیدم آب تو کاسه جمع شده و دیگه پایین نمیره و مدفوع و آب با هم قاطی شده تو توالت خداییش صحنه خیلی بدیه. باید یه سیمی چیزی فرو کنم تو چاه توالت بلکه مدفوع ها جابجا بشن و لوله باز بشه اگر نه که دیگه چاره ای جز فنر ندارم و باید با شما تماس بگیرم.

  10. سلام ببخشید جسارت می کنم خدمت شما اما یک روش خیلی خوب برای برای باز کردن توالت فرنگی که با مدفوع گرفته دارم که هیچ کثیف کاری هم درش رخ نمیده. روش من اینطوره که اول کار باید درب توالت فرنگی رو باز کنید و مطمئن بشید که روی توالت کاملا خشک باشه چون می خوایم روی اون چسب بزنیم. بعد با چسب پهن ۵ سانتی روی دهانه توالت فرنگی رو پر کنید. یعنی از یک سر کاسه به سر دیگه همینطور کنار هم چسب بزنید طوری که هیچ درزی روی اون باقی نمونه. هدف اینه که اجازه خروج آب و هوا از کاسه داده نشه. بخش اصلی کار همینه چون اگر کاملا کیپ بشه و هیچ درزی نداشته باشه کار به درستی انجام میشه ولی اگر سوراخ وجود داشته باشه اصلا به درد نمیخوره و فاضلاب بیرون میزنه ازش.

    بعد از چسب کاری دکمه تخلیه آب رو بزنید تا آب وارد کاسه توالت بشه در همین حین فشار هوا باعث بالا آمدن چسب ها میشه که شما باید با دست روی چسب ها رو بگیرید و فشار بدید تا کنده نشه. با این کار در واقع دارید یک فشار خیلی قوی به لوله و سیفون توالت فرنگی که مدفوع در اون انسداد ایجاد کرده وارد می کنید. اگر این کار رو خوب انجام بدید فشار هوا و آب باعث میشه گرفتگی های مدفوعی داخل لوله به سمت چاه حرکت کنند و در نهایت لوله فاضلاب باز بشه. همونطور که گفتم اگر این کار رو خوب انجام بدید با یک بار زدن دکمه راه فاضلاب باز میشه. اگر احیانا با یک بار باز نشد می تونید یک بار دیگه هم امتحان کنید. اما توجه کنید که با دو سه بار اگر باز نشه دیگه مشخصه با این روش امکان باز کردن گرفتگی نیست و باید دنبال روش دیگه ای باشید مثلا فنرزنی

  11. سلام و درود، توالت خونه ما گرفته و آپ به سختی پایین میره، وقتی هم که فلاش تانک رو میزنم کلی آب خالی میشه تو چاه توالت اما راه آب باز نمیشه و فقط آب زیادی تو کاسه جمع میشه و میاد بالا و بعدش کلی طول میکشه تا اون آب ها آرام آرام پایین بره. از جوش شیرین و آب داغ هم استفاده کردم فایده نداشته چکار کنم

    • سلام، در مورد گرفتگی شما احتمال این که شی یا جسم خارجی در سیفون توالت گیر کرده باشد هست اما همانطور که پیش تر هم ذکر شد به احتمال زیاد به خاطر انباشت مدفوع در سیفون توالت است. ضمنا برای باز کردن گرفتگی با مدفوع توالت نباید از محلول شیمیایی یا خانگی استفاده کرد چون کارساز نیست، از روش های ارائه شده استفاده کنید. بهترین گزینه همان آب با فشار یا آب داغ است که شما امتحان کردید و جواب نگرفتید. می توانید خودتان یک سیم بلند بردارید و داخل کاسه توالت فرو کنید و کم تکان دهید تا فضولات جابجا شوند و گرفتگی رفع شود. اگر نه باید فنر زنی انجام شود.

  12. خدمات خیلی خوبی دارید کاش تو کل استان تهران خدمات رو ارائه کنید ما که چند وقت پیش مشکل انباشت مدفوع در توالت رو داشتیم و کلی اذیت شدیم اما با همین آموزش های شما مشکل رو حل کردیم. خدا خیرتون بده

  13. سلام آقای کاوه خسته نباشید یک مشکلی برای ما پیش اومده نمیدونم باید چکار کنیم اگر لازمه سرویس کار بفرستید برامون. یک مدت توالت واحدمون خوب تخلیه نمیشد یعنی آب تو کاسه و لوله فاضلاب می ماند وقتی سیفون می کشیدیم بعد که چند تا از مطالب مربوط به آموزش لوله بازکنی رو دیدم گفته بودن باید از محلول لوله بازکنی استفاده کنید. چند بار استفاده کردیم اما اثر نکرد دست آخر محلول رو داخل کاسه ریختم و گذاشتم تا صبح موند ولی این بار هم گرفتگی لوله باز نشد. بعد از چند روز واحد پایین ما میگه سقف واحد نم داده که مربوط به توالت شماست حالا موندیم چه کار کنیم

    • سلام متاسفانه یکسری از سایت ها با آموزش های غیراصلی به جای کمک به مردم و حل مشکل، مشکل شان را بیشتر می کنند. همینطور که در این مطلب هم ذکر شده استفاده از محلول لوله بازکنی چه شیمیایی و چه خانگی برای باز کردن گرفتگی با مدفوع مناسب نیست و اصلا محلول ها برای گرفتگی های دیگری ساخته شده اند. در مورد مشکل شما هم احتمالا به واسطه تماس طولانی مدت اسید لوله بازکن با لوله فاضلاب توالت سوراخ یا شکستگی در آن ایجاد کرده که باعث نشت فاضلاب به طبقه پایین شده است. شاید هم چسب های مربوط به اتصال لوله های فاضلاب توالت را خورده باشد و از آنها فاضلاب نشتی پیدا کرده. به هر صورت باید مشکل را از نزدیک بررسی کرد.

  14. سلام ما با هم همکار هستیم، مطلب تون رو خوندم خوب نوشتید، فقط یک نکته خواستم متذکر بشم که الان معمولا از دریل برای باز کردن گرفتگی استفاده میشه. یعنی اون دستگاه هایی که تحت عنوان فنر لوله بازکنی یا دستگاه فنر زنی ازش یاد میشه در خیلی موارد جنبه تبلیغاتی داره و فنر زنی با همون دریل انجام میشه. یعنی یک فنر بلند و طولانی رو به دریل متصل کردند و با روشن شدن دلر فنر هم میچرخه و گرفتگی رو باز می کنه. برای باز کردن مدفوع توالت هم همین فنر زنی با دلر خیلی مناسبه.

    • اگر گرفتگی در سیفون و آن هم به خاطر مدفوع باشه بله فنر ۳ متری هم کافیه اما به طور کلی طول فنر کاملا به محل گرفتگی مربوط میشه چه بسا گرفتگی در عمق لوله ها باشه و مجبور باشید از فنر ۱۰ متری استفاده کنید

  15. در آموزش روش های باز کردن گرفتگی مدفوع نوشتید از آب استفاده شود اما من این کار رو کردم و با آب باز نشد چکار باید کنم؟

    • بله، یک روش عالی و با احتمال موفقیت بالا برای رفع گرفتگی با مدفوع همین آب است. اگر طبق روش ذکر شده در این مطلب عمل کرده باشید به احتمال زیاد باید مشکل حل شود در غیر اینصورت احتمالا گرفتگی شدید است که با آب باز نشده و به ناچار باید از فنر استفاده شود.

  16. سلام ممنون از روش های خوبتون، لطفا یک روش پیشنهادی من رو هم اضافه کنید خیلی خوبه
    من وقتی این مشکل برام پیش میاد سریع شامپو و آب گرم رو حاضر می کنم و از اونها برای باز کردن سیفون کمک میگیرم. روش کارم هم اینطوره که اول مقداری شامپو داخل سیفون میریزم و بعدش آب گرم خالی می کنم تا تو لوله پر از آب بشه و آب گرم حسابی به خورد مدفوع ها بره و نرم کندشون. شامپو هم برای اینه که گرفتگی نرم و لیز بشه و راحت تر در لوله فاضلاب سر بخوره و در باز شدن گرفتگی تسریع بشه. البته می تونید آب گرم و شامپو رو از ابتدا با هم مخلوط کنید و داخل کاسه خالی کنید. می تونید هم مثل من جدا جدا بریزید. این روش رو خودم درست کردم شما هم می تونید از این روش یا روش های خودتون استفاده کنید یا اصلا به جای شامپو از مایع دستشویی یا شوینده های دیگه استفاده کنید.

  17. من کلا از این روش های من درآوردی خوشم نمیاد معمولا آب میریزم که توالت نگیره اما اگر بگیره دیگه به چاه بازکن زنگ می زنم

  18. مکش توالت منزل کم شده و آب به کندی پایین میره هر بار هم که فلاش تانک رو میکشیم کلی آب جمع میشه تو کاسه توالت و ریز ریز تخلیه میشه. چه مشکلی وجود داره؟

    • کاملا مشخصه که مشکلی در لوله یا سیفون توالت وجود دارد که احتمال زیاد گرفتگی ایجاد شده است. معمولا کاهش مکش فاضلاب در توالت مربوط به گرفتگی سیفون است و آن هم در اکثر موارد به دلیل انباشت فضولات و مدفوع در سیفون توالت می باشد. از روش های ارائه شده در مطلب استفاده کنید و خودتان مشکل توالت را رفع نمایید. اگر مشکل حل نشد با ما تماس بگیرید تا سرویس کار بفرستیم.

  19. سلام برای رفع گرفتگی سیفون توالت که با فضولات مسدود شده چرا اینهمه روش های مختلف رو انجام بدیم خب از همون اول فنر بزنیم بره دیگه

    • سلام می تونید این کار رو انجام بدید اما فنرزنی همیشه آخرین راه برای باز کردن گرفتگی است در حالی که راه های ساده تر و کم هزینه تری هم برای رفع گرفتگی توالت وجود دارد. وقتی می شود با یک آفتابه آب گرفتگی توالت رو باز کرد چرا هزینه زیادی برای فنرزنی صرف شود؟!

  20. خدمات خیلی خوبی دارید آقای کاوه، سرویس کارتون برای باز کردن چاه توالت اومد خیلی خوب کار کرد فرز بود

  21. سلام، ساختمان ما قدیمی ساخت است و با توالت داستان داریم. غیر از سوسک های درشت هر چند ماه یک بار چاه توالت بالا می آید و هر کاری هم که انجام میدهیم موقتا مشکل حل می شود و مجدد بعد از چند ماه چاه بالا میزند. هم از محلول شیمیایی استفاده کردیم هم از محلول خانگی، روش آب جوش و تاید و شامپو از این روشها رو هم همه رو امتحان کردیم اما هیچ کدوم مشکل رو اساسی حل نکرده. حتی اسید لوله بازکن ریختم تو توالت اما فایده نداشت. فنر زنی هم انجام شده ولی اونطور که می خواستیم نشده. از یکی از فنی کارها پرسیدم گفتن لوله فاضلاب مربوط به توالت رسوب گرفته و باید رسوب زدایی بشه. حالا نمیدونم اگر این کار رو انجام بدم مشکل حل میشه یا نه خدا میدونه.

  22. آقا این گرفتگی توالت هم بدبختی است برای خودش. توالت ما از صبح گرفته و هر کار می کنیم پایین نمیره. برای هر کدوم از این روش ها هم مقداری آب تو کاسه ریخته میشه و همینطور اون آب ها هم جمع میشن رو بقیه و کاسه دیگه داره پر میشه. لطفا کمک کنید

  23. از خدمات خوب و فوری تون تشکر می کنم چند روز پیش دم غروب توالت واحد ما مشکل پیدا کرده بود وقتی زنگ زدم یک ساعت نشد که یک سرویس کار با موتور اومد و گرفتگی رو باز کرد خیلی راحت هم باز کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *