خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

ریختن گازوئیل در لوله فاضلاب

آیا ریختن گازوئیل در فاضلاب سوسک ها را از بین می برد؟ 

ریختن گازوئیل در لوله فاضلاب

سوسک های بزرگ فاضلاب وقتی وارد خانه می شوند و جلوی چشم اهالی رژه می روند ضربان قلب است که همینطور بالاتر می رود. بماند این که پس از کشتن سوسک تا ساعات ها خاطرش از ذهن افراد خارج نمی شود. این اتفاقات باعث شده افراد برای کشتن سوسک های ریز و درشت دست به دامان هر چیزی شوند؛ از جمله گازوئیل!

گازوئیل که سوخت ماشین های سنگین است حالا برای برخی تبدیل به سوسک کش قوی شده است. اما آیا واقعا گازوئیل گزینه مناسبی برای از بین بردن سوسک های فاضلاب است و می توان از آن به عنوان یک سوسک کش قوی استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب هم پاسخ این سوال داده شده و هم توضیحات خوبی در خصوص کشتن سوسک های فاضلابی مطرح شده است که حتما برای شما مفید است.

آیا واقعا با گازوئیل می توان سوسک ها را از بین برد؟

در مورد کشتن سوسک با گازوئیل یا نفت نمی توان ادعای دقیقی کرد چون ما خودمان چنین کاری را انجام نداده ایم و تجربه ای در این خصوص نداریم اما آنطور که دیگر افراد در تجارب خود عنوان کرده اند به نظر می رسد استفاده از گازوئیل برای از بین بردن سوسک ها آنطور که تصور می شود نیست.

خب گازوئیل یک ماده شیمیایی با بوی زیاد است که حتما تماس آن با حشرات می تواند به آنها صدمه برساند. ریختن گازوئیل روی سوسک ها هم می تواند منجر به گیج و ضعیف شدن آنها شود. تجارب برخی افراد هم این را نشان می دهد. اما این که بتوان از آن برای ریشه کن کردن سوسک های فاضلاب یا کابینت چندان قابل قبول نیست. چراکه ریختن گازوئیل روی سطوح تنها بوی شدید آن را در فضا منتشر می کند و این می تواند باعث فراری دادن سوسک ها شود.

بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری کرد که ریختن گازوئیل در لوله یا چاه فاضلاب هیچ فایده ای ندارد چون گازوئیل با آب و فاضلاب ترکیب شده و رقیق می شود و خاصیت خود را از دست می دهد. اما ریختن آن در محیط یا روی سوسک ها ممکن است بتواند به دور کردن آنها کمک کند چون ظاهرا سوسک ها از این نوع بوهای شدید خوششان نمی آید.

گازوئیل قوی تر است سم های سوسک کش مخصوص؟

اما حتی اگر ریختن گازوئیل در لوله و چاه فاضلاب مفید هم باشد و باعث از بین رفتن سوسک ها شود باز هم روش مناسبی نیست. به این دلیل که گازوئیل هم ماده در دسترس همه نیست و باید برای سوسک کشی آن را تهیه کنید. این در حالی است که سم های قوی مخصوص سوسک کشی در بازار وجود دارد که بسیار کارآمد هستند و می توانند سوسک ها را به صورت واقعی ریشه کن کنند.

طبیعتا بهتر این است که به جای خرید گازوئیل یک سم قوی سوسک کش خریداری کنید و با سم پاشی محیط از شر سوسک های بزرگ فاضلاب یا سوسک های کابینت خلاص شوید. اگر مصرف شما خیلی زیاد است و نیاز به سم پاشی سطح زیادی را دارید بهتر است از سموم کشاورزی استفاده کنید که قیمت مناسب تری نسبت به سوسک کش ها دارند.

سم های قوی سوسک کش؛ جایگزین گازوئیل

برای از بین بردن همیشگی سوسک های بزرگ و کوچک از خانه و ساختمان باید سمی قوی و موثر را انتخاب کنید که آزمونش را پس داده باشد؛ نه این که گازوئیل در چاه فاضلاب بریزید و انتظار داشته باشید همه سوسک ها به راحتی بمیرند. در اینجا چند سوسک کش قوی و مناسب برای این کار معرفی شده اند.

– اسپری مایع حشره کش: در بازار تعداد زیادی اسپری مایع حشره کش وجود دارد که می توان از آنها برای کشتن سوسک ها استفاده کرد. خوبی این سوسک کش ها این است که مثل شیشه پاک کن اسپری هستند و می توانید هم آن را روی سوسک ها و حشرات بپاشید و هم محیط زندگی آنها یا محل عبور آنها را سم پاشی کنید تا هنگام عبور از روی آن کشته شوند.

– سم مایع سوسک کش: علاوه بر اسپری سوسک کش سم های مایع سوسک کش که مخصوص از بین بردن سوسک ها هستند هم در بازار وجود دارد. برخی از برندهای آن نظیر سوسک کش قهرمان بسیار قوی و موثر هستند و خریداران آن در نظرات خود از آن بسیار رضایت داشته اند. می توانید برندهای قوی دیگری را هم پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

– سموم مایع کشاورزی: اگر نیاز شما به سوسک کش زیاد است می توانید از فروشگاه های محصولات کشاورزی سم کشاورزی خریداری کنید و با آن محیط را سم پاشی کنید تا تمام سوسک ها برای همیشه از بین بروند. استفاده از سموم کشاورزی روشی بسیار مناسب و کارآمد است که توسط بسیاری افراد تجربه شده است. 

– اسپری حشره کش (پیف پاف): ساده ترین سوسک کش جایگزین برای گازوئیل اسپری حشره کش یا همان پیف پاف معروف است که اگر چه باعث ریشه کن شدن سوسک ها نمی شود اما در شرایط بحرانی به کار شما می آید. تنها کافیست بطری را رو به روی سوسک بگیرید و دکمه را فشار و تمام!

جمع بندی

خیلی افراد به دنبال کشتن سوسک ها با گازوئیل هستند. استفاده از گازوئیل برای این کار اگرچه چندان کارآمد نیست اما حتی اگر موثر باشد باز هم روش صحیحی نیست چون سم های بسیار قوی در بازار وجود دارد که به آسانی تمام سوسک ها را از بین می برد و آنها را ریشه کن می کند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال ریشه کن کردن سوسک ها هستید به جای گازوئیل از سموم مخصوص استفاده کنید. 

در صورتی که در این خصوص نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد و یا این که می خواهید سوسک های ساختمان خود را ریشه کن کنید می توانید با شرکت فنی خدماتی کاوه تماس بگیرید.

2 پاسخ به “آیا ریختن گازوئیل در فاضلاب سوسک ها را از بین می برد؟ ”

    • به طور کلی استفاده از مواد شیمیایی و دارای بوی شدید برای فراری دادن یا کشتن حشراتی مثل سوسک قابل استفاده است اما راه حل مناسبی نیست چون سم های مخصوص برای این کار موجود دارد که اثرگذاری بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *