خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

سرویسکار لوله بازکنی

لوله بازکن های سودجو؛ چطور فریب ترفندهای آنها را نخوریم؟

سرویسکار لوله بازکنی

این روزها افراد سودجو خود را در لباس اصناف گوناگون جا می زنند و به این طریق مردم را سرکیسه می کنند. صنف لوله بازکنی هم یکی از این اصناف است که این افراد زیاده خواه در لباس لوله بازکن از نام آن به کرات سوء استفاده کرده و پول های درشتی به جیب زده اند.

بارها در اخبار و سایت های اطلاع رسانی مشاهده شده که فرادی با عنوان لوله بازکن وارد منزل مردم شده و به طریق مختلف آنها را سرکیسه کرده اند. برخی مالباختگان در مصاحبه می گویند که برای باز کردن یک گرفتگی ساده فاکتور میلیونی داده اند و برخی هم گم شدن طلا و اشیاء گران قیمت خود پس از لوله بازکنی سخن به میان آورده اند.

برای این که شما هم به مشکل این افراد مالباخته دچار نشوید بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با شیوه کار افراد سودجو در صنف لوله بازکنی آشنا شوید و در صورت مشاهده آنها بتوانید ترفندشان را شناسایی کنید.

نحوه شناسایی لوله بازکن های غیرمجاز

خب در بالا ذکر شد که در صنف لوله بازکن ها هم برخی افراد سودجو هستند که مردم را با روش های مختلف سرکیسه می کنند. برخی چند برابر قیمت واقعی دستمزد دریافت می کنند و برخی هم با نمایش ساختگی ادعا می کنند که گرفتگی لوله را باز کرده اند.

برای این که بتوانید این افراد را شناسایی کنید لازم است به عملکرد آنها دقت کنید. این افراد از ترفندهای مختلفی برای فریب مردم استفاده می‌کنند که معمولا تکراری است و با هم شباهت بسیاری دارد. برخی از این ترفندها عبارتند از:

اولین ترفند: قیمت اولیه پایین

یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری در همه صنوف اعلام قیمت اولیه پایین است. این لوله بازکن ها در ابتدا برای جذب مشتری قیمت را نسبت به همکاران بسیار پایین اعلام می کنند. مثلا می گویند همکاران چند برابر این دستمزد می گیرند اما ما با تخفیف برای شما لوله بازکنی انجام می دهیم. به این صورت می توانند به محل راه یافته و وارد خانه مشتری شوند تا پس از آن کار خود را آغاز کنند.

دومین ترفند: قیمت نهایی بسیار بالا

در تمام صنوف قیمت های بالا و به اصطلاح نجومی برای یک خدمت ساده مصداق کلاه گذاشتن سر مشتری است. در حالی که قیمت واقعی یک شرکت معتبر لوله بازکنی بسیار پایین تر است. آنها ممکن است ادعا کنند که گرفتگی لوله‌ها بسیار جدی است و نیاز به استفاده از تجهیزات و مواد خاصی دارد که هزینه آنها بالاست.

سومین ترفند: ترساندن یا ترغیب مشتری

لوله بازکن هایی که دنبال سرکیسه کردن مردم هستند عمدتا با استفاده از ترفندهای روانشناسی تلاش می کنند تا مشتری را وادار به درخواست سرویس خود کنند. به عنوان مثال، ممکن است به شما بگویند که اگر فوراً اقدام نکنید، گرفتگی لوله‌ها باعث خسارت زیادی به خانه شما خواهد شد.

سرویسکار حرفه ای لوله بازکنی

یا یک مثال دیگر این که می گویند دستمزد من بسیار پایین از بازار است و اگر بخواهید لوله بازکن دیگری را بیاورید پول بیشتری از شما می گیرد. با چنین جملاتی فرد از ترس خرابی بیشتر یا جلوگیری از پرداخت هزینه بیشتر ترغیب می شود که حرف این فرد را قبول کرده و اون برایش لوله بازکنی انجام دهد.

چهارمین ترفند: پیشنهاد خدمت اضافه

در برخی موارد لوله بازکن خدمت اصلی خود را انجام می دهند اما در کنار آن به مشتری پیشنهاد می دهند که خدمت دیگری هم برایشان انجام دهد. مثلا مشکل گرفتگی لوله است و فرد آن را باز می کند. سپس ادعا می کند که لوله رسوب زیادی گرفته و باید رسوب زدایی شود تا دیگر در آن گرفتگی ایجاد نشود. نکته مهم این است که این خدمت اضافه هزینه بسیار بالا و حتی بالاتر از خدمت اصلی دارد و متاسفانه حتی برخی شرکت های واقعی و البته غیرمعتبر هم آن را انجام می دهند.

پنجمین ترفند: وسایل و تجهیزات خاص

استفاده از مواد خاص و تجهیزات ویژه ترفند دیگری است که در بسیاری از موارد شکایت از لوله بازکن ها مشاهده مشاهده شده است. به این صورت که لوله بازکن ادعا می کند برای باز کردن گرفتگی لوله لازم است از محلول خاص و گران قیمتی استفاده کند یا این که دستگاه مورد استفاده برای رفع گرفتگی هزینه بالایی دارد و طبعا دستمزد لوله بازکنی هم بسیار بالا خواهد بود.

ششمین ترفند: حضور در محله های بالا شهر

لوله بازکنی که به دنبال پول زیاد است طبیعتا مید اند که در مناطق پایین شهر و متوسط امکان دریافت هزینه های سنگین برای یک لوله بازکنی وجود ندارد و چه بسا در چنین حالاتی برای فرد درگیری ایجاد شود. لذا معمولا برای اقدامات خود مناطق شمال شهر و محله های مرفه را انتخاب می کنند که برای پرداخت هزینه بالا مشکلی نداشته باشند.

هفتمین ترفند: دست به سر کردن صاحب خانه

این ترفند شاید کمی عجیب باشد اما متاسفانه در برخی از اظهارات مالباختگان شنیده شده است. به این صورت که اگر صاحبخانه تنها باشد فرد با درخواست های مختلف به دنبال دست به سر کردن و فرستادن وی برای انجام برخی کارها است تا در محل تنها شود و بتوانید اشیاء ارزشمند خانه مثل طلا و گوشی را بردارد. دقت کنید که چنین کاری را لوله بازکن ها اصلا انجام نمی دهند و تنها در برخی از شکایات مردمی مشاهده شده است.

هشتمین ترفند: تقاضای پرداخت نقدی

افراد مذکور برای این که امکان شناسایی آنها و پیگیری توسط مالباخته وجود نداشته باشد معمولاً تقاضای پرداخت نقدی برای خدمات خود می‌کنند. ممکن است بگویند که کارت بانکی همراه ندارند و شماره آن را حفظ نیستند یا این که از ترس سازمان مالیاتی این کار را انجام می دهند. البته دقت کنید که این مورد قطعی نیست و هرکس که تقاضای پرداخت نقدی داشت کلاهبردار نیست.

چطور در دام لوله بازکن نماها نیفتیم؟

مشاهده کردید که در بالا چند مورد مهم و بسیار کاربردی برای شناسایی افراد لوله بازکن نما معرفی شد که به کمک آنها می توانید تا حد زیادی این افراد سودجو در لباس لوله بازکن را شناسایی کنید و فریب آنها را نخورید. دقت کنید که موارد ذکر شده در بالا قطعی و صد درصدی نیستند.

فنر زنی فاضلاب کفشور

 بنابراین باید به دقت رفتار فرد را زیر نظر بگیرد و اگر در رفتار او چند مورد از ترفندهای بالا وجود داشت او را لوله بازکنی غیرواقعی در نظر بگیرید و او را از خانه بیرون کنید. در بخش پایین چند نکته کمکی معرفی شده که می توانید با آنها دست این فریبکاران را بخوانید.

  • پیش از درخواست لوله بازکنی ابتدا از افراد دیگر مشاوره دریافت کنید یا این که در اینترنت در مورد مشکل خود جستجو کنید تا اطلاعات حداقلی داشته باشید.
  • برای درخواست خدمات لوله بازکنی تنها با شرکت های معتبر تماس بگیرید.
  • پیش از حضور در منزل از او بخواهید که مدارک معتبر خود را به شما نشان دهد.
  • قبل از شروع کار و باز کردن لوله از لوله بازکن بخواهید که قیمت خدمات خود را اعلام کند. اگر از اعلام قیمت تفره رفت یا قیمت حدودی داد بگویید که از مبلغ مشخصی بیشتر پرداخت نخواهید کرد.
  • اگر لوله بازکن قیمت بالایی برای کار پیشنهاد کرد با فردی دیگر تماس بگیرید و از قیمت خدمات را دریافت کنید.
  • به ادعاهای کذایی مثل مشکل بسیار جدی در لوله، نیاز فوری به لوله بازکنی، دستگاه خاص لوله بازکنی و … توجه نکنید.
  • اگر قیمت اعلامی برای شما بالاست بگویید با قیمت ارزان تر کار کند و اگر قبول نکرد از او بخواهید که محل را ترک کند.
  • در صورت ایجاد مزاحمت یا اصرار بی جا بگویید که اگر نرود با پلیس تماس خواهید گرفت. این افراد معمولا ترس زیادی از تماس با پلیس دارند لذا این کار می تواند موثر باشد.

مشاهده کردید که چطور افرادی در لباس لوله بازکن با برخی ترفندها از مردم پول های نامتعارف می گیرند و چطور می توان آنها را شناسایی کرد و فریب آنها را نخورد. در پایان به شما توصیه می کنیم حتما برای درخواست خدمات لوله بازکنی از شرکت های معتبر این صنف کمک بگیرید.

شرکت خدمات فنی کاوه یکی از شرکت های معتبر و قدیمی در صنف لوله بازکنی است که تکنسین های حرفه ای و مجربی را برای ارائه خدمات لوله بازکنی در تهران به منازل اعزام می کند و دستمزد را طبق تعرفه مصوب دریافت می کند. در صورتی که مشکلی در لوله فاضلاب دارید می توانید با خیال راحت از ما درخواست لوله بازکنی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *