خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با شلنگ پرفشار آب

با فشار آب شلنگ به راحتی گرفتگی لوله فاضلاب و کفشور را باز کنید

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با شلنگ پرفشار آب

همه مردم دنبال روش های ساده برای رفع گرفتگی های لوله فاضلاب هستند. در عین حال روش هایی که لوله بازکن های حرفه ای و متخصصین این حوزه معرفی می کنند اکثرا نیاز به دستگاه و ابزار دارد. همین باعث می شود شهروندان عادی نتوانند خودشان گرفتگی لوله های فاضلاب و کفشورها را باز کنند و به ناچار با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرند.

ما در این جا یک روش فوق العاده برای باز کردن گرفتگی کفشورها و برخی از لوله های فاضلاب معرفی کرده ایم که به کم آن می توانید خودتان به آسانی و بدون نیاز به ابزار و وسایل خاص گرفتگی ایجاد شده را رفع کنید. با ما همراه باشید تا با همراهی هم این روش کاربردی را بررسی کنیم.

باز کردن گرفتگی کفشور فاضلاب با فشار آب و شلنگ

همانطور که ذکر شد یک روش کاربردی و در عین حال ساده برای رفع گرفتگی کفشورهای فاضلابی استفاده از شلنگ با فشار آب (شلنگ پرفشار) است. روش لوله بازکنی با شلنگ برای باز کردن گرفتگی های سطحی ناشی از مو، چربی، رسوب، آشغال، خاک کم، برگ درخت و غیره مناسب است. انواع کفشورها و لوله های فاضلابی زیر در صورت دچار شدن به گرفتگی با این روش قابل بازگشایی هستند.

  • کفشور حمام
  • کفشور آشپزخانه
  • کفشور حیاط
  • کفشور بام
  • کفشور پارکینگ
  • لوله فاضلاب آشپزخانه

برای بازگشایی گرفتگی کفشور و لوله فاضلاب با شلنگ پرفشار آب مراحل زیر را انجام دهید.

باز کردن گرفتگی کفشور

مرحله ۱: شلنگ مناسب فراهم کنید: شلنگ آب باید به اندازه کافی بلند باشد که یک سر آن به شیر آب وصل شده و سر دیگر وارد کفشور یا لوله فاضلاب شود. بهتر است شلنگ نرم و منعطف باشد که امکان خم شدن و ورود آن به لوله فاضلاب وجود داشته باشد. شلنگ خشک ممکن است در داخل لوله بشکند و دردسرساز شود. در ضمن شلنگ مورد نظر نباید سوراخ باشد.

مرحله ۲: شلنگ را به شیر وصل کنید: و به خوبی آن را سفت کنید چون هنگام باز شدن شیر فشار آب باعث در آمدن شلنگ می شود. اگر شلنگ روی شیر لق می زند می توانید یک تکه پلاستیک دور دهانه شیر آب بپیچانید تا قطر آن کمی بیشتر شود و بعد آن را در شلنگ فرو کنید. این کار باعث می شود که دیگر شلنگ روی شیر شل نباشد و لق نزند. اگر حوصله دارید می توانید روی شلنگ بست ببندید تا حسابی سفت شود.

مرحله ۳: سر شلنگ را وارد لوله کنید: و تا جای ممکن آن را داخل لوله کفشور فرو کنید. شلنگ باید به سیفون یا به محل گرفتگی برسد. البته که برای فرو کردن شلنگ لازم نیست فشار زیادی به آن وارد کنید. هرچا که شلنگ گیر کرد دیگر بس است. همینطور هم می توانید به کار ادامه دهید.

مرحله ۴: دهانه لوله را کیپ کنید: دهانه لوله فاضلاب یا سوراخ کفشور را باید به خوبی کیپ کنید تا آب از آن خارج نشود. با یک تکه پارچه یا پلاستیک بزرگ این کار را انجام دهید. آن را در دهانه کفشور قرار دهید و به خوبی دور شلنگ بپیچانید تا سوراخ لوله مسدود شود. هیچ آبی نباید بتواند از آنجا خارج شود.

مرحله ۵: شیر آب را تا وسط باز کنید: تا آب با فشار بالا وارد لوله شود و به گرفتگی داخل لوله فشار وارد آورد. لازم است در این هنگام با دست پلاستیک داخل لوله را نگه دارید تا از آن قسمت آب خارج نشود. اینطور تمام آب وارد لوله می شود و به گرفتگی داخل لوله فشار می آورد تا بتواند آن را رفع کند. در صورت لزوم می توانید شیر را تا انتها باز کنید تا فشار آب بیشتر شود.

مرحله ۶: شیر را ببندید: چند ثانیه ورود آب پرفشار به داخل لوله باعث باز شدن گرفتگی های سطحی داخل آن می شود. بنابراین لزومی ندارد مدتی طولانی شیر آب باز باشد. با باز شدن گرفتگی کار ما هم تمام می شود و می توانید شیر آب را ببندید.

 مرحله ۷: شلنگ را از لوله خارج کنید: پلاستیک داخل کفشور را بیرون بکشید و شلنگ را به صورت کامل از لوله خارج کنید و آن را کنار بگذارید.

مشاهده کردید که لوله بازکنی با شلنگ پرفشار آب تا چه اندازه می تواند در رفع گرفتگی های کفشور فاضلاب موثر واقع شود. شلنگ پرفشار نیروی زیادی برای لوله بازکنی دارد اما برای گرفتگی لوله های فاضلابی دیگر مثل لوله فاضلاب سینک، روشویی یا توالت به دلیل نوع خاص دهانه فاضلاب امکان فرو کردن شلنگ در لوله و کمک گرفتن از فشار آب وجود ندارد. به همین جهت است که برای لوله های مذکور از این روش استفاده نمی شود.

باز کردن گرفتگی لوله با دستگاه واترجت

نکات مهم جهت استفاده از شلنگ پرفشار آب

ما برای همه روش های لوله بازکنی و ترفندهای باز کردن گرفتگی لوله نکات راهنما ارائه می کنیم تا به کمک آنها بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید و از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

  • لازم نیست حتما شلنگ تا انتها وارد لوله شود. می توان فقط سر شلنگ را داخل لوله فرو کرد اما اگر سر شلنگ به محل گرفتگی برسد عملکرد بهتری دارد.
  • شلنگر را به زور داخل لوله و کفشور فشار ندهید چون ممکن در سیفون لوله گیر کند و دیگر بیرون نیاید.
  • برای موثر واقع شدن این روش باید اطراف لوله فاضلاب به خوبی مسدود شود تا امکان خروج آب از آن وجود نداشته باشد.
  • لوله بازکنی با شلنگ پرفشار آب همچون لوله بازکنی با دستگاه واترجت است. هرچه فشار آب بیشتر باشد احتمال اثرگذاری آن نیز بیشتر می شود.
  • تنها گرفتگی های سطحی و ساده با این روش قابل بازگشایی هستند و گرفتگی های سخت را نمی توان با شلنگ پرفشار آب باز کرد.
  • تنها کفشورهای فاضلاب را می توان با شلنگ لوله بازکنی کرد.
  • گرفتگی در لوله های فاضلاب سینک ظرفشویی، روشویی و توالت با این روش قابل باز شدن نیستند.
  • برای گرفتگی های سخت به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنید. چون نه تنها گرفتگی باز نمی شود بلکه ممکن است با فشار وارد شده به لوله گرفتگی در داخل سیفون سفت تر شده و باز کردن آن در آینده مشکل تر شود.
  • برای جلوگیری از ورود آشغال و خاک به داخل کفشور فاضلاب بهتر است از درپوش کفشور و توری مخصوص آن استفاده کنید.

جمع بندی:

برای باز کردن کفشور و لوله های فاضلابی می توان به شرط این که گرفتگی آنها سطحی باشد می توان از شلنگ پرفشار آب استفاده کرد. به این صورت که سر شلنگ را وارد کفشور یا لوله فرو کرده و در آن را کیپ کنید تا آب از آن خارج نشود. سپس شیرآب را باز کنید تا آب با فشار زیاد وارد لوله فاضلاب شده و گرفتگی را باز کند. گرفتگی های ساده و غیرسخت با این روش باز می شوند.

در صورتی که با روش فوق موفق به باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب یا کفشور نشدید یا مراحل کار را به درستی انجام نداده اید و یا این که گرفتگی از جنسی سخت است که با این روش قابل بازگشایی نیست. در این صورت ناچار باید با لوله بازکنی حرفه ای تماس بگیرید و از او بخواهید تا گرفتگی لوله فاضلاب شما را باز کند. حتما قبل از تماس با لوله بازکن از معتبر و باتجربه بودن او مطمئن شوید.

شرکت خدمات فنی کاوه یکی از شرکت های معتبر و قدیمی در صنف لوله بازکنی است که خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله در تهران را ارئه می کند. در صورتی که نیاز به لوله بازکنی دارید می توانید از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی و فوری ما استفاده کنید. پس از تماس شما تکنسین های حرفه ای شرکت سریعا به محل اعزام شده و مشکل لوله فاضلاب را رفع می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *