خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

پودر لوله بازکن چنته

پودر لوله بازکن چنته چیست؟ معرفی کاربردها، فواید و معایب

پودر لوله بازکن چنته

وقتی گرفتار انسداد لوله فاضلاب می شوید و به دنبال یک لوله بازکن خوب یا یک روش مناسب برای باز کردن گرفتگی هستید حتما یکی از روش های پیشنهاد شده به شما پودر لوله بازکنی چنته است. افرادی تجربه گرفتگی لوله را دارند به خوبی با چنته آشنا هستند اما خیلی ها هنوز با این پودر جادویی آشنا نشده اند.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با چنته، این پودر جادویی لوله بازکنی بیشتر آشنا کنیم و کاربردهای اصلی آن را به شما معرفی کنیم و در کنار آن فواید و معایب آن را نیز به خوبی برای شما شرح دهید. پس تا پایان با ما همراه باشید تا با همراهی هم این مطلب آموزشی را به پایان برسانیم.

چنته لوله بازکن دقیقا چیست؟

چنته نام یکی از برندهای تولیدکننده پودر لوله بازکنی است که در به دلیل کیفیت بالای محصولاتش در گذشته شهرت بسیاری کسب کرده است. از این روی اکنون خیلی از افراد به پودر لوله بازکن چنته می گویند؛ چیزی شبیه به «ریکا» که یکی از برندهای معروف و قدیمی تولیدکننده مایع ظرفشویی است اما به خاطر شهرت آن نامش روی مایع ظرفشویی مانده و خیلی ها به مایع ظرفشویی ریکا می گویند.

چنته هم دقیقا به همین صورت است اما نکته مهم این است که برخلاف ریکا، دیگر چنته تولید نمی شود. یعنی دیگر در بازار پودر لوله بازکن با برند چنته را پیدا نمی کنید. در عوض شرکت های مشابه مثل چینه یا جنته وجود دارند که می توانید از محصولات پودری لوله بازکنی آنها استفاده کنید.

پودر لوله بازکنی چیست؟

ممکن است با مطالعه بخش فوق اصلا متوجه نشوید که پودر لوله بازکنی چیست. طبیعی هم هست. با وجود مایع و اسیدهای لوله بازکنی کمتر کسی سراغ پودر لوله بازکنی می رود. اما در گذشته اینطور نبوده است. چند سال قبل که اسید لوله بازکنی مثل حالا زیاد نبود مردم از پودر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله های خود استفاده می کردند. پودر لوله بازکن هم مثل اسید لوله بازکن یک ماده شیمیایی است که با ورود به لوله ها گرفتگی آنها را باز می کند.

پودر لوله بازکنی قوی

پودر لوله بازکن در واقع همان محلول لوله بازکنی است با این تفاوت که پودر است و در ترکیب با آب تبدیل به اسید می شود. اما این حرف ها چیزی از قدرت نفوذ آن کم نمی کند. با این که پودر لوله بازکن دیگر مثل قبل مورد اقبال مردم نیست اما همچنان هستند کسانی که مثل گذشته پودر لوله بازکن را به محلول لوله بازکنی ترجیه می دهند و از آن برای لایروبی لوله های فاضلاب یا رفع گرفتگی آنها استفاده می کنند.

در هر صورت پودر لوله بازکن هم مثل اسید محلول لوله بازکنی یک ماده شیمیایی لوله بازکن است که می توان از آن برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده کرد.

دیگر پودرهای لوله بازکن جایگزین چنته

همانطور که ذکر شد دیگر تولید پودر لوله بازکنی با برند چنته متوقف شده و محصولات آن در بازار وجود ندارد. اما به دلیل شهرت بالای آن مردم همچنان نسبت به آن رغبت دارند و به دنبال خرید آن هستند. از این جهت افراد دیگری برای جبران جای خالی چنته اقدام به تولید پودر لوله بازکنی کرده اند. برخی هم نام مشابه چنته این کار را انجام داده اند که ظاهرا هدفشان استفاده از نام و برند چنته بوده است. 

فهرست معروف ترین پودرهای لوله بازکنی عبارت است از: 

  • پودر لوله بازکن چینه
  • پودر لوله بازکن جنته نوین
  • پودر لوله بازکن راه گشا
  • پودر لوله بازکن توردان
  • پودر لوله بازکن تورنادو
  • پودر جرمگیر و لوله بازکن منشاد
  • لوله بازکن پودری ملیکا
  • لوله بازکن پودری اترک
  • پودر لوله باز کن  لوپاک    
  • پودر لوله بازکن راگا
  • پودر لوله بازکنی ماهر

کاربردهای چنته و دیگر پودرهای لوله بازکنی

چنته و به طور کلی پودرهای لوله بازکنی کارکردهای مختلفی دارند که این کارکردها کاملا شبیه به محلول های لوله بازکنی است. در این بخش به توضیح در خصوص این کاربردها پرداخته ایم.

– لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله: خب همانطور که از نام این محصولات مشخص است مهم ترین کارکرد آنها لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها است. حتما می دانید که روش های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد که یکی از آن روش ها استفاده از پودر لوله بازکنی است. همان گرفتگی هایی که با محلول های لوله بازکن قابل بازگشایی هستند با پودر لوله بازکن هم باز می شود. چنته لوله بازکنی پس از ورود به لوله فاضلاب در تماس با آب داخل لوله تبدیل به اسیدی قوی می شود و گرفتگی های لوله را باز می کند.

– لایروبی و چربی زدایی لوله ها: دیگر کاربرد اساسی پودهای لوله بازکنی لایروبی لوله های فاضلاب و چربی زدایی آنها است. پس از مدتی استفاده از لوله فاضلاب داخل آنها جرم و رسوبی می گیرد که از جنس چربی و لجن است. این جرم ها در گذر زمان می تواند به کلی لوله فاضلاب را مسدود کند. اما با پودر چنته و برندهای مشابه آن می توان چاه فاضلاب و لوله ها را لایروبی کرد و تمام جرم آنها را پاکسازی کرد.

گرفتگی لوله فاضلاب با چربی و رسوب

– رفع گرفتگی های سطحی: پودر چنته و کلا محلول های لوله بازکنی برای رفع گرفتگی های سطحی و ساده مناسب هستند. گرفتگی های ناشی از چربی، لجن، باقی مانده غذا، مو و … مناسب است و به راحتی این مواد را از بین می برد. در مقابل گرفتگی های سخت که با ورود اشیاء سخت به داخل لوله ایجاد شده اند را باز نمی کند. گرفتگی سینک ظرفشویی، گرفتگی روشویی و گرفتگی های ساده کفشور حمام جزء این نوع از گرفتگی ها هستند.

مزایای پودر لوله بازکنی چنته

پودر چنته هم مثل دیگر محصولات شیمیایی یا دیگر لوله بازکن ها دارای مزایای و معایب متعددی است. در اینجا برخی از مهم ترین مزایای پودر لوله بازکن چنته معرفی شده است.

  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • استفاده آسان
  • عملکرد مناسب نسبت به قیمت
  • ایمن و بدون خطر
  • عدم خسارت به لوله های فاضلاب 

معایب چنته لوله بازکن

در کنار مزایای بسیاری که برای پودر چنته عنوان شده است معایبی هم برای آن اعلام شده که باید به آنها نیز توجه شود. در اینجا برخی از مهم ترین معایب اعلام شده برای پودر چنته نوشته شده است. 

  • حجم کم محصول برای رفع یک گرفتگی
  • اثرگذاری دیرهنگام
  • بوی آزاردهنده (در برخی موارد)

جمع بندی

چنته یک پودر لوله بازکن قدیمی است که در گذشته از آن برای لوله بازکنی و لایروبی لوله های فاضلاب استفاده می شد. اکنون دیگر این محصول تولید نمی شود و شرکت های دیگری جایگزین آن شده اند. چینه و جنته نوین دو محصول جایگزین پودر چنته هستند که همچون چنته پودر لوله بازکنی هستند و می توان از آنها برای لوله بازکنی استفاده کرد. اگر قبلا از محلول لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله یا چربی زدایی آن استفاده می کردید حالا می توانید پودر های لوله بازکنی را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *