خدمات ۲۴ ساعته – مشاوره و بازدید رایگان

لوله بازکن های حرفه ای چه نکاتی را از شما پنهان می کنند

بیشتر مردم شهر وقتی با یک گرفتگی در لوله فاضلاب مواجه می شوید سریع با لوله بازکن تماس می گیرند. لوله بازکن ها هم تنها کارشان را انجام می دهند تمایلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان ندارند. و اینطور می شود که مردم برای باز کردن هر گرفتگی مجبور هستند از لوله بازکن بخواهند گرفتگی لوله را برایشان باز کند.

ما بر خلاف عادت لوله بازکن ها در اینجا برخی از نکات فنی و ترفندهای لوله بازکنی که لوله بازکن ها از گفتن آن امتناع می کنند را معرفی کرده ایم که با مطالعه آن می توانید کمی سطح عملی خود در این حوزه را افزایش دهید و دیگر برای هر گرفتگی سریعا با لوله بازکن تماس نگیرید. پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نکاتی که لوله بازکن های حرفه ای به شما نمی گویند

خب در بالا ذکر شد که اکثر لوله بازکن ها علاقه ندارند فوت و فن های کارشان را به دیگران بگویند چه برسد به این که طرف مقابل مشتری باشد و با یادگیری این نکات و ترفندها بتواند خودش گرفتگی لوله را باز کند.

هرچه که هست باعث شده یکسری نکات ریز همچون راز در میان لوله بازکن ها باقی بماند و مردم عادی از دانستند آن ها بی نصیب باشند. در ادامه برخی از این اسرار لوله بازکنی ذکر شده است.

۱- گرفتگی های جزئی را می توان با روش های خانگی رفع کرد

در بسیاری از موارد، گرفتگی های لوله جزئی هستند و می توان آنها را با روش های خانگی رفع کرد. یعنی خودتان در خانه با استفاده از روش هایی ساده و بدون نیاز به ابزار و تجربه خاص گرفتگی لوله را باز کنید و دیگر نیازی به تماس با لوله بازکن نداشته باشید.

 برخی از روش های خانگی لوله بازکنی که برای رفع گرفتگی های جزئی موثر هستند عبارتند از:

  • استفاده از تلمبه دستی
  • استفاده از فنر لوله بازکنی دستی
  • استفاده از آب داغ
  • استفاده از اسید لوله بازکن
  • استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین

منظور از گرفتگی جزئی گرفتگی هایی هستند که عامل سخت نظیر جسم خارجی گرفتگی را ایجاد نکرده باشد. به عنوان مثال گرفتگی توالت با مدفوع، برخی از گرفتگی های فاضلاب حمام و بعضی از گرفتگی های سینک ظرفشویی جزء گرفتگی های سطحی و جزئی به حساب می آیند که امکان بازگشایی آنها توسط خودتان وجود دارد.

باز کردن گرفتگی سینک روشویی

۲- پیشگیری از گرفتگی لوله بهترین راه حل است

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در این مورد هم جلوگیری از گرفتگی لوله بهترین راه حل است که می تواند شما را از زحمت های باز کردن لوله ایمن کند. برای پیشگیری از گرفتن لوله می توان اقدامات ساده زیر را انجام دهید:

  • قرار دادن سبد مخصوص در سینک برای جمع آوری تفاله چای
  • نصب صافی سینک ظرفشویی برای جمع کردن باقی مانده غذا و آشغال ها
  • نصب توری و درپوش در کفشور حمام، پارکینگ و حیاط
  • عدم ریختن چربی و روغن در لوله فاضلاب
  • پاکسازی لوله های فاضلاب به طور منظم با آب داغ

با کمی دقت و توجه می توانید با استفاده از راهکارهای فوق از گرفتگی های بی مورد و آزار دهنده لوله های فاضلاب جلوگیری کنید. 

۳- روغن باقی مانده غذا را درون ظرف شویی خالی نکنید

ریختن روغن باقی مانده از غذا باعث جرم گرفتن لوله فاضلاب ظرفشویی و ایجاد گرفتگی در آن می شود. سینک ظرفشویی عموما به خاطر جرم گرفتن سیفون و لوله فاضلاب آن می گیرد که دلیل آن هم غلظت بالای فاضلاب ظرفشویی است.

 ریختن روغن خالص در فاضلاب ظرفشویی این مشکل را تشدید کرده باعث می شود سینک ظرفشویی در مدت زمان کمتری دچار گرفتگی شود. اگر روغن زیادی در ظروف باقی مانده حتماً قبل از شستن آنها روغن اضافی را جدا کرده و در داخل سطل زباله بریزید.

۴- استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی باید آخرین راه حل باشد

همانطور که محلول های شیمیایی لوله بازکنی می توانند برخی از گرفتگی های لوله را به آسانی باز کنند می توانند به آسانی لوله فاضلاب را خراب کنند. چون این محلول ها حالت اسیدی دارند در تماس طولانی با لوله های پلاستیکی فاضلاب باعث ایجاد خودرگی و پوسیدگی در آنها می شود.

ریختن اسید لوله بازکنی در لوله فاضلاب

از این روی از محلول های مذکور تنها باید در موارد اضطراری استفاده کرد. به عبارت دیگر تنها زمانی به فکر استفاده از اسید لوله بازکنی باشید که روش های دیگر کارساز نبوده است. ضمن این که اسید های لوله بازکنی تنها گرفتگی های سطحی را باز می کنند و گرفتگی های ناشی از اشیاء با این روش قابل بازگشایی نیستند. در این مورد توصیه می شود از روش های جایگزین مانند تلمبه دستی یا فنر لوله بازکنی استفاده کنید.

۵- لوله بازکن نمی تواند همه گرفتگی ها را باز کند

یک تصور اشتباه در میان مردم این است که لوله بازکن می تواند همه گرفتگی های لوله فاضلاب را باز کند. در حالی که چنین نیست. درست است که لوله بازکن ها و سرویسکاران لوله بازکنی به کمک تجربه خود و دستگاه هایی که در اختیار دارند می توانند بسیاری از گرفتگی های لوله را باز کنند اما امکان بازگشایی همه لوله ها به این سادگی وجود ندارد.

به عنوان مثال اگر یک شی بزرگ مثل سنگ یا آجر داخل لوله فاضلاب توالت بی افتد به این راحتی امکان باز کردن آن وجود ندارد. حتی ممکن است با فنر زنی هم نتوان این نوع گرفتگی را باز کرد. اگر لوله بازکن نتواند گرفتگی را باز کند ناچار باید با تخریب بخشی از ساختمان به لوله های فاضلاب منتهی به گرفتگی دسترسی پیدا کرد و با باز کردن لوله گرفتگی را خارج کرد.

۶- فنر زنی برای هر گرفتگی مناسب نیست

تصور اشتباه دیگر تبلیغ زیاد روی ژنراتور یا فنر لوله بازکنی برقی است. خیلی از لوله بازکن ها این کار را نجام می دهند و ادعا می کنند که همه گرفتگی ها را با فنر زنی باز می کنیم. اما باید بدانید که این کار درست نیست و اصلا لزومی ندارد چنین کاری انجام شود.

لوله بازکن در حال باز کردن گرفتگی کفشور حمام با فنر

قطعا لوله بازکن های حرفه ای و با تجربه تنها در صورت لزوم از فنر ژنراتور استفاده می کنند. ابتدا باید علت و نوع گرفتگی مشخص شود و سپس بر اساس آن روش مناسب انتخاب شود. ممکن است گرفتگی با تلمبه زنی ساده هم باز شود و اصلا نیازی به فنر لوله بازکنی نداشته باشد.

۷- گرفتگی مکرر لوله می تواند نشانه مشکل دیگری باشد

اگر لوله های فاضلاب ساختمان یا بخشی از ساختمان به طور مرتب می گیرد ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد که با گرفتگی لوله بروز پیدا می کند. در اینجا چند مورد از عوامل موثر در گرفتگی مکرر لوله مطرح شده است.

  • ریختن آشغال در لوله فاضلاب: این مورد یکی از موارد رایج است. اگر ساکنین عادت دارند که آشغال های ریز را در ظرفشویی بریزند و مداما شاهد گرفتگی فاضلاب ظرفشویی هستند مشخص است که عامل گرفتگی ریختن آشغال در سینک ظروفشویی است.
  • استفاده از لوله های قطر کم: نصب لوله های نامناسب و با قطع کم در ساختمان باعث می شود گرفتگی سریع تر اتفاق بی افتد.
  • عدم پاکسازی کامل لوله: در زمان گرفتگی لوله پاکسازی کامل گرفتگی می تواند از گرفتگی مجدد جلوگیری کند در حالی که عدم پاکسازی کامل لوله باعث می شود در زمان کوتاه تری گرفتگی به سراغ شما بیاید.

در صورتی که با گرفتگی مکرر لوله مواجه شده اید بهتر است از یک لوله بازکن حرفه ای بخواهید تا مشکل را بررسی کند.

۸- لوله های خود را به طور مرتب پاکسازی کنید

شستشو و پاکسازی مرتب لوله های فاضلاب می تواند به جلوگیری از گرفتگی آنها کمک بسزایی کند. وقتی عملیات پاکسازی لوله را به طور مرتب انجام می دهید جرم و رسوب داخل لوله ها کم کم شسته می شود و دیگر امکان ایجاد رسوب جدید فراهم نمی شود. برای پاکسازی لوله ها می توان از موارد زیر استفاده کرد.

بکارگیری روش های فوق باعث می شود دیگر شاهد گرفتگی های ناشی از جرم و رسوب نباشید یا کمتر شاهد باشید.

پر شدن فاضلاب در توالت گرفته

۹- گرفتگی توالت با مدفوع را می توان با آب باز کرد

شاید گرفتگی توالت با فضولات و مدفوع رایج ترین نوع گرفتگی در لوله های فاضلاب باشد. حتما شما هم با آن مواجه شده اید. خب احتمالا تصور می کنید وقتی چاه توالت با مدفوع می گیرد حتما باید لوله بازکن خبر کرد تا او هم با فنر گرفتگی را باز کند. اما اینطور نیست. اصلا اینطور نیست. خیلی از گرفتگی های توالت که با مدفوع ایجاد شده است را می توان به راحتی با فشار آب باز کرد. بله با فشار آب.

اگر گرفتگی خیلی سخت نشده باشد می توانید کاسه توالت را تا نصف از آب پر کنید و او را به حال خود رها کنید. آب کم کم به گرفتگی لوله نفوذ می کند و پس از آن با نرم شدن فضولات مسیر فاضلاب توالت باز می شود. بعد از چند دقیقه که برگردید این اتفاق را مشاهده خواهید کرد.

مشاهده کردید که بر خلاف تصور عموم افراد چه نکات ناب و کاربردی وجود دارد که معمولا لوله بازکن ها از آن سخن نمی گویند و این ریزه کاری ها را تنها برای خود نگه داشته اند.

در پایان لازم به ذکر است که شرکت خدمات فنی کاوه یکی از شرکت های معتبر و فعال در حوزه لوله بازکنی در تهران است که خدمات فوری و شبانه روزی لوله بازکنی در تمام مناطق تهران را ارائه می کند. اگر مشکلی در این خصوص دارید حتما از طریق تماس تلفنی آن را با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *